AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Hei, Tekster med en mann som jeg har vanskelig for å tolke pga. emojiibruk. Ønsker helst svar fra menn, hva mener dere når dere bruker smileys som ☺️ og 🤗 Anonymkode: 4b1aa...665
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Den siste er vel en klem Anonymkode: aa46e...631 2
Peanut Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 ☺️ https://emojipedia.org/smiling-face/ 🤗 https://emojipedia.org/hugging-face/
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Emojis er fandens verk. Mange føler at de må speile den andres emojibruk, for å ikke bli sett på som tørre og kjedelige, uten at de har noe forhold til det. Anbefaler å kutte ned på bruken, og i klartekst spørre hva han legger i tegnsettingen sin. Ingen mann blir lei seg av en oppklarende samtale. Det viser bare interesse fra din side. Anonymkode: 48539...1b1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 "Jeg er glad og synes dette er koselig" "Jeg gir deg en klem" Hva annet han mener er umulig å vite uten å ha sett teksten. Jeg er mann 36 og kunne godt ha sendt disse til både min tante, min venninne og min samboer. Anonymkode: c1211...9e3 2
språkpurk Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Emojis er fandens verk. Mange føler at de må speile den andres emojibruk, for å ikke bli sett på som tørre og kjedelige, uten at de har noe forhold til det. Anbefaler å kutte ned på bruken, og i klartekst spørre hva han legger i tegnsettingen sin. Ingen mann blir lei seg av en oppklarende samtale. Det viser bare interesse fra din side. Anonymkode: 48539...1b1 Emojis har sin funksjon som tilskudd til det muntlige skriftspråket som preger sosiale medier. Problemet er at selv om de aller mest brukte emojiene nok er ganske entydige, finnes det svært mange som også er i hyppig bruk, men som har flere betydninger og tolkes nokså ulikt fra person til person. Forøvrig helt enig i at man bør bruke disse med omhu eller ikke i det hele tatt.
BeLeven Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Emojis er fandens verk. Mange føler at de må speile den andres emojibruk, for å ikke bli sett på som tørre og kjedelige, uten at de har noe forhold til det. Jeg var enig i dette tidligere, og brukte konsekvent ikke emojis. Men den kampen er tapt, og jeg har omfavnet endringen - så nå er det smileys, hjerter og fandens oldemor i alle meldingene mine😅 Men blir vant til det, og det blir faktisk langt hyggeligere kommuniksjon av det. Og dropper du det helt, er det helt ok - men du blir sett på som tørr og kjedelig som du sier. Men også direkte sur og tildels aggressiv. Selv om du sikkert ikke mener det. Det er det ikke verd - i mine øyne. Da er det bedre å framstå vennlig og hyggelig. Men kjemp gjerne krigen videre - jeg heier på deg! 🙌
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Jeg har alltid tolket denne: 🤗 som en jippi/woho emoji. Aldri tenkt på at det var gi en klem emoji😅 Anonymkode: f85d2...fd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå