AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Jeg har endel angst knyttet til det å spise mat utgått på date. Har stort sett stålkontroll på det jeg har i skap og skuffer, og kaster derfor sjelden no. Men denne har datoen på den ferdige pepperkakedeigen gått under radaren. Står best før 7.12.22. Oppbevart i kjøkkenskuff. Har smakt, men klarer ikke å bestemme meg for om det smaker rart eller ikke. Vet jo at det sikkert er angsten… Ville dere brukt den? Åpnet pakken i dag. Anonymkode: 99aff...8b7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Det står "best før" det betyr at den fortsatt er fin en god stund etter datoen. Jeg ville ikke nølt med å spise den langt utpå våren engang. Anonymkode: 37eed...55c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Den er garantert helt fin. Best før betyr bare at den kan miste noe smak en stund etter, men den datoen er satt i veldig god tid før det skjer. Hadde det vært noe farlig med det, så hadde de absolutt ikke solgt det på feks holdbart. Anonymkode: 0faa7...516
Hensatt Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 Det kommer litt an på hvor lang holdbarhet den har fra den ble produsert. Er den holdbar i mange måneder, tåler den fint noen uker over dato.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Best før-dato betyr at produsenten ikke vil garantere at kvaliteten er like god etter den datoen. Kvaliteten blir gradvis dårligere, men det skjer ikke over natten. Den blir ikke farlig å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå