Gå til innhold

Vi må forsøke å få bort fordommene mot yngre kvinner og eldre menn i forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt unødvendig å komme med skjellsord mot mannen eller kvinnen i forholdet, eller å forsøke å bedrive mobbing mot mennesker som ikke har gjort dere noe. På internett tror jeg det er viktig å tenke "ville jeg sagt dette på gaten til de det måtte angjelde?" Eller er det litt enklere å gripe til skjellsordene når man sitter trygt plassert bak skjerm og tastatur?

https://www.elitedaily.com/dating/age-gap-relationship-advice

"Age gap relationships can totally last, but it takes two to tango. Being a couple means communicating openly, being honest about what you’re looking for, and putting in consistent effort. No one can answer if you’re in the right relationship except for you. If you’re in an age gap relationship and you’re both actively committed to learning and growing together, why not see where things can go?

Ultimately, the heart wants what the heart wants. Don’t deny yourself an experience to conform to social pressures. Take it from Labadie: “If it’s a good relationship, it will last. If two people feel connected, their hearts are open, they like each other, they grow together, they repair disagreements and value the relationship, it will last as long as they want it to.”

Det er viktig å huske på at kommunikasjon er det viktigste! Alle forhold krever finpuss og vedlikehold, og ikke minst at begge parter investerer i forholdet. Statistikk over forhold kan bare ta en så langt, vi må ikke låse oss for mye på det punktet. Det viktigste er å gå gjennom hva som kreves i et forhold! Artikkelen kommer egentlig med en del gode spørsmål som kan være relevante å stille tidlig i forholdet.

Anonymkode: 633ef...b05

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det oss kvinner eller dere selv dere prøver å overbevise, dere som oppretter utallige tråder om dette? Vi kvinner på kg kan ikke hjelpe dere med å fikse unge kvinner til dere, om det er det dere tror. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Akkurat det vi trengte, enda en tråd om dette. Fikk du ikke de svarene du ønsket deg i de 784 956 tidligere trådene?

Jeg har prøvd å si det i tidligere tråder, men det er ikke mange nok damer i alderen 18-29 til at samtlige menn i alderen 18-108 kan få en. Det er ikke vår feil, det er bare enkel matematikk. Det er ingenting vi eldgamle KG-kvinner kan gjøre for å endre på det. Og jeg vil ikke se ett innlegg til om menn som ikke får dame og familie, når det er helt åpenbart at det er menns egne preferanser som er problemet, og ikke oss kvinner. 

Nå, finn noe mer konstruktivt å bruke tiden din på enn å skrive hundretusenvis av innlegg om det samme. 

Anonymkode: 3b286...e28

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

På tide at vi rapporterer brukeren så den blir utestengt for godt.

Anonymkode: 83279...ddf

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har lov å ha disse meningene, og jeg er delvis enig med deg, men jeg ser ikke hensikten med å fortsette å starte nye tråder så kort tid etter hverandre om akkurat det samme.

Anonymkode: bb5bd...4e6

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor det? Kvinner lever lenger enn menn, så mannen burde være yngst.

Vi trenger ikke flere barn i verden heller

Anonymkode: a0407...365

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er helt unødvendig å komme med skjellsord mot mannen eller kvinnen i forholdet, eller å forsøke å bedrive mobbing mot mennesker som ikke har gjort dere noe. På internett tror jeg det er viktig å tenke "ville jeg sagt dette på gaten til de det måtte angjelde?" Eller er det litt enklere å gripe til skjellsordene når man sitter trygt plassert bak skjerm og tastatur?

"Age gap relationships can totally last, but it takes two to tango. Being a couple means communicating openly, being honest about what you’re looking for, and putting in consistent effort. No one can answer if you’re in the right relationship except for you. If you’re in an age gap relationship and you’re both actively committed to learning and growing together, why not see where things can go?

Ultimately, the heart wants what the heart wants. Don’t deny yourself an experience to conform to social pressures. Take it from Labadie: “If it’s a good relationship, it will last. If two people feel connected, their hearts are open, they like each other, they grow together, they repair disagreements and value the relationship, it will last as long as they want it to.”

Det er viktig å huske på at kommunikasjon er det viktigste! Alle forhold krever finpuss og vedlikehold, og ikke minst at begge parter investerer i forholdet. Statistikk over forhold kan bare ta en så langt, vi må ikke låse oss for mye på det punktet. Det viktigste er å gå gjennom hva som kreves i et forhold! Artikkelen kommer egentlig med en del gode spørsmål som kan være relevante å stille tidlig i forholdet.

Nei. Det må vi ikke! Det er ikke mobbing å si at det er utnyttelse at eldre menn går etter yngre kvinner. En slik situasjon kan potensielt være traumatisk for jenta. Det er viktigere å verne om hennes grenser og trygghet enn å ikke såre de stolte følelsene til en gammel gris. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Kvinner lever lenger enn menn, så mannen burde være yngst.

Vi trenger ikke flere barn i verden heller

Anonymkode: a0407...365

Jeg tror noen aldrende menn er veldig keene på ung dame, så da er de dessverre blinde og døve for rasjonelle motargumenter, samt det faktum at de aller færreste unge damer ønsker aldrende mann. Lykke til i opplysningsprosjektet, selv om jrg dessverre ikke tror du vil lykkes.

Anonymkode: 8d006...05f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

De fleste voksne kvinner er bare glad for å slippe disse mennene som jakter på småjenter. Det er først når kvinner blir voksne at de møter ordentlige menn. Det eneste vi prøver å fortelle er at vi har selv vært unge , og har ekle minner og traumer pga. uønsket oppmerksomhet fra godt voksne og eldre menn.

Anonymkode: df179...bd0

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ultimately, the heart wants what the heart wants. Don’t deny yourself an experience to conform to social pressures. Take it from Labadie: “If it’s a good relationship, it will last. If two people feel connected, their hearts are open, they like each other, they grow together, they repair disagreements and value the relationship, it will last as long as they want it to.

Dette er jo bare romantisert piss.

Det understrekte mer enn resten.

Menn dør når de er ca 80 år. Vanligvis etter å ha vært pleietrengende 5-10 år.

Med et 20 års aldersgap vil kvinnen bli enke som 60-åring, etter først å ha tilbrakt store deler av 50-årene sine på å være pleier til en skrøpelig, syk mann.

Og det er de harde realiteter, uansett.

Kvinner får sitt første barn som ca 30 år gamle.

Med 20 års aldersforskjell er mannen da 50.

Så akkurat når barna har vokst til og forhåpentligvis forlatt redet, må hun forvente å gå fra den omsorgsrollen til å pleie sin raskt aldrende mann.

Å få barn med en mye eldre mann innebærer null mulighet for å få en for alderdom sammen, oppleve friheten i sine gylden år.

Dessuten, så vil kvinnen også samtidig ha ansvar for egne aldrende foreldre som trenger hjelp og omsorg.

Å etablere seg med en mye eldre mann er et rent tap-tap prosjekt for yngre, fertile kvinner.

Anonymkode: 2ead2...fd5

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet

Deg igjen??

Har du ikke fått svar på dette i de 14 andre trådene du har startet?

Nok en gang: Tenk det du vil, men ikke plag småjentene med å elge deg innpå med uønsket oppmerksomhet. Og nei, samfunnet kommer ikke til å gi deg noen aksept, så slutt å gnåle om det. Skjellsord er selvsagt unødvendig, men det er ikke mobbing å påpeke at du drømmer om en utopi.

Sånn, var det mer du lurte på?

Begynner å bli like lei av dine ensporete innlegg som av 14 cm-mannen. Men han forfatter i det minste ikke en avhandling ingen orker å lese.

Anonymkode: 4a453...13c

• Liker 12
Skrevet

Fordommene er da myr større når aldersforskjellen går andre veien?

Anonymkode: d7a59...2f9

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fordommer er hva du gjør det til selv. Må du høre på hva andre syns og tror om dine valg så ja så blir det vanskelig. Man kan ha en partner i hvilken som helst alder det må man finne ut av selv. Feilen i dagens samfunn er at alle skal gjøre som alle andre sier de skal gjøre. En må heller gjøre det som en syns er best for seg selv. Om en mann finner seg yngre dame hva så? Spiller absolutt ingen rolle for meg det så lengde de har det fint sammen. It takes two to tango. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er jo bare romantisert piss.

Det understrekte mer enn resten.

Menn dør når de er ca 80 år. Vanligvis etter å ha vært pleietrengende 5-10 år.

Med et 20 års aldersgap vil kvinnen bli enke som 60-åring, etter først å ha tilbrakt store deler av 50-årene sine på å være pleier til en skrøpelig, syk mann.

Og det er de harde realiteter, uansett.

Kvinner får sitt første barn som ca 30 år gamle.

Med 20 års aldersforskjell er mannen da 50.

Så akkurat når barna har vokst til og forhåpentligvis forlatt redet, må hun forvente å gå fra den omsorgsrollen til å pleie sin raskt aldrende mann.

Å få barn med en mye eldre mann innebærer null mulighet for å få en for alderdom sammen, oppleve friheten i sine gylden år.

Dessuten, så vil kvinnen også samtidig ha ansvar for egne aldrende foreldre som trenger hjelp og omsorg.

Å etablere seg med en mye eldre mann er et rent tap-tap prosjekt for yngre, fertile kvinner.

Åja - og barna hennes vil aldri oppleve å ha en bestefar.

Om kvinnens barn også får sitt første barn som 30-åring, så vil bestefar (med en 20 års aldersforskjell) være 80 år og mest sannsynlig død.

Så heller ingen å dele gleden med å bli besteforeldre og skjemme bort barnebarn med.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor må vi det? Hvem skal det gagne? Aldrende menn som vil løpe etter smårips og plage dem, uten å bli fordømt av samfunnet?

Spør deg selv - hadde du likt at din datter på 18 var omsvermet av kåte menn på 40-50 år? Hadde du ønsket en svigersønn som var eldre enn deg? Tror ikke det, gitt. 

Anonymkode: 79274...380

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror at å fjerne disse fordommene gagner menn som vil pule fra seg til de er over 40, for så å stifte familie med en drømmedame. De har altså lurt masse jenter på veien, og gjort dem "mindre verdt" for sine likesinnede, for så å bli sammen med en "ren" ung dame når de endelig ikke gidder å pule ny dame hver helg lenger.

Anonymkode: 79274...380

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åja - og barna hennes vil aldri oppleve å ha en bestefar.

Om kvinnens barn også får sitt første barn som 30-åring, så vil bestefar (med en 20 års aldersforskjell) være 80 år og mest sannsynlig død.

Så heller ingen å dele gleden med å bli besteforeldre og skjemme bort barnebarn med.

Rent tapsprosjekt. Derfor konstellasjon gammel mann og ung dame som regel består av skrekkelig rik mann (og/eller temmelig miserabel kvinne/ung kvinne i miserabel livssituasjon). Fatter ikke at de ikke ser det.

Anonymkode: 8d006...05f

• Liker 4
Skrevet

"Vi må forsøke å få bort fordommene mot yngre kvinner og eldre menn i forhold."

Steg 1: Logg ut av KG

Steg 2: Gå ut i den virkelige verden hvor folk ikke er helt helt virkelighetsfjerne.

PS. Menn som gifter seg med kvinner som er 10 år yngre eller enda mer er i ekstrem økning her til lands. Blir bare mer og mer normalt. Kilde: SSB .KG kvinner tror sjelden på statistikk, spesielt om det ikke er i tråd med det de ønsker å høre.

Anonymkode: 064b1...999

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Vi må forsøke å få bort fordommene mot yngre kvinner og eldre menn i forhold."

Steg 1: Logg ut av KG

Steg 2: Gå ut i den virkelige verden hvor folk ikke er helt helt virkelighetsfjerne.

PS. Menn som gifter seg med kvinner som er 10 år yngre eller enda mer er i ekstrem økning her til lands. Blir bare mer og mer normalt. Kilde: SSB .KG kvinner tror sjelden på statistikk, spesielt om det ikke er i tråd med det de ønsker å høre.

Anonymkode: 064b1...999

Ja for all del. Gå og gift deg med hvem du vil. Men ikke trakasser tenåringer.

Anonymkode: 7c0a4...de9

• Liker 8
Skrevet

Jeg er 27 og sammen med en på 38. Jeg startet voksenlivet veldig tidlig, og har et barn på snart 10 år. Han har et barn på 9, jeg har vært gjenom en del dritt gjenom livet (svikt i oppvekst, fysisk og psykisk vold) som bidro til at jeg dessverre var nødt til å finne meg i voksenrollen for tidlig. Nå har vi begge jobb, stabile liv mtp økonomi og felles ønsker for fremtiden, bla ikke flere barn. Jeg vet ikke om vårt forhold regnes under stor aldersforskjell, men jeg velger å se vekk fra alderen hos oss. Vi er veldig like, like interesser, drømmer og mål - og det er det viktigste for min del.

Anonymkode: 6dc95...f5f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...