Gå til innhold

Mannen unner seg selv ting mer enn meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i mange forhold er det en som tjener betydelig mer enn den andre, her er det mannen som tjener mest. Vi blir enige om større økonomiske utgifter.

Han er raus på ting til fellesskapet, men når jeg sier jeg trenger noe litt dyrere bare til meg så sier han veldig ofte at det er unødvendig. F.eks skal vi begge på hvert vårt julebord/julemiddag med jobbene og han har kjøpt seg litt nytt i den anledning, mens han mener det er helt unødvendig for meg. Ikke akkurat første gang, han mener også at frisørtimer f.eks er viktig for han grunnet hans jobb og unødvendig for meg fordi jeg ikke har en jobb der det er viktig å ta seg godt ut.

Kjenner bare jeg blir lei meg og trengte en utblåsning.

Anonymkode: 187e9...6fe

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke råd må du jo prioritere. Han har råd. Vet egentlig ikke hva du forventer når dere ikke har felles økonomi. 

Anonymkode: 083b3...2dc

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Du må bare tjene egne penger, eller ikke bruke mer enn du har. Har du ikke råd til frisør så har du ikke råd. Hvorfor skal han betale alt?

Anonymkode: d20bb...bc9

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Du lider vel sikkert ingen nød med han som tjener mer enn deg. Tror du ville hatt det fetere alene?

Anonymkode: 9adfc...7fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Definerer dere klesinnkjøp og frisørtimer som større økonomiske utgifter dere må bli enige om? Hvis du ikke har råd til å betale frisør selv og ber om/forventer at han skal betale for dem har jeg en viss forståelse for hans syn, men hvis det går av dine penger skjønner jeg ikke hvorfor det er noe dere diskuterer i utgangspunktet.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Så merkelig og gjerrig han høres ut. Min mann betaler mine frisørtimer, nye klær og hvis jeg iblandt trenger hudpleiebehandling eller lignende. Jeg er sånn som syns det er mye å bruke penger på og unødvendig for min egen del, men jeg trives jo mye bedre i forholdet når jeg føler meg bra og han setter pris på at jeg tar meg godt ut for HAN. 

Anonymkode: 40163...037

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Glemte å skrive at vi har felles økonomi, vi blir enige om større utgifter. Jeg trenger ikke i utgangspunktet å spørre han om f.eks frisør eller kjole, men velger å forhøre om det og da sier han som han gjør. Kjole må jeg bok bare dra ut og kjøpe selv om han synes det er tullete, for ellers må jeg nesten holde meg hjemme.

Ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du lider vel sikkert ingen nød med han som tjener mer enn deg. Tror du ville hatt det fetere alene?

Anonymkode: 9adfc...7fe

Tror ikke jeg ville hatt det bedre alene, han har mange gode sider, men når han holder på som dette hadde jeg definitivt hatt mindre mindreverdighetskomplekser. 

Skrevet

Kanskje dere heller skal begynne å betale inn en bestemt sum (prosentvis etter inntekt) til felleskonto, slik at dere beholder lommepenger på egen konto? Da slipper dete å måtte bli enige om det er ok å bruke noen hundrelapper på ditten eller datten. 

Anonymkode: 9c798...868

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes det er smålig av han å si at du ikke trenger å gå til frisøren, særlig ikke siden han prioriterer det selv. Med mindre du tjener veldig dårlig, så har du vel råd til en frisørtime i blant. Hadde bare bestilt time jeg, uten å spørre ham hva han syns.

Anonymkode: 3de95...1d5

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje dere heller skal begynne å betale inn en bestemt sum (prosentvis etter inntekt) til felleskonto, slik at dere beholder lommepenger på egen konto? Da slipper dete å måtte bli enige om det er ok å bruke noen hundrelapper på ditten eller datten. 

Anonymkode: 9c798...868

Som sagt MÅ jeg ikke forhøre meg, så kan bare dra ut og kjøpe slikt uten å si noe som helst, men er jo normalt når man bor og lever sammen å si hva man skal ut for, og da blir det jo surmuling uansett fra hans side. Så løser ikke problemet.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er smålig av han å si at du ikke trenger å gå til frisøren, særlig ikke siden han prioriterer det selv. Med mindre du tjener veldig dårlig, så har du vel råd til en frisørtime i blant. Hadde bare bestilt time jeg, uten å spørre ham hva han syns.

Anonymkode: 3de95...1d5

Han ønsker i utgangspunktet ikke at jeg skal jobbe flere timer «fordi vi klarer oss fint økonomisk» som han sier. 
Men å bli helt enige om beløp på oss selv kan jo være en mulig ide som nevnt.

Ts

Skrevet

Men så gi f i å spørre ham da.

Anonymkode: 6ac0a...f97

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ønsker i utgangspunktet ikke at jeg skal jobbe flere timer «fordi vi klarer oss fint økonomisk» som han sier. 
Men å bli helt enige om beløp på oss selv kan jo være en mulig ide som nevnt.

Ts

Så han kontrollerer deg økonomisk og du finner deg i det. 

Hvordan står det til økonomisk for deg hvis han går ut av forholdet?

Anonymkode: 0354e...279

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Felles og fellesøkonomi fru blom.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke spør om ting du ikke vil ha svar på. Ta det som en selvfølge at du kan gå til frisør og kjøpe kjole til julebord. På samme måte som du kan bestemme hva dere skal ha til middag på onsdag uten å konferere med ham. Små ting må man få tillit til å vurdere selv i et parforhold.

Om han blir grinete, så svarer du ham. "Ja, jeg gikk til frisøren, jeg ønsker å føle meg velstelt. Ble det fint?" Hvis han surmuler, så la han være sur da. Det er ikke din jobbå blidgjøre ham for sånt.

Anonymkode: 56039...acc

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor vil noen ha felleskonto? Ser og hører stadig om par som krangler pga den ene bruker mer enn den andre på ditten og datten. Dessuten må man stå til rette for partneren hver gang man skal bruke en skarve krone. Nei ellers takk.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke spør om ting du ikke vil ha svar på. Ta det som en selvfølge at du kan gå til frisør og kjøpe kjole til julebord. På samme måte som du kan bestemme hva dere skal ha til middag på onsdag uten å konferere med ham. Små ting må man få tillit til å vurdere selv i et parforhold.

Om han blir grinete, så svarer du ham. "Ja, jeg gikk til frisøren, jeg ønsker å føle meg velstelt. Ble det fint?" Hvis han surmuler, så la han være sur da. Det er ikke din jobbå blidgjøre ham for sånt.

Anonymkode: 56039...acc

Ikke spør om ting man ikke vil vite svaret på? Det er jo noe stort tull. Man vet jo ikke om man liker svaret før man har spurt. Det kan like godt være man liker staret.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du mener at du får det mer romslig uten han må bare gjøre det slutt. Det er så enkelt.

Skrevet

Gi dere selv en sum i mnd til lommepenger som dere kan styre selv og bruke på ting til dere selv uten at den andre legger seg opp i det. Slipper han å bli irritert på at du bruker felles penger på noe han mener er unødvendig, og du kan dra til frisøren eller kjøpe en ny kjole uten å forhøre deg med han

Anonymkode: 3cc60...86d

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...