AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Typen var på julebord med gutta i går og lovte at han ikke skulle ut videre på byen. Han har et alkoholproblem og lovte han skulle ha et avbrekk frem til julaften. Vel han var på middagen og da så jeg at drinkene hadde startet. For så blir klokke 10 og jeg lurer på om han er på samme sted enda. Han lyver og sier ja., mens jeg ser at han er på pub på snapmap. Dette gjør meg opprørt. Jeg ringer han og han tar tlf ogg er dritings. Så hører jeg i bakgrunnen ne jente si navnet hans, hvor han da fort legger på tlf. Jeg ringer opp igjen og da er han på do oh snakker med meg. Sier han drar når han drar. Etter 11...ble tlf brutt. Jeg hørte ingenting videre utover natten... (vi bor ikke sammen og har en avstand mellom oss). Jeg har knapt sovet og bare grått hele tiden. Har prøvd å ringe han men kommer rett til svarer. Selv nå... 3n dag etter har jeg ikke hørt noe 😭. Vi har hatt en del problemer i det siste som nesten har endt oss på tlf ganske ofte. Samtidig som han også har hatt en del problemer med tlf sin. Men da hadde han vel funnet en annen måte å kontakte meg på? Dette var i går. Og til nå har jeg ikke hørt noe. Han bare forsvant ut av livet mitt. Anonymkode: 80204...c62 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 han har vel ikke nødvendigvis forsvunnet, han var bare på fylla i går. Hvis du frykter at noe har tilstøtt ham bør du jo kontakte politiet. Anonymkode: 5d910...70f 5
Daria Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Litt i overkant dramatisk å si at han har forsvunnet ut av livet ditt under et døgn etter siste kontakt...? Man han høres jo ikke ut til å være så veldig mye å samle på. 18 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Men søte vene, med et alkoholproblem og slik oppførsel høres han ikke ut som en som er verdt å kaste bort tårer på. Anonymkode: 7c40a...a35 25 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Dersom jeg var deg, hadde jeg avsluttet forholdet. Å bli borte på den måten i over 1 døgn er uakseptabelt i et forhold. Anonymkode: aa994...19d 16
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 Vent til imorgen og se om han svarer. Hvis ikke ring Politiet. Anonymkode: 86d00...0f0
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Han velger rusen over deg. Avslutt dette nå før det blir verre. La ham seile sin egen sjø. Du kan ikke tvinge ham til å bli edru, han må ønske det selv og det gjør han åpenbart ikke nå. Anonymkode: fe5e6...b20 19 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Gidder du å være sammen med en med alkoholproblemer? Vil du ha det slik resten av livet? Anonymkode: 5e8ae...def 9 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han velger rusen over deg. Avslutt dette nå før det blir verre. La ham seile sin egen sjø. Du kan ikke tvinge ham til å bli edru, han må ønske det selv og det gjør han åpenbart ikke nå. Anonymkode: fe5e6...b20 Takk😭❤️ føler dette var dråpen rett og slett.. Er bare redd han har endt opp i seng med noen.. Altså jeg er faktisk så knust. Jeg så for meg at vi kom til å komme oss ut av den kneika vi stod i. Men nå er alt bare verre 💔 mistet faren min også for ikke så lenge siden. Og istede for å være min støttespiller så gjør han meg vondt istede 😔 problemet er bare om mine tanker er rasjonelle for at jeg er såret over dette. Han er så fin ellers. Men nå er jeg virkelig redd han har vært utro. Anonymkode: 80204...c62 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 Jeg har vært sammen med en som drakk masse alkohol og ville ikke ta i mot hjelp til å slutte. Jeg gjorde det slutt. Ta han som han er, du kan ikke endre han. Anonymkode: d4407...9a1 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #11 Skrevet 18. desember 2022 Alkoholiker og utro. Han henger hos en annen dame for en runde til med henne... Ja jeg mener det fordi når han legger på røret når en dame sier navnet hans i bakgrunnen så er ikke det en venninne akuratt men en han får helt hetta for at du skal høre. Så går han på do og gjemmer seg for å prate neste gang du ringer... 1+1 enkel matte å skjønne hva han holder på med. Han er sikkert typen til å skylde på at han ikke vet hva han gjør når han et full og lover gang på gang at det ikke skal skje igjen. Men sånne menn endrer seg aldri. Pakk sakene hans og sett i en søppelsekk utafor døra med en lapp om at det er slutt. Sov borte selv i noen dager nå sånn at du ikke er inne når han ringer på døra Anonymkode: 9cdce...4a0 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk😭❤️ føler dette var dråpen rett og slett.. Er bare redd han har endt opp i seng med noen.. Altså jeg er faktisk så knust. Jeg så for meg at vi kom til å komme oss ut av den kneika vi stod i. Men nå er alt bare verre 💔 mistet faren min også for ikke så lenge siden. Og istede for å være min støttespiller så gjør han meg vondt istede 😔 problemet er bare om mine tanker er rasjonelle for at jeg er såret over dette. Han er så fin ellers. Men nå er jeg virkelig redd han har vært utro. Anonymkode: 80204...c62 Vet du, jeg har også vært sammen med noen med alkoholproblemer. Og det blir ikke bedre. Slike ting som dette kommer du til å oppleve flere ganger med han derfor du velger å la dette gå. Er det verdt det? Å ha klump i magen når han er ute, at han prioriterer alkohol ovenfor deg? Livet er for kort til at jeg gadd det. Nå er jeg gift med en skikkelig mann og har barn sammen. Jeg anbefaler deg virkelig å komme ut av det. Anonymkode: 3d037...808 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alkoholiker og utro. Han henger hos en annen dame for en runde til med henne... Ja jeg mener det fordi når han legger på røret når en dame sier navnet hans i bakgrunnen så er ikke det en venninne akuratt men en han får helt hetta for at du skal høre. Så går han på do og gjemmer seg for å prate neste gang du ringer... 1+1 enkel matte å skjønne hva han holder på med. Han er sikkert typen til å skylde på at han ikke vet hva han gjør når han et full og lover gang på gang at det ikke skal skje igjen. Men sånne menn endrer seg aldri. Pakk sakene hans og sett i en søppelsekk utafor døra med en lapp om at det er slutt. Sov borte selv i noen dager nå sånn at du ikke er inne når han ringer på døra Anonymkode: 9cdce...4a0 De bor ikke sammen. Anonymkode: d4407...9a1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Så lenge han har et alkoholproblem, vil alkoholen alltid stå høyere enn deg. Det er ikke din feil. Han har et problem som han aktivt må ønske å gjøre noe med for å bli bedre. De fleste som har alkoholproblemer, må være totalt avholds for å ikke gå på en smell. De kan ofte ikke «bare ta en øl». Du kan være med å støtte han på veien til å bli bedre, men den veien kan være lang og tøff, og du vil trolig bli såret mange ganger. Det er ikke sikkert det er verdt det. Anonymkode: 9c388...129 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De bor ikke sammen. Anonymkode: d4407...9a1 Flott! Da er det lettere å bli kvitt han. Blokker nummeret. Han trenger ingen forklaring, han vet hva han har gjort. Dumt å holde kontakt for det gir han bare mulighet til å hjernevaske deg med tomme løfter for tusende gang om at NÅ har han skjønt det og NÅ er siste gang. Men det tar aldri noen slutt.. Anonymkode: 9cdce...4a0 7 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 Vær så snill å ta til deg rådene om å forlate! Ikke tenk at han er ikke slik heletiden og han klarer sikkert å slutte hvis du presser enda mer! Bruk de neste 3 mnd på å ha kjærlighetssorg også er du fri og finner deg noe mye bedre! Jeg brukte 8 år! Angrer så utrolig mye! Nå har jeg verdens mest fantastiske ektemann Anonymkode: d5723...259 6 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #17 Skrevet 18. desember 2022 Mann med alkoholproblemer lyver om alkoholinntak. Dette er faktisk ditt største problem. Han har et problem med rus og er ikke til å stole på. Om han er utro, vel.. Det er vel ikke det som burde være dealbreakeren. Ikke bli sammen med en rusmisbruker. Det gir bare bekymringer og skuffelser Anonymkode: 4c10d...f4c 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #18 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Typen var på julebord med gutta i går og lovte at han ikke skulle ut videre på byen. Han har et alkoholproblem og lovte han skulle ha et avbrekk frem til julaften. Vel han var på middagen og da så jeg at drinkene hadde startet. For så blir klokke 10 og jeg lurer på om han er på samme sted enda. Han lyver og sier ja., mens jeg ser at han er på pub på snapmap. Dette gjør meg opprørt. Jeg ringer han og han tar tlf ogg er dritings. Så hører jeg i bakgrunnen ne jente si navnet hans, hvor han da fort legger på tlf. Jeg ringer opp igjen og da er han på do oh snakker med meg. Sier han drar når han drar. Etter 11...ble tlf brutt. Jeg hørte ingenting videre utover natten... (vi bor ikke sammen og har en avstand mellom oss). Jeg har knapt sovet og bare grått hele tiden. Har prøvd å ringe han men kommer rett til svarer. Selv nå... 3n dag etter har jeg ikke hørt noe 😭. Vi har hatt en del problemer i det siste som nesten har endt oss på tlf ganske ofte. Samtidig som han også har hatt en del problemer med tlf sin. Men da hadde han vel funnet en annen måte å kontakte meg på? Dette var i går. Og til nå har jeg ikke hørt noe. Han bare forsvant ut av livet mitt. Anonymkode: 80204...c62 Hvorfor gidder du dette? Anonymkode: dc85e...ea8 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #19 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mann med alkoholproblemer lyver om alkoholinntak. Dette er faktisk ditt største problem. Han har et problem med rus og er ikke til å stole på. Om han er utro, vel.. Det er vel ikke det som burde være dealbreakeren. Ikke bli sammen med en rusmisbruker. Det gir bare bekymringer og skuffelser Anonymkode: 4c10d...f4c Er man sammen med noen med et alkoholproblem enten det er drikking ofte eller drikking sjeldent men i den grad at han bryter løfter og ikke kommer hjem så blir det er problem for partneren ja. Det tærer på forholdet, på selvfølelse, trivsel og tilliten dem i mellom - akuratt som utroskap. Utroskap er da en like stor dealbreaker og like skadelig emosjonelt og psykisk som andre tillittsbrudd som alkoholisme er. Anonymkode: 9cdce...4a0 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #20 Skrevet 18. desember 2022 Det er fantastisk med KG er at etter å lest slike beskrivelser setter jeg så utrolig pris på mannen min som ikke juger hemningsløst, farter på byen i eningen eller har rusproblemer; tar vare på ungene, bidrar med sin del av husarbeidet som en ordinær voksen, er generelt snill med alle (men kan si ifra), leser bøker, utvikler og tar rede på seg selv, og på toppen av det tjener gode penger og er kjekk. De små irriterende tingene er bare å overse. Bedre enn å vinne i lotto. Anonymkode: f9b16...0d4 3 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå