AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Jeg bor i ett kollektiv gjennom studentsamskipnaden. Vi er 8 stk som deler stue og kjøkken. Har eget rom og bad. I en uke no har en av de som bor der hatt besøk av en kompis som er i byen for å ta eksamen. Dette plager ikke oss andre, da de er mest på rommet. Men jeg lurer på om det er lov? Anonymkode: 3b4bc...d7c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Jeg vet ikke, siden du spør - men det er jo veldig merkelig hvis det ikke er lov å ha besøk når man vil. Anonymkode: ce6a1...2f6 1
Mezzosoprena Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Dette står det sannsynligvis noe om i leiekontrakten deres, tenker jeg 🙂 1
Hensatt Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 (endret) Ingen lovhjemmel som nekter besøk, men dere har kanskje noen interne regler. Endret 18. desember 2022 av Blizz1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Dere har vel de samme reglene i leiekontrakt, så du må bare lese hva som står der.
Vandelay Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bor i ett kollektiv gjennom studentsamskipnaden. Vi er 8 stk som deler stue og kjøkken. Har eget rom og bad. I en uke no har en av de som bor der hatt besøk av en kompis som er i byen for å ta eksamen. Dette plager ikke oss andre, da de er mest på rommet. Men jeg lurer på om det er lov? Anonymkode: 3b4bc...d7c I Oslo er det tillatt å ha overnattingsgjester i inntil 14 dager såfremt den som leier boligen selv er tilstede. Antar reglene er like i resten av landet, men det sjekker du lett på nettsiden for din samskipnad. https://www.sio.no/bolig/husleie-og-kontrakt Endret 18. desember 2022 av Sultan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå