AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Noen som bare var kjernefamilien, som valgte å flytte hjem fordi det ble for ensomt? Eller dere som bor ett stykke unna, synes dere det er greit? Anonymkode: c3b6b...35e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Ja, flyttet ett år før skolestart. Anonymkode: a3d19...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Vi ventet 5 år før vi flyttet hjem, vi ville at barna skulle få kontakt med besteforeldre mer enn kun noen dager i feriene. Anonymkode: 09421...498 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Bor 40 minutter unna hjemstedet mitt som er Ski. Kunne ikke tenkt meg å flytte hjem av flere grunner: 1. det er blitt sykt dyrt der, her bare 40 min unna der vi bor så koster husene halvparten om ikke en tredjedel. 2. Det er motorvei hele veien 3. Vi har jobb her vi bor og har skapt oss et nettverk. I Ski er det dessuten svært få av mine venninner som bor uansett, så det gjør at jeg ikke anser det som hjem egentlig. 4. Ski er ikke i nærheten av hva det var da jeg vokste opp på 90 tallet. Kjenner meg nesten ikke igjen, det er så fryktelig bygd ut og om. Virker som det er mer kriminalitet og faenskap der enn da jeg vokste opp. Anonymkode: fd033...8f1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bor 40 minutter unna hjemstedet mitt som er Ski. Kunne ikke tenkt meg å flytte hjem av flere grunner: 1. det er blitt sykt dyrt der, her bare 40 min unna der vi bor så koster husene halvparten om ikke en tredjedel. 2. Det er motorvei hele veien 3. Vi har jobb her vi bor og har skapt oss et nettverk. I Ski er det dessuten svært få av mine venninner som bor uansett, så det gjør at jeg ikke anser det som hjem egentlig. 4. Ski er ikke i nærheten av hva det var da jeg vokste opp på 90 tallet. Kjenner meg nesten ikke igjen, det er så fryktelig bygd ut og om. Virker som det er mer kriminalitet og faenskap der enn da jeg vokste opp. Anonymkode: fd033...8f1 40 min unna er så godt som hjemme tenker jeg 😅 Vi bor i en annen landsdel enn både hans og min familie. Jeg kjenner veldig på at jeg ønsker å bo nærmere besteforeldre og tanter, sånn at barna kan bli bedre kjent med dem. Hadde selv mine besteforeldre 6+ timer med bil unna, og synes det er trist hvor "overfladisk" forholdet vårt var. Anonymkode: d4621...3e0 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 Ikke foreløpig. Har besteforeldre på hver sin kant av landet (nord og øst). Men jeg har veldig lyst. Mannen er mer usikker. Føler vi går glipp av mye ved å bo så ‘ensomt’ og langt fra familie. Anonymkode: 66458...51f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Nei , jeg valgte å bosette meg her jeg gjorde og flytter ikke fra nettverket vi nå har skapt Anonymkode: 2227a...d03
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Hva mener du med hjem? Hjemme er jo der man bor. Anonymkode: 09f83...90f 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med hjem? Hjemme er jo der man bor. Anonymkode: 09f83...90f Hjem til hjembyen der mormor, bestemor, tanter er... Anonymkode: c3b6b...35e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 Ja, vi flyttet hjem til familie og venner. Hadde bodd borte for lenge så familie og venner har "gått videre". Vi finner oss ikke spesielt godt til rette i ny familiedynamikk, og venner har funnet andre kjernevenner. Vi hadde ikke flyttet hjem om vi hadde forstått dette i forkant. Anonymkode: a9552...7e3 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #11 Skrevet 18. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hjem til hjembyen der mormor, bestemor, tanter er... Anonymkode: c3b6b...35e Har ikke alle på samme sted, de er spredt for alle vinder og bare jeg som bor igjen på hjemstedet. Sånn sett er det de som får flytte hjem hvis de vil nærmere Anonymkode: 09f83...90f
Thessaly Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 Ja. Dvs vi valgte å flytte til hans hjemsted ett år før vi fikk barn, rett og slett fordi vi visste vi skulle ha barn snart, og ville gjerne bo med nærhet til ett besteforeldrepar. Før det bodde vi i en helt annen landsdel enn noen av foreldrene våre, uhyre tungvint ved ferier.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 På en måte.. bodde i nabokommunen, og bare dèt ble for langt for min del altså. Skulle gjerne vært naboene til foreldrene mine, haha. Anonymkode: de7f7...eb8
Arkana Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Vi bosatte oss langt unna begges familie (som for øvrig bor på hver sin kant av landet) og valgte å bli værende også etter at vi fikk barn. Vi trives veldig godt her og det var aldri aktuelt å flytte til noen av våre hjemsteder, så selv om det hadde vært veldig fint å se familiene våre oftere så er alt det andre vi har her vi bor nå viktigere. Broren min har flyttet nærmere oss og bor 10 min unna, og det er veldig hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 Vi bor på Østlandet, med mannens familie i sør og min i nord. Jeg syns det er greit, men savner samtidig å ha familie nærmere. Jeg vokste opp med en bestemor og en tante i gåavstand fra hjemmet mitt, og de betydde mye for meg i oppveksten. Det bidrar til at jeg skulle ønske at mine barn hadde utvidet familie nærmere. Anonymkode: b9af3...dc9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 Valgte å flytte til mitt hjemsted i nord da barnet var ett år. Eide leilighet i Oslo. Ønsket å bygge eget hus, stor hage, mindre skole, aldri kø, hytte vi kunne benytte osv. Lett å få jobb. Aldri angret. De fleste vennene mine flyttet også hjem i løpet av et par år etter oss. Trivdes i Oslo i mange år, men har vært roligere å bo her, og topp oppvekstvilkår for barna. Anonymkode: 8e7d9...580 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #17 Skrevet 18. desember 2022 Vi flyttet vekk fra hjemstedet når eldste barnet var 2 år. Har etablert oss med et supert nettverk nå, langt unna begge våre hjemsteder. Eldste går på skolen og yngste i barnehagen. Stortrives. Anonymkode: 4718f...5b2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #18 Skrevet 18. desember 2022 Vi prøvde, men flyttet tilbake til studiebyen vår. Vi hadde forandret oss. Hjemstedet hadde stått stille (føltes det som) og vi klarte ikke å finne oss tilrette sosialt. Synd å bo langt unna besteforeldrene, men er der mye i ferier. Anonymkode: 581ae...40d 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #19 Skrevet 18. desember 2022 Vi flyttet hjem til der han kom ifra, 5 minutter å gå fra svigerforeldrene mine. Helt uaktuelt å flytte dit jeg kommer ifra. Anonymkode: 95a1c...3eb
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #20 Skrevet 18. desember 2022 Ja, flyttet da jeg ble gravid med første barn. Til nabokommunen til foreldrene mine i Nordnorge. Bodde i Oslo før det. Anonymkode: 1d834...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå