Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle meg hvordan du regner ut markedsandel? 

Jeg sitter med en oppgave nå hvor markedsandelen skal regnes ut, og jeg nekter for at jegkan ha fått rett svar. 
I følge hva jeg har lært, regnes markedsandelen ut ved å ta det totale salget i f.eks landet for en spesifikk vare  og dele på min bedrifts salg. Det jeg kommer fram til da stemmer ikke.

Tallene er 9 000 000 over landet, og mitt salg er kr 2 014 000. I følge logisk tanke gang er dette over 25 %. Men ved å bruke formelen jeg har så kommer det på 4,4 

Anonymkode: 488b9...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du fortelle meg hvordan du regner ut markedsandel? 

Jeg sitter med en oppgave nå hvor markedsandelen skal regnes ut, og jeg nekter for at jegkan ha fått rett svar. 
I følge hva jeg har lært, regnes markedsandelen ut ved å ta det totale salget i f.eks landet for en spesifikk vare  og dele på min bedrifts salg. Det jeg kommer fram til da stemmer ikke.

Tallene er 9 000 000 over landet, og mitt salg er kr 2 014 000. I følge logisk tanke gang er dette over 25 %. Men ved å bruke formelen jeg har så kommer det på 4,4 

Hvis du skal ha det i prosent så deler du ditt salg på totalsalg og ganger med 100. Rett og slett prosentregning. 

Anonymkode: d23b9...723

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du skal ha det i prosent så deler du ditt salg på totalsalg og ganger med 100. Rett og slett prosentregning. 

Anonymkode: d23b9...723

Takk for svar. Ser jo at jeg overtenkte oppgaven og glemte en viktig del underveis.🥴

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...