Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som vet ang kontantstøtte, % og utbetaling:

På kommunens side er bhg satser priset etter en viss %. Jeg lurer på å søke 60% plass, kan jeg da motta kontantstøtte tilsvarende 40% (tilsvarende 17-24t) eller regnes det annerledes? At jeg heller bør søke om 20 timers plass?

Vet at det kan regnes annerledes ift full dag vs timer?

Og er 60% plass 2 dager + 3 dager? Hvor mye/mange dager er eventuelt 20 timer? Hilsen uvitende mor som har mulighet til å ha mini hjemme noen dager i uken fra august  neste år (hun er forresten født i juli, så vil være nesten 13 mnd ved oppstart i bhg).

Greit å begynne tenke på det nå ift økonomi ect.

Anonymkode: 8e542...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Anonymkode: 8e542...20c

Skrevet

Du må regne ut ifra barnehagens åpningstid. Det varierer jo litt fra barnehage til barnehage.

Anonymkode: 642eb...7a3

Skrevet

60 prosent plass tilsvarer som regel rundt 28-30 timer per uke. Dvs. du har rett på 20 prosent kontantstøtte. 40 prosent kontantstøtte er for barn som er tildelt 17-24 timer per uke, noe som er typisk ved 50 prosent eller 40 prosent barnehageplass. 

Husk at det er de timer barnet er tildelt per uke som er avgjørende for retten til kontantstøtte, uavhengig av tiden som benyttes. Du må oppgi det tildelte timeantallet, f.eks. hvis barnehagen er åpen 10 timer per dag er barnet tildelt 30 timer per uke. 

Anonymkode: 7eae6...f9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...