AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Ser stadig at noen stiller dette spørsmålet på bl.a Nav-Spørsmål sin side på facebook. De lurer på hva Nav kan hjelpe de med, eller hva de kan få av Nav når forholdet avsluttes. For det første så skjønner jeg ikke at Nav er det første de tenker på. Man skal vel egentlig klare å forsørge seg og sine barn uten å være avhengig av tilskudd fra Nav. Noen av de skriver også at de ikke vil at x mannen skal bli trukket hver mnd av Nav da han eks kjøper litt klær og div til barna. Altså, seriøst 😮 😮 Så det er liksom greit at mannen ikke betaler bidrag, mens de selv skal melke mest mulig ut av samfunnet. Blir helt matt jeg. Er det en vanlig tankegang og holdning idag at Nav og samfunnet skal ordne opp for folk? Anonymkode: 41ddc...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja. Anonymkode: 7f6ec...898 Hva er det for slags tankegang? Har du ikke lært at Nav er til for de som trenger det, og at man som frisk og voksen selv må ta ansvar for sine handlinger og forsørge seg seg? Det er ikke rart at fattige, eldre og syke sliter med økonomien når småbarnsfamilier melker felleskassa. Anonymkode: 41ddc...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Om jeg kan få noen tusenlapper av NAV hver måned er jeg jo dum om jeg ikke benytter meg av det. Anonymkode: d7b55...faf 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For det første så skjønner jeg ikke at Nav er det første de tenker på. Man skal vel egentlig klare å forsørge seg og sine barn uten å være avhengig av tilskudd fra Nav. Hvorfor tror du at det er det _aller første_ de tenker på? Det er nok mange ting de har tenkt på før de spør om slikt. Der er jo klart at om man kan få inn noen kroner, så tar man jo det. Noe annet er jo faktisk dumt. Anonymkode: 71c1b...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå