AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Hei. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har en venninne, eller nå eks venninne som lyver om grusomme ting om meg til andre som ikke er sant. Hun er alvorlig psykisk syk med ptsd og andre psykiske lidelser, før jeg ble kjent med henne viste jeg ikke noe om hvordan hun var. Jeg angrer på at jeg møtte henne. Vi har kjent hverandre i flere år, og alltid vært gode venner. Jeg var glad i henne, men de følelsene var TYDELGIVIS ikke gjengjeldt. Hun viser Ingen følelser og er ikke glad i venninnene sine. Nå i det siste har ting gått for langt. Jeg har fått høre veldig ofte fra flere venninner og folk jeg kjenner, at hun sier slemme ting om meg som ikke er sant, jeg har ikke helt fått vite hva, men flere og flere folk jeg kjenner og venninner sier at hun ikke er en god venninne, noe hun ikke er, og at hun sier ting om meg som ikke Er sant til gutter osv. hun vil alltid ødlegge mellom meg og gutter, når jeg blir kjent med noen, hun tåler ikke at jeg dater noen f.eks. Jeg har fått høre fra ene bestevenninna mi at hun sier ting om meg til andre, at jeg er syk, har sykdommer, som ikke er sant, jeg er helt frisk og har ingen sykdommer, hun har selv masse sykdommer. Og hun spiser aldri nesten, hun sier hele tiden at hun sulter ihjel å ikke spiser. Jeg kan ikke godta lengre at hun lyver om meg til andre , og sier ting om meg som ikke er sant. Hun forstår ikke at andre mennesker har følelser. Hun gråter hele tiden, og sier at jeg ikke bryr meg om at hun gråter og at jeg ignorerer det. Noe som heller ikke er sant, hver gang jeg ser hun er lei seg så støtter jeg henne og sier jeg er glad i henne og bryr meg, og vet dere hva, jeg får ingen svar tilbake, hun Svarer ikke engang på det, og sier jeg ignorerer henne? Helt sykt. Men det er ikke bare meg hun lyver om, hun er veldig syk. Det som skjedde, jeg møtte ene bestevenninna mi, hun har kjæreste. Eks venninna mi, hun jeg skriver om, tålte ikke engang at jeg var med ene bestevenninna mi, og hun tåler ikke at andre jenter har kjæreste. Det som skjedde, etter jeg møtte bestevenninna mi sa plutselig eks venninna mi, « hvordan går det egentlig med «navn» ( ene bestevenninna mi) og typen»? Hun spurte hvordan det går med de, og så sa hun at typen til bestevenninna mi flørter med henne og prøver seg på henne, noe som ikke er sant! De har vært sammen i flere år, og har det kjempe bra. Jeg skrev da dette til bestevenninna mi, at hun sa det, bestevenninna mi begynte å gråte og bli helt knust, hun trodde typen var utro såklart når eks venninna mi sa dette. Så snakket hun meed typen, han sa at eks venninna mi er veldig syk og at ingenting av det hun sa er sant, han har såklart ikke vært utro. Han blokkerte eks venninna mi heldigvis. Så hun prøver også å ødelegge forhold! Og det verste, som ikke er greit, jeg holder på med en fyr, vi har det bra sammen. Eks venninna mi sa plutselig til han at jeg er gal, syk, og har masse sykdommer og han han må holde seg unna meg, og at jeg er gal i hodet. Jeg ble helt knust, hvordan kan ei venninne si sånt? Jeg har aldri kunne sagt noe sånt om henne til noen, selv om hun fakrisk har masse diagnoser , så har jeg aldri kommet til å sagt det til noen, sånn gjør ikke venninner. Hun prøvde å ødelegge mellom meg og han jeg holder på med. En gang så løy hun også om noe veldig alvorlig, jeg er redd henne, hva hun kan finne på. Hun sa plutselig at jeg har spredd naken bilder av ei venninne av henne, og at jeg har misbrukt venninna hennes, og hun har jeg aldri møtt engang og vet ikke hvem er , eller va hun heter engang , hun Eks venninna mi sa jeg har spredd nakenbilder av. Dette er helt sykt, og hun er 27 år. Og oppfører seg sånn, idag så blokkerte jeg henne overalt, men problemet er at jeg frykter for livet mitt og hva hun kan finne på å gjøre, og lyve om til andre, jeg er redd henne. Hva Bør jeg gjøre ? Anonymkode: d7ad0...bc5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Flott at du nå har funnet ut av dette og blokkerer henne. Du kan informere de andre at du heretter ikke har kontakt med henne pga alt hun har sagt og gjort mot deg, og påstått til andre. De andre må også ta et valg basert på hva de selv har opplevd fra henne. Har dere noe skriftlig eller andre beviser så kan dere evt gå til anmeldelser dersom dette fortsetter på noen måte. Siden hun har diagnoser er det mest sannsynlig at det ikke blir gjort noe med. Men det aller viktigste nå blir å kutte av all kontakt og ikke la hun bli et tema etter at dere har snakket ferdig om hva hun har sagt/gjort. Noen mennesker er dessverre så syke at man ikke kan ha kontakt med dem, uansett. Anonymkode: ca3ff...b65
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Jeg er livredd henne. TS Anonymkode: d7ad0...bc5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Psykopat og narrsisist. Hun er syk ja. Ikke bra. Anonymkode: 67480...c64
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Psykopat og narrsisist. Hun er syk ja. Ikke bra. Anonymkode: 67480...c64 Sant. Jeg er redd henne faktisk. Hva bør jeg evt gjøre i denne situasjonen? Jeg har sagt ifra til vennene mine om henne nå, har jeg gjort. Jeg er redd for hva hun kan finne på. TS Anonymkode: d7ad0...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå