Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som i fjor laget pakkekalender til mannen. Så langt i år har det bare vært klaging. Pakkene er ikke morsomme nok, det er for mye godteri og nyttige ting som ullsett, sokker, såpe, hårgelè og parfyme er ikke bra nok. I følge han skal det bare være morsomme ting. Hva er det dere andre kjøper i kalender gaver? Kalenderen kostet 3000 kr så det er ikke sånn at han har fått billig ræl heller. Jeg forstår ikke helt hva han forventer i en julekalender. Så jeg lurer rett og slett på hva dere andre kjøper?

Anonymkode: 7afd8...389

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset har jeg og mannen laget felles kalender til oss begge + hunden. Bare for gøy, alle har bidratt like mye (ikke hunden), og vi koser oss sammen med å åpne. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt vekk resten av gavene da man fortjener å bli behandlet som et barn når man oppfører seg som et barn. 

(Men seriøst, snakk med han, det er ikke greit, du må si hvordan dette får deg til å føle.)

Anonymkode: c35fb...e5b

• Liker 17
Skrevet

Enig med den over her. Og det hadde heller ikke blitt julegave. 

Anonymkode: e652f...178

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp sjokoladekalender til 10 kr neste år. Makan til utakknemlig beist.

Anonymkode: 72732...c7f

• Liker 43
  • Nyttig 4
Skrevet

Er du blant de som har laget en kalender selv om han selv ikke har uttrykt ønske om det, bare fordi det egentlig er noe du selv ønsker deg?

Da ville jeg tatt det som hans måte å si fra på at "nå dropper vi dette tullet fremover" 

Anonymkode: a9ea1...4f0

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Haha, for en dust. Han fortjener ikke resten av kalenderen.

• Liker 5
Skrevet

Men vil han egentlig ha kalender? Snakk med ham om det. Hvis det er sånn at han vil ha, men bare med ditten og datten, så kan han lage sin egen kalender for sine egne penger. Hvis han er som meg, og tenker at det er bedre å ikke å kalender enn å få en med ting man egentlig ikke har så lyst på/bruk for, så er det jo bare å la være. Hvis han vil ha, men ikke synes at du er «flink» nok til å lage den, så får du ta en runde med deg selv. Er det sånn at han er utakknemlig, så fortjener han ingen kalender. Er det litt sånn at du kan se hvorfor han tenker at gavene ikke passer i en kalender/til ham, fordi du har vært mer opptatt av å skaffe noe enn å skaffe HAM noe, så kan du jo tenke over om du har lyst til å prøve igjen neste år. Her er pakkekalenderen en ølkalender, fordi jeg ikke orker å prøve å komme opp med 24 gaver. Det hadde jeg lett klart, men summen hadde blitt ellevill. 

Meen.. det høres ut som du er sammen med en med ganske store forventninger, som ikke helt ser at å finne på 24 «morogaver» til en voksen mann fort blir både mye fjas og veldig dyrt. Å klage på å få ting man har bruk for er ikke spesielt sjarmerende. Det er helt innafor å gi ham beskjed om å holde sutringen for seg selv og å droppe resten av kalenderen.

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jeg ikke akseptert. Det er da ikke gavene i seg selv som er vesentlig her, det er den omtanken og kjærligheten du har framvist ved å ønske å gjøre noe hyggelig for ham. Og han ser det ikke.

Jeg hadde fortalt ham at hans klaging sårer. Du har gjort en innsats for ham, for forholdet deres, og at han ikke ser det og setter pris på det er vondt. Neivel, så traff ikke gavene helt, men du har prøvd. Og gi beskjed om at det ikke blir noen ekstra innsats for å glede ham neste år, siden han ikke setter pris på det. Og så kan du fjerne resten av kalenderen og kaste i søpla (mens han ser på), siden gavene er jo i samme stil og han tydeligvis ikke vil ha dem.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Herlighet, at du orker. 

Har aldri laget adventskalender til mannen min, ikke han til meg heller. Bare tullete. Voksne som blir misfornøyde med adventskalender må jeg bare le av. De 3000 kunne du lagt i en weekend.tur, ts, mye bedre. 

Anonymkode: 1d7db...50e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har som i fjor laget pakkekalender til mannen. Så langt i år har det bare vært klaging. Pakkene er ikke morsomme nok, det er for mye godteri og nyttige ting som ullsett, sokker, såpe, hårgelè og parfyme er ikke bra nok. I følge han skal det bare være morsomme ting. Hva er det dere andre kjøper i kalender gaver? Kalenderen kostet 3000 kr så det er ikke sånn at han har fått billig ræl heller. Jeg forstår ikke helt hva han forventer i en julekalender. Så jeg lurer rett og slett på hva dere andre kjøper?

Hva får du i kalenderen han omtenksomt har laget til deg? Sånn for å sammenligne…

Anonymkode: fd120...23f

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet

Jeg lagde kalender til mannen min før vi fikk barn. Noen år etter at barna kom fikk han en ca 5 juleøl fordelt utover. Og han har alltid vært takknemlig! 

Jeg hadde faktisk blitt så forbanna at jeg hadde åpnet alle gavene og sagt vi avslutter kalenderen. 

Anonymkode: 81387...089

• Liker 4
Skrevet

Mannen min fikk Pondus sjokoladekalender og var kjempefornøyd ❤️ 
Jeg hadde droppet kalender hvis han hadde blitt sur slik som din. 

Anonymkode: 93ce0...cfa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde faktisk blitt så forbanna at jeg hadde åpnet alle gavene og sagt vi avslutter kalenderen. 

Jeg hadde gjort noe lignende;

avslutt kalenderen, legg alle smågavene i en større gaveboks. Gi denne på juleaften og dropp annen gave til han

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor gidder du? Du burde jo tatt ned kalenderen hans for lenge siden, og ikke klage over at han er misfornøyd på slutten av kalendertiden. 

Anonymkode: 56f1b...f49

• Liker 3
Skrevet

Vel, mannen min er voksen og har aldri hatt noe julekalender (kommer fra et u-land), så ingen pakkekalendere her og ingen forventninger eller store-barns-luksusproblemer.

Mannen din er en en sutregutt, enkelt og greit. Hadde droppet pakkekalender eller brukt veldig mye tid og krefter på å finne ut hva han faktisk forventer. 

Anonymkode: d9021...635

• Liker 7
Gjest AprilRyan
Skrevet

Opplevd det samme med en eks. Han ble sur og klaget over det han fikk i kalenderen. Det ble ikke flere kalendere på han.

Jeg synes at man kan være litt takknemlig når partner har gjort noe slikt ut av omtanke. Man gjør det fordi man bryr seg om personen og selv om man ikke ønsker seg kalender så er det j.. frekt å reagere sånn. Da kan man heller si fra om det før neste jul og heller sette pris på at man faktisk har en partner som er glad i en og ønsker å gjøre noe hyggelig for en.

Dessuten er det litt merkelig at man må ytre et ønske om å få noe sånt. Litt av greia er jo å overraske vedkommende og ikke at man må ha tillatelse til å gi en gave liksom :himler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er du blant de som har laget en kalender selv om han selv ikke har uttrykt ønske om det, bare fordi det egentlig er noe du selv ønsker deg?

Da ville jeg tatt det som hans måte å si fra på at "nå dropper vi dette tullet fremover" 

Anonymkode: a9ea1...4f0

Nei, han vil ha kalender. Han sa rett før jul at han ville bli skuffet dersom han ikke fikk. Han er oppvokst med det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Får du kalender av ham? Hvis ikke; fy søren så utakknemlig! Jeg lager kalender til min samboer, og han er alltid veldig glad for at jeg gidder. Det handler kkke en gang om innholdet, det er mer hele gesten, innsatsen og omtanken bak.

neste år,dropper du det bare, siden han uansett ikke virker til å sette pris på det

• Liker 5
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...