AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Hei. Har lyst at gutten skal få spille litt, som de andre på hans alder. Jeg har ikke råd til Nintendo switch, som jeg ser nesten alle har. vil det gå greit med ps3? Og finnes det fortsatt mye spill til denne? Går det an å laste ned spill online? Kan han spille med andre senere i tid, om han har ps3, og andre har ps 4/5? Regner jo med jeg må oppgradere, men kommer ikke til å ha råd til å cashe ut flere tusen. vet ikke helt hvordan dette funker så derfor spør jeg Vil ikke at de skal bli holdt utenfor heller når alle andre spiller. Anonymkode: 8eb47...cfe
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Da mine var 5 spilte de bare på iPad/nettbrett. Det var ikke før de begynte på skolen og sønnen min spilte FIFA med kompisene at det var behov for konsoll (vi har ps4). ville heller ventet litt, satt av penger hver mnd til du får råd til Nintendo switch eller ps4 eller noe, litt senere. Jeg kjøpte nylig nintendo switch brukt til tenåringen i gave. Det var utrolig dyrt, nesten samme pris som ny. Og da hadde jeg vært på Finn.no i flere uker og fulgt med. Anonymkode: 8cea0...954 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Til 5åring er ps3 kjempegreit😊 Anonymkode: b20a1...a73
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Om vennene har switch, ville jeg prøvd å få tak i det. Men - må ikke kjøpe helt ny. Nintendo switch har kommet i ny utgave, litt mer fancy skjerm bl.a. Som medførte at mange voksne byttet ut sin switch, selv om de originale funker helt fint. Med andre ord, det er en god del Nintendo switch tilgjengelig i bruktmarkedet. Sjekk ut Finn, men også lokale kjøp/salg-grupper. Smart å legge ut egen forespørsel om at du er interessert i å kjøpe. Tipper mange voksne har kjøpt julegave til seg selv i år, og har litt dårlig samvittighet for den gamle switchen sin Anonymkode: 13a1e...8c0 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Har lyst at gutten skal få spille litt, som de andre på hans alder. Jeg har ikke råd til Nintendo switch, som jeg ser nesten alle har. vil det gå greit med ps3? Og finnes det fortsatt mye spill til denne? Går det an å laste ned spill online? Kan han spille med andre senere i tid, om han har ps3, og andre har ps 4/5? Regner jo med jeg må oppgradere, men kommer ikke til å ha råd til å cashe ut flere tusen. vet ikke helt hvordan dette funker så derfor spør jeg Vil ikke at de skal bli holdt utenfor heller når alle andre spiller. Anonymkode: 8eb47...cfe Ps3 kom ut i 2006! Snart 20år gammel, så det sier seg selv at Nei han får ikke spilt med de på ps4/ps5 online hvis han har en ps3. Ingen spill lages til ps3 lenger, så da kan han kun spille veldig gamle offline spill. men du kan finne første versjonen av switch eller ps4 brukt på finn? Skal selge min ps4 selv så jeg vet jeg har sett nylig at de ikke går for så mye på finn, rundt 1500kr for den vanlige versjonen (ikke pro). Den er god nok til å spille fortnite, minecraft osv på. men barnet ditt er kun 5år, det er kanskje litt tidlig med spillkonsoller? Tenker det er noe barn på 8+ begynner med. Før det er det vel enkle telefon spill? Anonymkode: c7516...732 7 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 Har du sjekket bruktmarkedet? Ofte får du Nintendo billigere der. Lurt å kjøpe noe slik at de kan spille sammen når de begynner med det. Anonymkode: 7ac75...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ps3 kom ut i 2006! Snart 20år gammel, så det sier seg selv at Nei han får ikke spilt med de på ps4/ps5 online hvis han har en ps3. Ingen spill lages til ps3 lenger, så da kan han kun spille veldig gamle offline spill. men du kan finne første versjonen av switch eller ps4 brukt på finn? Skal selge min ps4 selv så jeg vet jeg har sett nylig at de ikke går for så mye på finn, rundt 1500kr for den vanlige versjonen (ikke pro). Den er god nok til å spille fortnite, minecraft osv på. men barnet ditt er kun 5år, det er kanskje litt tidlig med spillkonsoller? Tenker det er noe barn på 8+ begynner med. Før det er det vel enkle telefon spill? Anonymkode: c7516...732 Våre begynte på switch fra 5-6 års alder. Mye gøyale familiespill der! Og spill for helt unge barn, Paw patrol f.eks har et fint som forklarer de minste hva de skal gjøre visuelt, og introduserer div spillmekanikk for de små. Peppa gris. Pokemon. Mario. Mario kart. Vil mye heller ungene spiller switch enn idiotiske reklamebaserte spill på tlf/iPad som stort sett går ut på å få dem hekta/bruke penger. Anonymkode: 13a1e...8c0 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ps3 kom ut i 2006! Snart 20år gammel, så det sier seg selv at Nei han får ikke spilt med de på ps4/ps5 online hvis han har en ps3. Ingen spill lages til ps3 lenger, så da kan han kun spille veldig gamle offline spill. men du kan finne første versjonen av switch eller ps4 brukt på finn? Skal selge min ps4 selv så jeg vet jeg har sett nylig at de ikke går for så mye på finn, rundt 1500kr for den vanlige versjonen (ikke pro). Den er god nok til å spille fortnite, minecraft osv på. men barnet ditt er kun 5år, det er kanskje litt tidlig med spillkonsoller? Tenker det er noe barn på 8+ begynner med. Før det er det vel enkle telefon spill? Anonymkode: c7516...732 Legger til - vår eldste slo Zelda breath of the wild som 8-åring. Da hadde de alt spilt Minecraft et par år. Du undervurderer barn, er poenget Anonymkode: 13a1e...8c0 2 1
Ulrikke Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 Kan du ikke gå sammen med andre familiemedlemmer og kjøpe switch til ham? Gjerne brukt for den del! Bedre å bruke litt mer på noe han faktisk vil bruke, enn å bruke halvparten på noe som er "ut" om kort tid.... Jeg spiller switch med 17-åringen til tider, vi koser oss veldig! Så det er ihvertfall noe for alle! 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 Synes det er for tidlig å kjøpe en egen Switch eller Playstation til en 5-åring, om den bare skal brukes av han. Du må også huske på at det er ikke bare selve konsollen som koster penger, men også spillene. Det er få gratis spill på Switch og Playstation. Men selvsagt så kan du få billige spill på Finn eller på Nintendo eShop eller Playstation Store når det er tilbud. Men skal du ha mange spill, må du også kjøpe et ekstra minnekort (Switch). Om du først skal kjøpe Playstation, må du hvertfall ikke finne på å kjøpe PS3. Jeg solgte Switch’en min for 2 000 kr for et år siden (inkluderte etui, joy-con grip, ekstra minnekort, hdmi ledning). PS4’en til 1 900 kr, og Ipaden til 2 000 kr til fordel for gaming pcen som jeg bruker daglig. Da de bare lå å støvet ned. Så du kan finne billige konsoller på Finn. Anonymkode: 6c589...54a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #11 Skrevet 18. desember 2022 Takk for svar alle sammen. Jeg sparer da til en switch tenker jeg eller ps4/5 når den tid kommer. Tenker jeg kan vente til han blir 6 år. Så får jeg spart litt og kanskje noen fra fam kan hjelpe så han kan få det i bursdagsgave 😊 greit at de kan spille sammen med vennene. Anonymkode: 8eb47...cfe 1 1
MortenMunkholm Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar alle sammen. Jeg sparer da til en switch tenker jeg eller ps4/5 når den tid kommer. Tenker jeg kan vente til han blir 6 år. Så får jeg spart litt og kanskje noen fra fam kan hjelpe så han kan få det i bursdagsgave 😊 greit at de kan spille sammen med vennene. Anonymkode: 8eb47...cfe Hvis du minner meg på det, kan du få kjøpt min PS5 billig til neste jul hvis du tenker at han er klar for konsollen da:) 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Har lyst at gutten skal få spille litt, som de andre på hans alder. Jeg har ikke råd til Nintendo switch, som jeg ser nesten alle har. vil det gå greit med ps3? Og finnes det fortsatt mye spill til denne? Går det an å laste ned spill online? Kan han spille med andre senere i tid, om han har ps3, og andre har ps 4/5? Regner jo med jeg må oppgradere, men kommer ikke til å ha råd til å cashe ut flere tusen. vet ikke helt hvordan dette funker så derfor spør jeg Vil ikke at de skal bli holdt utenfor heller når alle andre spiller. Anonymkode: 8eb47...cfe Ikke kjøp det til barnet på mange år ennå. La barnet lære seg å leke, ikke bli avhengig av spill. Anonymkode: a2f0a...503 1 1 3
PepsiMinus Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Har selv en 6 åring, og switchen er nok den han foretrekker selv. Han har ikke egen vel og merke. Men spar opp penger og hør om andre familiemedlemmer blir med på å legge inn en sum. Switch er «billig» i forhold til PS5, og mange av spillene kan man få tak i brukt. Det gjelder også konsollen. Mange som bytter til den nye versjonen, men den «gamle» er så og si like bra! 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for svar alle sammen. Jeg sparer da til en switch tenker jeg eller ps4/5 når den tid kommer. Tenker jeg kan vente til han blir 6 år. Så får jeg spart litt og kanskje noen fra fam kan hjelpe så han kan få det i bursdagsgave 😊 greit at de kan spille sammen med vennene. Anonymkode: 8eb47...cfe Smart plan! 👍 Noen nevnte at spill også koster, og det er sant. Min erfaring er at de minste er storfornøyd med 1-2 spill. Det er liksom nok, for de spiller jo ikke så mye, og elsker å gjenta det samme flere ganger. Spill vi kan spille sammen er det morsomste, og der har Nintendo flere gode, barnevennlige (og vennlige for nye spille-foreldre ) Snakka meg bort… Tips! Nettsiden dekudeals.com er genialt. Sett opp ønskeliste og får melding når spill kommer på tilbud. Kjøper (nesten) aldri spill til fullpris mer Anonymkode: 13a1e...8c0
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legger til - vår eldste slo Zelda breath of the wild som 8-åring. Da hadde de alt spilt Minecraft et par år. Du undervurderer barn, er poenget Anonymkode: 13a1e...8c0 Vår også, snart 6 år Nintendo er utrolig bra. Heller spar litt ekstra et par mnd , MÅ ikke få det nå i desember da Anonymkode: c2866...870 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #17 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke kjøp det til barnet på mange år ennå. La barnet lære seg å leke, ikke bli avhengig av spill. Anonymkode: a2f0a...503 Tenk at man kan gjøre begge deler Anonymkode: 60eec...469 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #18 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke kjøp det til barnet på mange år ennå. La barnet lære seg å leke, ikke bli avhengig av spill. Anonymkode: a2f0a...503 Å rull inn…! Spill er lek. Og barnespill på Nintendo er vannvittig mye bedre for unger enn idiotiske telefon/iPad-spill. Spill for oss var gøyal familietid når de var 5-6 år gamle. Det som utgikk var ikke lek - men hovedsaklig passiv tv-titting og barne-tv. Å være konsument av innhold blir kjedelig og uinteressant når en heller kan være aktiv deltaker i historien i skjermtiden sin. Anonymkode: 13a1e...8c0 5
Leselusa Skrevet 18. desember 2022 #19 Skrevet 18. desember 2022 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #20 Skrevet 18. desember 2022 Vår første konsoll til barna var en nintento wii fra finn. Helt topp! Og barna brydde seg null om at den ikke kom fra originalesken. Støtter m.a.o. å se på finn. Og også enig i at det er mye bedre med tvspill enn mange av tingene barn spiller på ipad/telefon om de får velge fritt Anonymkode: 0218b...e54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå