Gå til innhold

Ferdig pepperkakedeig utgått på dato - holdbarhetsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endel angst knyttet til det å spise mat utgått på date. Har stort sett stålkontroll på det jeg har i skap og skuffer, og kaster derfor sjelden no. Men denne har datoen på den ferdige pepperkakedeigen gått under radaren. Står best før 7.12.22. Oppbevart i kjøkkenskuff. Har smakt, men klarer ikke å bestemme meg for om det smaker rart eller ikke. Vet jo at det sikkert er angsten… Ville dere brukt den? Åpnet pakken i dag.

Anonymkode: 99aff...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er garantert like fin!

• Hjerte 1
Skrevet

Det står "best før" det betyr at den fortsatt er fin en god stund etter datoen. Jeg ville ikke nølt med å spise den langt utpå våren engang. 

Anonymkode: 37eed...55c

Skrevet

Den er garantert helt fin. Best før betyr bare at den kan miste noe smak en stund etter, men den datoen er satt i veldig god tid før det skjer. Hadde det vært noe farlig med det, så hadde de absolutt ikke solgt det på feks holdbart. 

Anonymkode: 0faa7...516

Skrevet

Det kommer litt an på hvor lang holdbarhet den har fra den ble produsert. Er den holdbar i mange måneder, tåler den fint noen uker over dato.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Best før-dato betyr at produsenten ikke vil garantere at kvaliteten er like god etter den datoen. Kvaliteten blir gradvis dårligere, men det skjer ikke over natten. Den blir ikke farlig å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...