Gå til innhold

Ribbe... Få butikken til å dele den opp, eller steke hele og fryse ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene, og spiser bare langtidsstekt familieribbe. Men de er jo så innmari store for en person? Er det best å langtidssteke hele, og fryse ned de delene som ikke blir spist, eller få butikken til å dele den i 4 deler og steke delene hver gang jeg får lyst på ribbe? 

Anonymkode: 03d47...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke gi deg et fullgodt svar, men sist jul hadde jeg en del ribbebiter (med svor) som jeg la i fryseboksen. Disse varmet jeg i airfryeren, og svoren ble like sprø som da ribba var nystekt. Det overrasket meg.

Ut fra egen erfaring ville jeg altså valgt å steke hele.

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (På 18.12.2022 den 12.28):

Jeg kan ikke gi deg et fullgodt svar, men sist jul hadde jeg en del ribbebiter (med svor) som jeg la i fryseboksen. Disse varmet jeg i airfryeren, og svoren ble like sprø som da ribba var nystekt. Det overrasket meg.

Ut fra egen erfaring ville jeg altså valgt å steke hele.

Takk, da blir det den måten :) Er jo mye lettere, med tanke på at langtidssteking tar minst 24 t, + alle forberedelsene... Var bare redd for at det skulle bli slapt og dvaskt med gjenoppvarming, men da satser jeg på å få airfryer i julegave ;)

Anonymkode: 03d47...ae6

• Liker 1
Skrevet

I fjor delte jeg den selv rå med en realt svær kjøkkenkniv, og stekte del to i romjulen og hadde med hoi sin saus og løvtynne kinesiske pannekaker. Veldig godt og egentlig mye bedre enn originalribba etter min mening men så er ikke jeg noen stor julematfan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...