Gå til innhold

TIL DERE DAMER: ER DET NOE SOM HELST HÅP FOR MEG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på snart 50, som aldri har hatt kjæreste, er fremdeles jomfru og ukysset.
Jeg har forferdelig lyst på en kjæreste, men føler det er håpløst.
Jeg er introvert og har litt sosial angst.
Har tenkt litt på å lage en profil på FB dating eller liknende. Men skulle jeg mot formodning komme i kontakt med noen der, så tviler jeg på at jeg ville ha mot til å faktisk treffe henne.
Jeg er overbevist om at jeg er en mann som ingen dame kan ville ha som kjæreste. Venn kanskje, men ikke noe mer. Jeg er en blid og hyggelig person, men noe mer kan jeg ikke komme på å si om meg selv som kunne gjøre en dame interessert.
Jeg føler meg stygg som fy. Har hele livet vært sykelig overvektig. Har nå gått ned 60 kilo, og er kanskje ikke overvektig lenger, men nå har jeg mye overflødig hud, og ser fremdeles forferdelig ut. Har tenkt på å få den overflødige huden fjernet, men er litt redd for det, og man blir jo ikke seende "normal" ut da heller. Føler kroppen min uansett er ødelagt for godt.
Jeg har så fryktelig lyst på en dame å holde rundt, stryke litt på, bare være nær. Det hender jeg sitter her og fysisk verker i kroppen etter nærhet, og er på gråten fordi jeg er ensom og håpløs.
Sex tør jeg ikke å tenke på, ikke at jeg ikke har lyst, men jeg ville aldri la en dame se meg naken eller ta på meg. Jeg har også dårlig ereksjon, vet ikke om jeg ville vert i stand til å ha sex engang.
Jeg ønsker meg bare en dame å holde rundt, gå ut med eller se en film med iblandt, ha det litt hyggelig sammen med.
Så spørsmålet mitt går til dere damer: Er det noe som helst håp for meg, eller er det som jeg tror at jeg er et fullstendig håpløst tilfelle? Bare vær brutalt ærlig!

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hav gjør du for å forbedre deg selv? Trener du? Personlig er jeg ikke spesielt opptatt av utseendet, men mannen må minimum være interessert i å ta vare på seg selv. Dårlig selvtillit er også veldig turn-off, dessverre. En selvsikker man derimot blir kjekkere nærmest uansett hvordan har ser ut. Så det er mye du kan jobbe med selv om du ikke synes du har det beste utgangspunktet utseendemessig.

Anonymkode: 23c49...5f2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det finnes alltid noen der for noen, men det at du har så lav selvtillit er problemet. Det er vanskelig å leve med noen som stadig søker bekreftelse eller er negativ om seg selv sine evner og utseende. 

Du må bli trygg på deg selv og sosiale situasjoner, så her er det eksponering, eksponering eksponering. Du må bli trygg i den du er, ikke den du helst ville vært. 

Du har en verdi, og den må du overbevise deg selv om.

Anonymkode: e3396...624

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En selvsikker man derimot blir kjekkere nærmest uansett hvordan har ser ut. 

Det der er bare tull. Sorry , men ts ville ha ærlige svar.

Anonymkode: 15ec2...4b8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er håp for deg 💖 det er ikke over før det er over. 

Anonymkode: 44d80...3fc

• Liker 1
Skrevet

Hva med å trene fast hver uke, kom inn i det sosiale. Hvilke type damer liker du? Øv deg på å snakke med damer. 

Anonymkode: 91293...08d

Skrevet

Mtp. Alt jeg leser her inne om oppegående kvinner som er sammen med noen tullinger til "menn," tror jeg du har et langt bedre utgangspunkt bare i å være omsorgsfull. 

Anonymkode: 6e4fa...e68

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå snakker jeg for meg selv, så hva du måtte mene er revnende likegyldig. Problemet er vel heller at mange ikke vet forskjell på selvtillit og arroganse, og sistnevnte er definitivt ikke attraktivt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Problemet ditt er at du misliker deg selv… vi mennesker blir utrolig påvirket av sånne ting. Du har like stor verdi som alle andre uansett hvordan du ser ut! Men om du ikke tror dette selv vil alle som er sammen med deg føle på en ubalanse i energien mellom dere. Jobb med deg selv.. les bøker om tankemønstre osv. Om du ikke endrer noe vil ingenting endre seg. 

Anonymkode: 15862...fe4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Utsagnet du siterte stemmer i stor grad. Det du sier, derimot. Og jeg er kvinne. 

Jeg kan fint falle for menn som er selvsikre, selv om de kanskje ikke har utseende med seg. Selvsikkerhet er attraktivt for mange kvinner. Det å derimot være høy på seg selv eller usikker på seg selv er noe annet. Skjønner ikke hva det er med mange kvinner, som faller for fuckboys. Hva har de egentlig å tilby? Penger? Som om vi kvinner ikke kan klare å forsørge oss selv?

Slutt å legg alle kvinner under en og samme kam. Det finnes oss som ikke er så opptatt av utseende, men helt andre trekk. Men du finner oss kanskje ikke, fordi vi (jeg) er verken å finne på byen eller datingapper. Jeg vil heller ha en mann, som er nysgjerrig, en man kan ha interessante og dype samtaler sammen med. Enn en mann som har bare penger og dårlige intensjoner å tilby.

Er fast jobb og stabil inntekt, omsorgsfull, trygg og trofast, livsglad, ryddig og med mål og drømmer i livet - høye krav å stille til en mann i dag? Nå er ikke jeg aktivt ute på leting, men tenker at det kommer når det kommer.

Anonymkode: bbcc2...6fb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her lukter det incel, og da er ikke problemet ditt selvtillit, men at du mangler sosial kompetanse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er håp for alle, deg inkludert. Men du må kanskje jobbe med deg selv for å få dette til. Kanskje begynne å trene, for å skape et bedre forhold til det selv, få mestringsfølelse og bedre selvtillit. Tror det nettopp er sistnevnte som blir utfordringen dersom du noen gang skal føle deg god nok for en dame.

Anonymkode: 498ed...814

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har aldri vert god på å ta vare på meg selv. Men nå har jeg altså slanket meg, er opptatt av å fortsatt spise sunt, har begynt å trene, og prøver å ta vare på meg selv så godt som jeg kan.

Prøver å kle meg bra, og føler at jeg i det minste ser noenlunde OK ut med klær på nå.

Føler ikke selv at det handler så mye om dårlig selvtillit, men rett og slett om god selvinnsikt.

Føler at jeg ikke har noe å tilby som en dame ser etter i en kjæreste, føler meg kjedelig og uinteressant. Jeg har en lavtlønns jobb, bor i en bitteliten leilighet, lever et veldig enkelt og kjedelig liv, går ut på konsert/teater en sjelden gang, reiser litt i ferier, men sitter stort sett hjemme og ser på Netflix, hører på musikk eller leser en bok.

Ellers handler det vel så mye (kanskje aller mest) om at jeg er uerfaren. Tenker at ingen damer vil ha en mann på min alder som aldri har vert i et forhold, aldri har så mye som kysset en dame engang. Synes det er utrolig flaut, føler meg veldig unormal og patetisk.

• Hjerte 3
Skrevet
Mann73 skrev (4 minutter siden):

Ellers handler det vel så mye (kanskje aller mest) om at jeg er uerfaren. Tenker at ingen damer vil ha en mann på min alder som aldri har vert i et forhold, aldri har så mye som kysset en dame engang. Synes det er utrolig flaut, føler meg veldig unormal og patetisk.

Akkurat det hadde ikke jeg (K43) brydd meg noe om, dersom kjemien ellers var på plass. Men prøv å finne deg noen hobbyer, kanskje? Er det ingenting du er interessert i? Vi må jo kunne ha givende samtaler om noe, det er i alle fall en viktig del av samlivet for min del. At du er lavtlønnet driter nok 99% i, dagens kvinner har penger nok selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er uenig i mange av svarene du har fått. Jeg har en jobb som gjør at jeg kommer i kontakt med en del ensomme kvinner. Jeg VET at du er attraktiv for veldig mange. Det er ikke sånn at alle der ute er superattraktive og perfekte. De fleste av oss er helt vanlige og søker fellesskap for andre som oppfattes som helt vanlige for de fleste, men som blir fantastiske i de rette øynene fordi man har den rette kjemien. Jeg anbefaler deg å opprette profil på tinder eller en annen nettdating side. Ikke skriv at du er ukysset og aldri har vært i et forhold, fokuser på de fine sidene dine. Skriv at du er blid, omsorgsfull og hyggelig. Glad i dyr, hvis du er det. Jeg ville også engasjert meg i noe. Røde kors har turgrupper mange steder f.eks.

Når det kommer til ereksjon, ikke alle damer er så opptatt av sex. Og du kan jo fokusere på hennes nytelse dersom hun er det. De fleste av oss er heller ikke akrobater som står på hodet mens man har sex i stillinger fra kama sutra. Øvelse gjør mester. Gjennom et langt parforhold blir man gode sammen og lærer hva den andre liker, etter litt kløning og fomling, prøving og feiling.

Det er mange der ute som ønsker fellesskap, som venter på å elske deg, akkurat som du er. Ikke vær redd, bare hopp i det. 

Nå skal jeg fortelle en ting som jeg VET er sant:

DU er attraktiv for mange der ute, uavhengig av eventuelle skavanker så vil du være verdens fineste, morsomste og beste å være sammen med i de rette øynene.

Anonymkode: 50d28...48e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mange der ute som ønsker fellesskap, som venter på å elske deg, akkurat som du er. Ikke vær redd, bare hopp i det. 

Et ønske om fellesskap er da virkelig ikke noe å basere et forhold på. Grunnlaget må være betydelig mer enn som så, ellers brenner det ut rimelig kjapt (eller ender med at man sitter i hver si ende av sofaen, like ulykkelige som før). Dette "det finnes noen der ute akkurat du er perfekt for" er bare tull og tøys, og sånne holdninger skaper bare en forestilling om at man fortjener et forhold bare fordi man eksisterer. Jobb med deg selv og bli en person andre ønsker å omgås, du må faktisk ha noe å tilby en partner utover et felles ønske om fellesskap.

Skrevet

Hvorfor ikke se etter vennskap i første omgang?Du sier du ikke tør dra på date.

Hadde du turt møte noen for å se om dere kunne blitt venner da?

Mange voksne kvinner skulle gjerne hatt en mann de kunne dratt på konserter med, ut å spise ect

Kroppen din er det ikke så farlig med. De færreste kvinner har modellkropp. Er mye hengepupp, slappe rumper og bollemager. De vil føle seg tryggere med en mann som ikke ser for bra ut selv.

Du kan lage en Tinder profil, se etter voksne damer. Og skrive du ser etter noe mer platonisk. Chatte med de, og si du vil bli litt godt kjent før ett evt møte. Da blir det kanskje lettere å treffe de.

Anonymkode: e8cb2...8f9

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror du har gode muligheter til å finne noen, husk, det finnes noen for alle. 

At du ikke har hatt forhold før er egentlig ikke negativt. Tenk da slipper hun å føle sjalusi og usikkerhet ifht tidligere partnere, noe mange sliter med. Hun kan føle seg som den ene, ditt livs store kjærlighet. 

Jeg tenker egenskaper som snillhet og godhet er det aller viktigste! Være omsorgsfull. Å ha selvinnsikt er selvsagt også bra. 

Gjør det beste ut av din kropp, ikke minst av helsemessige årsaker, men også for din velværefølelse. 

Jeg tror du har gode sjanser til å møte noen, mange savner nærhet, omtanke og kos. 

Anonymkode: 77008...e29

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Et ønske om fellesskap er da virkelig ikke noe å basere et forhold på. Grunnlaget må være betydelig mer enn som så, ellers brenner det ut rimelig kjapt (eller ender med at man sitter i hver si ende av sofaen, like ulykkelige som før). Dette "det finnes noen der ute akkurat du er perfekt for" er bare tull og tøys, og sånne holdninger skaper bare en forestilling om at man fortjener et forhold bare fordi man eksisterer. Jobb med deg selv og bli en person andre ønsker å omgås, du må faktisk ha noe å tilby en partner utover et felles ønske om fellesskap.

Er du her bare for å dra ts ned? Jeg skrev ikke man skal basere et forhold på kun fellesskap. Dersom du selv er ensom og ulykkelig: Dersom du jobber med negativiteten din og ikke graver deg ned i incel-tankegang, så fins det håp for deg også. Hvis du kun fokuserer på de negative sidene dine så forsterker du og dyrker dem. La heller de positive sidene dine komme frem, jeg er sikker på at du også har noen. ❤️

Anonymkode: 50d28...48e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utsagnet du siterte stemmer i stor grad. Det du sier, derimot. Og jeg er kvinne. 

Jeg kan fint falle for menn som er selvsikre, selv om de kanskje ikke har utseende med seg. Selvsikkerhet er attraktivt for mange kvinner. Det å derimot være høy på seg selv eller usikker på seg selv er noe annet. Skjønner ikke hva det er med mange kvinner, som faller for fuckboys. Hva har de egentlig å tilby? Penger? Som om vi kvinner ikke kan klare å forsørge oss selv?

Slutt å legg alle kvinner under en og samme kam. Det finnes oss som ikke er så opptatt av utseende, men helt andre trekk. Men du finner oss kanskje ikke, fordi vi (jeg) er verken å finne på byen eller datingapper. Jeg vil heller ha en mann, som er nysgjerrig, en man kan ha interessante og dype samtaler sammen med. Enn en mann som har bare penger og dårlige intensjoner å tilby.

Er fast jobb og stabil inntekt, omsorgsfull, trygg og trofast, livsglad, ryddig og med mål og drømmer i livet - høye krav å stille til en mann i dag? Nå er ikke jeg aktivt ute på leting, men tenker at det kommer når det kommer.

Anonymkode: bbcc2...6fb

Hvorfor antar du at kjekk mann betyr dårlig mann? Det er faktisk utrolig mange kjekke OG ordentlige menn der ute. Jeg velger heller en som er både kjekk og ordentlig enn en jeg  ikke er fysisk tiltrukket av. Man MÅ faktisk ikke nedverdige seg selv,da er det å være singel også et bedre alternativ.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...