Gå til innhold

Kyllingvinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pose kyllingvinger i frysern (ikke gått ut på dato), som egentlig skulle på grillen i høst, men det ble ikke noe av. Nå tenkte jeg at jeg skulle steke dem i ovnen i stedet. Har en veldig god Barbecue-saus (Jack Daniels) som jeg lurer på om jeg skal marinere dem i, og ha litt ved siden av også. Men hva er godt ved siden av kyllingvinger, for at det skal bli litt mer middag ut av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krydrete ovnsbakte potetbåter, pommes frites/pommes noisettes, bakt potet, friterte løkringer, dipsaus (ristet hvitløksdip eller sennepsdip er mine favoritter), salat, coleslaw.

Skrevet

Kvar gang eg har kjøpt kyllingvinga enda eg opp med å ete kun dei og ikkje tilbehøret, e jo so godt!! men pleie å ha ris, loff og salat til..

Skrevet

Ris, bernaise og en god salat! Skikkelig standard men godt..

Skrevet
Ristet hvitløksdip? Hva er det for noe?

2 hele hvitløk, delt i fedd

5 ss rømme

4 ss majones

paprikapulver

salt

Fordel hvitløksfeddene i en ildfast form og bland med litt olivenolje. Dekk med folie og stek ved 200 grader i 25 minutter. Avkjøl noe. Skrell hvitløksfeddene og legg på et skjærebrett. Dryss med litt salt og mos med en gaffel. Ha i en bolle sammen med rømme og majones. Smak til med salt og paprikapulver. Sett kaldt til servering.

Det er kjempegodt! Ikke bare til kyllingvinger men til potetgull, ovnsbakte/friterte potetbåter, grønnsaker osv. Det høres kanskje ut som mye hvitløk, men når den blir bakt får den en herlig mild smak.

Skrevet
Ris, bernaise og en god salat! Skikkelig standard men godt..

Dette bruker jeg og. Kjempegodt :icon_razz:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...