AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Jeg har gardinskinne i taket. Gardiner henges da opp ved at kroker tres på rynkebånd og krok på skinnen. Nå har jeg fått noen gardiner som jeg gjerne vil henge opp, men det er ikke rynkebånd på disse, kun løpegang. Jeg trenger et slikt: https://www.kid.no/gardiner/gardintilbehor/multitape-multiband-hvit?gclid=CjwKCAiAkfucBhBBEiwAFjbkr8-b_8wVYn6tsSE2Pn-fExzNnZIdya3IgM7hqJGmADSzkDHE2leOkRoCzxwQAvD_BwE Men hvordan feste det på gardinen? Det blir vel ikke pent å sy, for det er jo allerede sydd løpegang. Jeg har symaskin, men er overhodet ikke noen syerske.. Noen som vet om slike bånd kan strykes på? Kid kaller sine for multitape/multibånd, men det står ikke noe om festemåte. Anonymkode: dfc2d...0aa
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 De er beregnet på å sys fast. Mulig de kan strykes fast også, men jeg tror det kommer litt an på stoffet hvor pent det blir. Det blir fort veldig stivt å stryke det på. Noen gardiner har bare godt av den ekstra oppstivingen, mens andre vil bli for stive og se rare ut. Hvorfor tror du ikke det blir pent å sy? Er det for mange sømmer ved siden av hverandre du er redd for? I så fall kan du evt. sprette opp løpegangen og sy på båndet i stedet. Anonymkode: 09ab2...4de
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Ja, redd det blir mange sømmer. Usikker på om det blir pent å rekke opp også, for det er ganske tynt stoff. Hadde vel egentlig håpet på en quick-fix😁 må vel frem med symaskinen, ja. Takk for svar 🙂 Anonymkode: dfc2d...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå