Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe galt i å være skeptisk til innvandrere. Folk er for og mot mye forskjellig.

Men når han tar opp tema på første date,  kan det antyde noen problemer?  Jeg hadde skjønt hvis han jobbet med politikk, men det gjør han ikke. Han sa heller ikke noe om at hans hobby er å diskutere politikk.

Anonymkode: 94f6c...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært en absolutt dealbreaker for meg.

• Liker 30
Skrevet

Da vet jeg faktisk ikke om jeg hadde klart å sitte maten/drinken gjennom. Jeg har en policy at selv om en ikke matcher eller klikker som man håpet, kan vi spise og drikke ferdig og kose oss liksom

Men så har jeg aldri sittet til bords sånn med en rasist 

Anonymkode: 052fc...e5d

• Liker 15
Skrevet

For min del så føler jeg de som er rasister, er folk som dømmer andre. F.eks legger skylden på utlendinger for enhver ting. Om det skjer noe. Har mange utenlandske venner; og fine folk det. Men de som er glad i Frp og Sian, er no go

Anonymkode: a0450...58a

• Liker 7
Skrevet

Furnuftig fyr hadde jeg tenkt. 

Anonymkode: b1ea0...27d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om personer utrykker rasistiske, homofobe og transfobiske holdninger er det bare å løpe.

Anonymkode: c82ac...fdb

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Da hadde det ikke blitt noen date nr 2. :) Så desp er jeg ikke. 

Anonymkode: 7ca50...bb8

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det går ikke, både pga holdninger og at man ikke skjønner at sånt kan man uansett ikke si på første date. Man bør nok skjerpe alt av radarer når man dater, for å fange opp dårlige holdninger, aggressjon osv.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har familie som er "utenlandsk",  så absolutt en dealbreaker ja

• Liker 2
Skrevet

Det gjelder vel ikke deg så who cares. Dere andre i tråden her som liksom bryr seg så mye om innvandrere? Hvorfor det liksom? Ja sikkert tviler sterkt det er bare inn og trendy å virke brydd om det nå liksom 

Anonymkode: 58e7e...ee1

Skrevet

Nå syns jeg jeg det er forskjell på fremmedhat og det å være skeptisk (redd??) for der ukjente. Du skrev hat i overskrift og skeptisk til innvandrere i innlegget, ts. Hat for noe og noen man ikke kjenner er i min bok ikke akseptabelt. Det å ha stille seg spørrende til om det er greit å ta i mot mennesker med masse psykisk bagasje for så å plassere dem på et nedlagt høyfjellshotell på ubestemt tid uten tilstrekkelig bistand fra kyndig helsepersonell er noe helt annet. Hvilken kategori er han i ts, og hva svarte du?

Anonymkode: 7bb14...9af

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig rødt flagg! Når han tar det opp på første date, kommer han til å ta det opp i andre settinger også. Du kommer til å bli hu med den rasistiske kjæresten. Det er ikke en kul merkelapp å få av venner og bekjente.

Så spørs det jo også om du er i stan til å respektere en slik man? Det hadde ikke jeg klart. 

• Liker 9
Skrevet

Tenk på hva slags menneskesyn du selv har, og hva det betyr for deg at en partner ikke står for noe helt annet enn du selv gjør. For min del er dette veldig viktig.

Syns fordomsfulle folk er veldig vanskelig å holde ut med annet enn i veldig små porsjoner.

Anonymkode: 0df47...64b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hva mener du egentlig? 
Fremmedhat som i at mennesker med annen hudfarge er mindre verdt? 
Eller skeptisk til innvandring fordi intergreringen feiler totalt - og gir negative konsekvenser for samfunnet? 

Om det er det første - at han anser mennesker med en annen hudfarge som mindre verdt..kan ikke flagget bli rødere. Det vitner om lav intelligens. 

Om det er det andre - skeptisk til innvandring fordi vi har en integreringspolitikk som ikke fungerer, stiller saken seg anderledes. 

Endret av Vera
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjelder vel ikke deg så who cares. Dere andre i tråden her som liksom bryr seg så mye om innvandrere? Hvorfor det liksom? Ja sikkert tviler sterkt det er bare inn og trendy å virke brydd om det nå liksom 

Det angår jo TS hvilken type person hun er på date med. Er jo liksom lit av poenget med å gå på date at man skal finne ut om man liker hverandre….

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde avsluttet daten så raskt som mulig.

Jeg har nulltoleranse for rasisme, og hat mot skeive eller trans.

Anonymkode: 633da...c88

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke date eller være sammen med noen som uttrykker hat mot mine venner.

Anonymkode: 633da...c88

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Uaktuelt med date nr 2 for min del da. 

Anonymkode: 9b3a4...36c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nå syns jeg jeg det er forskjell på fremmedhat og det å være skeptisk (redd??) for der ukjente. Du skrev hat i overskrift og skeptisk til innvandrere i innlegget, ts. Hat for noe og noen man ikke kjenner er i min bok ikke akseptabelt. Det å ha stille seg spørrende til om det er greit å ta i mot mennesker med masse psykisk bagasje for så å plassere dem på et nedlagt høyfjellshotell på ubestemt tid uten tilstrekkelig bistand fra kyndig helsepersonell er noe helt annet. Hvilken kategori er han i ts, og hva svarte du?

Anonymkode: 7bb14...9af

Konteksten er viktig føler jeg også, så støtter dette innlegget her.

I hvilken sammenheng kom dette til uttrykk da TS?

Anonymkode: f3003...8f9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...