Gå til innhold

Astma og korona, justert dose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deg som har astma og fikk korona;

Måtte legen justere dosen, evt bytte medisin etter du hadde hatt korona?

Føler jeg får alt for lite oksygen etter gjennomgått korona. Men skal selvfølgelig ta det med legen til uka.

Anonymkode: 1d523...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, måtte over på litt sterkere, men i ettertid innser jeg at jeg burde endret medisin for lenge siden. Har det så mye bedre nå 🤩

Anonymkode: 3e8ec...950

• Nyttig 1
Skrevet

Har måttet begynne med astmamedisin etter corona 😕 så ikke rart om dere som har astma fra før kanskje trenger å justere medisin/dose.

Anonymkode: ae629...f09

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, måtte over på litt sterkere, men i ettertid innser jeg at jeg burde endret medisin for lenge siden. Har det så mye bedre nå 🤩

Anonymkode: 3e8ec...950

Hvordan merket du at dosen var for lav?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til deg som har astma og fikk korona;

Måtte legen justere dosen, evt bytte medisin etter du hadde hatt korona?

Føler jeg får alt for lite oksygen etter gjennomgått korona. Men skal selvfølgelig ta det med legen til uka.

Ja. Jeg gikk en periode opp i dose på astmamedisin etter covid. 

Anonymkode: 9becd...633

Skrevet

Merket lite på lungene da jeg hadde korona. Dette var i januar så jeg er usikker på hvilken variant jeg hadde. 

Anonymkode: fb34f...99f

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja. Jeg gikk en periode opp i dose på astmamedisin etter covid. 

Hvordan merket du at du hadde for lav dose?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan merket du at du hadde for lav dose?

Når jeg kom gående inn på jobb, så spurte folk om jeg hadde løpt. Var også på en gåtur i fjellet og fikk store pusteproblemer. Så for meg 113 i noen sekunder, var kjempeskremmende, men klarte å få igjen pusten selv om pulsen gikk bananas lenge etter jeg tok meg inn igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når jeg kom gående inn på jobb, så spurte folk om jeg hadde løpt. Var også på en gåtur i fjellet og fikk store pusteproblemer. Så for meg 113 i noen sekunder, var kjempeskremmende, men klarte å få igjen pusten selv om pulsen gikk bananas lenge etter jeg tok meg inn igjen. 

Takk for svar. Høres ut som jeg har løpt på fjelltur bare jeg går opp trappa fra etasjen under.
I tillegg er hodet skikkelig tungt. Minner om slik man gjerne får etter å ha vært i et rom med dårlig luft.

Var hos legen i dag, og er satt på ny medisin. Føler allerede bedring, håper det hjelper så jeg kommer meg på jobb igjen. Og får gjort siste rest til jul.

ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...