AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Merk: jobber i IA-bedrift. Altså ikke 4x3 egenmeldinger i året. Forstår ikke helt reglementet. Skjønner at jeg kan bruke 8 dager sammenhengende osv, men i forrige uke brukte jeg en dag. Tenkte ikke videre over dette, da jeg så godt som aldri er syk, men nå er jeg syk igjen. Pleier ikke være mulig å få tak i fastlegen før arbeidsdagen starter i morgen. Kan jeg bruke ny sykemelding i morgen selv om det ikke har gått 14 eller 16 dager siden sist? Har så langt i år altså brukt en dag, så har mange dager til overs. Men må det gå så og så mange dager mellom hver sykemelding når det er IA-bedrift? Anonymkode: c45be...550
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Er det 2 sykedager i løpet av 8 dager så går det? Eller jeg vet ikke 🙈 Anonymkode: 0f134...ab1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: 0f134...ab1 Det er dette jeg ikke skjønner. Er svaret på spørsmålet mitt at jeg kan eller ikke kan bruke egenmelding i morgen når jeg brukte en for 12 dager siden? Anonymkode: c45be...550
Alt blir ok Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Jeg sjekket personalhåndboka for min bedrift og fant det ut der, den gangen jeg lurte på det. Så jeg ville sjekket der.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dette jeg ikke skjønner. Er svaret på spørsmålet mitt at jeg kan eller ikke kan bruke egenmelding i morgen når jeg brukte en for 12 dager siden? Anonymkode: c45be...550 Du kan Anonymkode: 215e9...6be
Alt blir ok Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Vi kunne bruke egenmelding flere ganger selv om det ikke var sammenhengende fravær innenfor 16 dager. Men jeg ville sjekket spesifikt for bedriften, da jeg mener det er lokale avtaler/presiseringer som gjelder.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Merk: jobber i IA-bedrift. Altså ikke 4x3 egenmeldinger i året. Forstår ikke helt reglementet. Skjønner at jeg kan bruke 8 dager sammenhengende osv, men i forrige uke brukte jeg en dag. Tenkte ikke videre over dette, da jeg så godt som aldri er syk, men nå er jeg syk igjen. Pleier ikke være mulig å få tak i fastlegen før arbeidsdagen starter i morgen. Kan jeg bruke ny sykemelding i morgen selv om det ikke har gått 14 eller 16 dager siden sist? Har så langt i år altså brukt en dag, så har mange dager til overs. Men må det gå så og så mange dager mellom hver sykemelding når det er IA-bedrift? Anonymkode: c45be...550 Kan bruke så mange du vil. MEN om du har brukt 8 dager i strekk så må det gå 16 dager før du kan bruke en ny egenmelding. Da må du få sykemelding i såfall. Anonymkode: 5edc3...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå