SoroMoro Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Jeg har en innekatt som særlig i det siste har begynt å gi meg tilfeldige ting. Vet det er vanlig for utekatter å ta med små dyr i "gave", men her er det snakk om livløse objekter. Driver med litt lego-bygging og har noen modeller stående på hylle, særlig her tar hun med seg ett eller annet, i dag tok hun f.eks med seg en legofigur til meg. Hun har ellers tatt med seg bakepapir, klut, dopapir + div. Er det tegn på at hun trenger enda mer aktivitet, eller er det bare "gaver"? 2
svartkatt Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Kan vel være begge deler, vet ikke.. har du prøvd å kaste en leke for å se om hun vil hente den? 🐱
tussi680 Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Instinktet i kattene dette da.... så lenge den ikke får fanget noe ute, må en finne på noe annet for å gjøre eier glad.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Gaver og gaver, er vel «fangsten». Det er ikke gaver som mange tror, det er fordi de mener at byttet er mer sikkert når de tar det med seg hjem. I følge noen katteeksperter jeg så i et engelsk tv-program. Anonymkode: a8303...5cd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Så koselig. Pus vil nok ha litt mer aktiviteter, gjøre ting sammen med deg, viser bare at den bryr seg om deg, og har omsorg for deg. Så en kombinasjon av det du spør om. Ene min er veldig opptatt av å ta/komme med viskelær og blyant når jeg bruker det mye. Det jeg pusler med, det vil pus også være med å pusle med. Samme hva det er. Andre pusen min har en ball som den veldig ofte kommer med. Så da kaster jeg, og pus henter, igjen og igjen. Mine er både inne og ute. Anonymkode: 5e86f...231 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gaver og gaver, er vel «fangsten». Det er ikke gaver som mange tror, det er fordi de mener at byttet er mer sikkert når de tar det med seg hjem. I følge noen katteeksperter jeg så i et engelsk tv-program. Anonymkode: a8303...5cd Gaver er gaver. Det er læring og utvikling. Pusene mine gir både levende og døde gaver til hverandre, og til meg. Når ene pus her gir en levende gave til andre pus. Så spiser mottaker alt unntatt den mest næringsrike delen av gaven, for den gir den tilbake til giveren. Ihvertfall de to første årene. Ettersom jakt/teknikken blir perfeksjonert, så gir de fortsatt gaver, men fanger ny gave i retur, istedenfor å gi tilbake en bit. Anonymkode: 5e86f...231 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Høres ut som at du kan lære denne katten å hente baller… Så kan du kaste de. Har sett flere katter som henter baller til eiere så kaster de, og så videre.. Anonymkode: 931bf...77d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå