Gå til innhold

Kjøper dere mye via Klarna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, gjorde det en gang eller to i starten. Men det er bedre å betale med en gang. Slippe å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (1 time siden):

Du har rett i at man har gode klagemuligheter på kredittkort og god sikkerhet. Jeg bruker kredittkort i blant til å betale med også, men velger gjerne Klarna fordi da kan jeg mye kjappere og enklere pause eller utsette betalingen om det er noe å klage på. Eller ved returer. Som nevnt kan man enkelt og kjapt ordne dette selv ved å logge inn hos Klarna.

Jeg har Mastercard hos Dnb og det er mye mer styr å pause en betaling eller klage på noe på regningen. Det må en person, eller en saksbehandler til, og man må vente på svar og at de ser på det osv.

Mange ganger kan det ta fryktelig lang tid å få kreditert varer man har returnert om man har brukt kredittkort å betale med. F.eks bruker jeg alltid faktura hos Zalando, fordi da trekker jeg selv bare fra de klærne jeg returnerer, og betaler bare for det jeg beholder. Trenger ikke vente på kreditering av kredittkort (som kan ta tid).

Mannen har hos DNB og aldri hatt slike problemer. Han bare snakker med kundekontakten sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye klarna når det er en mulighet og betaler normalt alltid før 30 dager. Glemt en gang, men var bare dager over da. Handlet en del på black friday/week, og litt ulike steder og da var det genialt. Alt er betalt for lengst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøper dere mye via Klarna - type 30 dagers utsettelse- når muligheten for Klarna er tilstede? 

Og betaler dere alltid på utgangsfristen?

Anonymkode: 2fd60...ceb

Betaler alltid kontant fra de nettbutikkene jeg kjenner. Utsetter aldri

Anonymkode: 637d0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0
maverick22 skrev (11 minutter siden):

Nei, har penger.

Hvem er så tullete å kjøper ting dem ikke har penger for?

Jeg har mer enn nok penger, men jeg er ikke så dum at jeg betaler varer på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Jeg har mer enn nok penger, men jeg er ikke så dum at jeg betaler varer på forskudd.

bra! sånn det skal vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye på nett og velger alltid Klarna der det er mulighet, for da får jeg varen hjem før jeg betaler. Slipper useriøse leverandører som tar betalt og ikke sender varen. Betaler fakturaen så snart varen er mottatt og funnet i orden. 

Anonymkode: c70d2...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - fordi om noe ikke passer er det bare å returnere det og fakturaen slettes. I tillegg slipper jeg å vente på om noe blir sendt. De sender ikke faktura før varen er sendt.

Anonymkode: e20fd...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nettbank alle har som må betale fakturaen med en gang for ikke å glemme det. Jeg legger inn fakturaen med en gang, og setter forfallsdatoen som står på den. Da får jeg kontrollert varene før jeg betaler. 

Anonymkode: ab23c...16e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid klarna om det er risiko for at jeg skal returnere hele eller deler av bestillingen, for da slipper jeg å legge ut for det som returneres. Da jeg var gravid var der mye klær som måtte gå i retur, for det var skikkelig vanskelig å treffe både på størrelser og snitt. 

I tillegg har jeg ikke lagra kortene mine over alt, og da er det praktisk å velge klarna og bare gjennomføre kjøpet der og da uten å måtte hente lommeboka. Betaler alltid når jeg har fått varen og er sikker på at jeg ikke skal returnere. 

Anonymkode: db35c...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kun Klarna og kredittkort til alt.

Klarna til all netthandling. Kredittkort for Spotify Premium (får 20% rabatt), og Månedskort (AtB trekker kun fra kort og ikke konto - som gjør det vanskeligere for meg som har regningskonto. Men det trekkes automatisk fra regningskonto til kredittkortet hver 15 i mnd, da jeg har trekket på månedlig forfall). Dagligvarer betaler jeg med Trumf Visa kredittkort. 

Betaler selvsagt alltid innen forfall.

Anonymkode: f773d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det dere beskriver er nøyaktig det samme som når en betaler med kredittkort.

Nei, en må ikke betale for et omstridt kjøp via kredittkort.

Bestrider du et krav, fordi varen var defekt, feil osv tar kredittbyrået på seg å rydde opp med selger om de er vanskelige. Og dårlige selgere blir nektet å kredittselskapets tjenester.

Er nettopp grunnen til at rådes til å bruke kredittkort ved netthandel, fordi det gir en ekstra sikkerhet.

Kredittselskapene tar faktisk all risiko for deg ved netthandel. 

https://www.mastercard.no/no-no/privat/support/laere-mer-om-kortet/netthandel.html

Anonymkode: 7d24b...30d

Da gjør man det så enkelt som registrere kreditkortet hos Klarna og få dobbel med trygghet. Mitt Mastercard trekker umiddelbart beløpet og mye mer styr med å ta kontakt med kundeservice. Hos Klarna velger man 30 dagers gratis utsettelse og kan pause beløpet etter at varen er mottatt og inspisert. Og dette ligger sakens natur, at man kjøper på nettet og får detmed ikke varen med en gang. Så er jo Klarna noen luringer og håper vi faller for fristelsen til å kjøpe på avbetaling eller utsette betaling. Men det er et personlig ansvar med kreditkort i seg selv.  

Anonymkode: 0ec60...60c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler som regel med Klarna, og betaler når den er kommet inn døra og sjekket at alt er greit. 🙂

Bruker aldri delbetaling og går aldri over betalingsfristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
maverick22 skrev (3 timer siden):

Nei, har penger.

Hvem er så tullete å kjøper ting dem ikke har penger for?

Er faktisk smart å bruke kredittkort om en ikke er pengedum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (5 timer siden):

Mastercard.

Har de men aldri hatt sånne problemer, har de via bank så kanskje det er pga banken min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har driti meg ut. Så betaler med en gang. Kun BonPrix jeg tar med faktura, men da betaler jeg når varen er prøvd på og jeg er fornøyd. Er jeg ikke det blir det retur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...