AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Ved hvilken alder begynner barn å sende takkemelding til slektninger (evt. ringe for å takke)? Når forventer dere at nieser, nevøer, barnebarn og andre unge slektninger begynner å skrive takkemelding? Ved hvilken alder begynner dere å involvere egne barn i å sende takkemelding/ringe for å takke? Anonymkode: bd57b...838 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Aldri - mine barn og tantebarn, takker når vi møtes. Anonymkode: 3b35b...8dd 1
svartkatt Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Aldri?? Det burde holde å si takk neste gang man møtes om det er kort tid etter jul. Måtte sende et takkekort i posten en gang som barn til oldemor, var kanskje seks år, og jeg syntes det var helt idiotisk allerede den gang. Hu bodde i samme bydel bare for å nevne det.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Åj, ringer dere ikke til besteforeldre, tanter og onkler osv. for å takke for gaven? Anonymkode: bd57b...838 3 2
Macro Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Han begynte vel da han var rundt 4. Han ringer riktignok. Om vi skal møte giverene senere i jula så venter han til da. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ved hvilken alder begynner barn å sende takkemelding til slektninger (evt. ringe for å takke)? Når forventer dere at nieser, nevøer, barnebarn og andre unge slektninger begynner å skrive takkemelding? Ved hvilken alder begynner dere å involvere egne barn i å sende takkemelding/ringe for å takke? Anonymkode: bd57b...838 siden hn var 7 de fleste i familien bor i østfold eller finnmark og vi bor ikke der Anonymkode: 7ef2b...628 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Aldri. Ville blitt veldig slitsomt med mange telefoner hver julaften, vi har mange nieser og nevøer og vi sender jo til dem også. Så mine barn slipper å ringe onkler og tanter. Vi takker neste gang vi ser hverandre. Anonymkode: b7f97...c32 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Så fort vi møtes eller over tlf på første dag jul 🙂 Har barna gjort siden de kunne si takk. Anonymkode: 35b14...eea 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 Startet med det da de var i stand til å takke selv. Før det takket jeg på deres vegne. Synes det er uhøflig med folk som ikke takker for gaver. Anonymkode: f0e44...3b3 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 Rundt fire år i min familie. Det skulle da bare mangle at de lærer seg å takke for gaven. Trenger ikke være mer enn en sms som skrives i felleskap med ungen eller at ungen ringer Anonymkode: 5fa65...064 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #11 Skrevet 18. desember 2022 Når de klarer å føre en samtale som inkluderer den fulle setningen "tusen takk for gaven" så skal de takke for gaven selv. Når de er så gamle at de sender tekstmeldinger, så kan de få slippe telefonsamtalen hvis de sender en melding og sier takk istedenfor. Anonymkode: b1ce3...42f 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Åj, ringer dere ikke til besteforeldre, tanter og onkler osv. for å takke for gaven? Anonymkode: bd57b...838 Nei? Sier takk når vi sees. Anonymkode: 54a70...cc9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 Enten ringer vi de nærmeste på kvelden på julaften eller utpå dagen på første juledag. Ringer bare de vi vet at ikke er veldig opptatt. Har en gammel grandtante som bor langt unna, som synes det er veldig hyggelig at vi ringer på Facetime på første juledag, så vi pleier å snakke en god stund med henne. Ellers sender barna meldinger selv. Yngstemann går i første klasse og synes det er veldig gøy å sende lydmelding, så han skal få lov til å gjøre det. Tenåringene sender SMS fordi de synes det er aaaaaaltfor kleint å måtte snakke med tanter og onkler… Tror nok jeg forventer at unger fikser dette selv fra de er rundt 10–12, og at foreldrene hjelper dem fra de er ca. 4. Yngre enn 4 så er det foreldrene som takker, tenker jeg. Anonymkode: 5d9c7...b24 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 Ser av svarene at flere ikke har behov for å takke per telefon fordi dere treffes i juleselskap, så det er jo forståelig. Men hva med bursdag, når begynner onkler og tanter å ringe/sende SMS direkte til barnet og barnet svarer på egenhånd? Anonymkode: bd57b...838 1
Japp Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser av svarene at flere ikke har behov for å takke per telefon fordi dere treffes i juleselskap, så det er jo forståelig. Men hva med bursdag, når begynner onkler og tanter å ringe/sende SMS direkte til barnet og barnet svarer på egenhånd? Anonymkode: bd57b...838 Tja, her har det vært fra 9-10 års alderen at det gradvis har gått over fra å sende sms til foreldre til barna. 1
Peony86 Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 On 12/18/2022 at 4:35 PM, AnonymBruker said: Ved hvilken alder begynner barn å sende takkemelding til slektninger (evt. ringe for å takke)? Når forventer dere at nieser, nevøer, barnebarn og andre unge slektninger begynner å skrive takkemelding? Ved hvilken alder begynner dere å involvere egne barn i å sende takkemelding/ringe for å takke? Anonymkode: bd57b...838 Så snart jeg kunne lese og skrive, skrev jeg takkekort til de jeg hadde fått gave fra. Jeg husker jeg likte det godt, for jeg hadde typisk ønsket meg brevpapir eller kort også Husker ikke om jeg etterhvert ringte for å takke også, men takke gjorde (og måtte!) jeg ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Jeg begynte å ringe rundt fire. Nå har vi masse familie i "Unaiten", som vi ikke så på lenge. Og ærlig talt hadde jeg ingen ide om hvem mesteparten av dem var! Men de var jo snille og kjøpte julegaver til meg. I (Om de alltid traff på gavene er en annen sak). Anonymkode: ef0f7...fba
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 Når de har egen telefon og kan sende sms fra den. For min del måtte jeg ringe da jeg var rundt 13 år, hvilket jeg synes var helt megakrise med telefonskrekk og ante ikke hva mer jeg skulle si en takk. Synes det er leit at ingen i min familie takker for noen ting... gir til flere tantebarn og ingen av dem hører jeg et pip fra. Synes ihvertfall foreldre burde følge om å takke på deres vegne om ikke annet. Anonymkode: a3bd8...51c 1
RockyRose Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 Eg har aldri måtta sendt takkemld for gåver til jul eller bursdag. I vaksen alder gjer eg det til dei eg ikkje møter næraste dagane. Eg sender derimot sms til nevø/niese som har mobil for gratulasjonar/takk, dei som ikkje har får mld via mor har aldri tenkt på at eg ikkje får "takk" om eg har gjeve ei gåve.
Gjest ti10 Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 Men alle dere som takker når dere ser giveren, har dere ikke slektninger/givere i andre deler av landet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå