Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har 1 barn. Som hvert år de siste årene, så var planen å moderere oss i år og kjøpe for maks 2000. Og som vanlig har vi havnet et godt stykke over, litt over 5000. 🙈

Mesteparten av det gikk til ny telefon da, hun har hatt den gamle i 5 år og den var arvet, så vi fant ut det var på tide hun fikk ny.

Anonymkode: 06242...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler aldri at det er noen vits i å svare i slike tråder, for mine svar hadde druknet i alle som skal skryte på seg vanvittige summer i julegave. Ingen jeg kjenner gir gaver til barna sine for mange tusen kroner hver, selv ikke de som tjener 2 mill i året. 

Anonymkode: a3307...4b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler aldri at det er noen vits i å svare i slike tråder, for mine svar hadde druknet i alle som skal skryte på seg vanvittige summer i julegave. Ingen jeg kjenner gir gaver til barna sine for mange tusen kroner hver, selv ikke de som tjener 2 mill i året. 

Anonymkode: a3307...4b9

Hvordan vet du det? Forteller alle deg hvor mye de bruker?

Anonymkode: 438b9...c80

Skrevet

To barn

en på 2, får for 1500-2000 i år

16 åringen får for 6000

Anonymkode: 438b9...c80

Skrevet

2 voksne barn. 1500 - 2000 hver.

Anonymkode: 1c6a1...7a3

Skrevet

Fire barn, ca 1500 hver. 
I tillegg får de for noen hundrelapper fra hverandre. 

De får det de trenger ellers i året, så julegaver er alltid vanskelig.

Anonymkode: 8c9ee...482

Skrevet

Varierer fra år til år. Normalt rundt 3000-5000 til hvert av barna, helt avhengig av hva de ønsker seg og trenger.

15 åringen; Apple watch + klær; ca.6000.

6 åringen; Nintendo Switch med tilbehør, Lego, Klær; ca.8000. 

Det skal sies at vi ikke har spillkonsoll og pc fra før, så Switch er mer en gave som alle i familien vil ha glede av.

Forundret over mange andre svar i andre tråder, alle har gaver som er rundt 1000kr til barna. Men, opplever at de fleste rundt oss og kjente har både Switch, PlayStation, gaming pc med mer. Vi velger å gi slike dyre gaver til jul, og ut ifra artikler osv er dette noen av de gavene den selges mest av før jul. Så tenker det er mange barnefamilier med dyre gaver under treet også…

Anonymkode: 25bf2...37b

Skrevet

I år er det spleise gaver hele veien. 

Jeg og far kjøpte klær til sønnen for 2000, vi bor ikke sammen jeg tar vært år den summen fra felles bruks konto og kjøper klær, pakker inn og skriver fra  mamma og pappa på gaven. Det er egentlig en veldig hyggelig tradisjon selv om jeg gjør hele jobben men sønnen lyser opp over å få gave fra oss sammen selv om han nok har skjønt at det er jeg som står bak 🤭

Fra meg, mormor og tante fikk han tandem hopp en opplevelse han har ønsket seg. Der ble det 1000 kr fra mormor og tante og 2500 fra meg. Det er både julegave og bursdags gave ☺️

Så totalt i år blir det vell 3500 fra meg da🤔normalt pleier jeg ligge på 1000 har jeg tenkt men har jo glemt å telle med felles gave med pappa så da ligger jeg normalt på 2000 da. 

Jeg har barnefri jul i år så ble nok litt ekstra pga det men også fordi jeg synes opplevelsen han ønsket seg var så kul. Han fyller 16 i januar og ønsker seg skjeldent noe dyrt. Kles kjøp vært år ble jeg og far enig om fordi det er sjelden han vil ha nye klær og det er en fin anledning for oss å få gitt det til han uten protest om at han trenger noe nytt. Fornuftige klær i enkle farger fra cubus, sokker, boksere, t shorte, skjorte og genser 🤔trur ikke jeg kjøpte bukse i år husker ikke 😂men noe i den duren ☺️jo natt drakt kjøpte jeg og🤔

Skrevet

I år bruker jeg ca 1000 kr på gave til hvert av barna. De får pysj og billetter til et show de har lyst til å se. (de er 11 og 14 år)

Det er tilfeldig at det er akkurat den summen i år, har ikke satt av noen fast sum, men pleier å passe på at de får omtrent lik sum som hverandre.

Noen år har de fått mye dyrere gaver som ski eller sykkel og andre år har de fått enda billigere ting enn i år, kommer an på hva resten av familien har kjøpt og hva de ønsker seg.

Anonymkode: cd60b...5be

Skrevet

Pfft, julegaver? I 2022? Fortsatt folk føler for å skryte hvor mye de kjøper av piss akkurat i desember. Jul hele året kan man vel heller si. Salg hele året. Kjøpte en ny tv til 10 tusen eller noe i sommer, det er julegave.

Anonymkode: b6227...b41

Skrevet

Julepølse, julebrus, juleøl, juleferie, julebonus, julenisseland 

Anonymkode: b6227...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...