Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker gjenbruk pga miljøet og kjøper det meste brukt. Men kvier meg litt for å kjøpe brystpumpe på Finn. Føler det er så intimt. Hva tenker dere? Er det irrasjonelt? De steriliseres jo 🤔🙈

Anonymkode: b4a1a...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke kjøpt det brukt. Visse ting unner jeg meg nytt.

Anonymkode: 907cb...431

Skrevet

En brystpumpe er da ikke intim. Selv så lånte jeg brystpumpe av en venninne da jeg ammet. Den har bare vært brukt på et bryst, ikke på underlivet!

Anonymkode: 80921...1bb

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk en av ei venninne. Ikke ekkelt, den er jo sterilisert etter hver bruk. 

Anonymkode: 02e89...edc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En brystpumpe er da ikke intim. Selv så lånte jeg brystpumpe av en venninne da jeg ammet. Den har bare vært brukt på et bryst, ikke på underlivet!

Anonymkode: 80921...1bb

Ja, tenk når du får deg en ny kjæreste. Du kan ikke ha sex eller kysse han fordi andre har vært intim med han... 😂

Anonymkode: 4b084...53a

• Nyttig 3
Skrevet

Synes brukt brystpumpe høres veldig fornuftig ut! 😊 på sykehuset låner de jo ut pumper og det er garantert brukt av mange forskjellige kvinner!

• Liker 5
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Har selv kjøpt to stk på finn. 

• Liker 1
Skrevet

Men ærlig talt, hvis du vil ha en ny brystpumpe, så kjøper du det. Det har ingen andre noe med. Gjør det som passer deg best.

Skrevet

Kjøpte selv på finn, tenkte ikke over at det var ekkelt. Den rengjøres og steriliseres jo etter bruk!

Anonymkode: 4f4fd...4cc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg elsker gjenbruk pga miljøet og kjøper det meste brukt. Men kvier meg litt for å kjøpe brystpumpe på Finn. Føler det er så intimt. Hva tenker dere? Er det irrasjonelt? De steriliseres jo 🤔🙈

Anonymkode: b4a1a...a80

Jeg kjøpte ei brukt bystpympe i fjor, betalte 500 ,- men da den kom frem var den skikkelig klissete og det var tydelig at den ikke var rengjort. Den gikk rett i søppla

Anonymkode: 16947...87e

Skrevet

Syns det er bra jeg. Alle delene som er i kontakt med brystet og melka blir jo rengjort og sterilisert :) 

bra for økonomi og miljø!

Anonymkode: a9bef...cd2

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri kjøpt brukt brystpumpe, synes aldri den ble ren nok pga alt fettet samme hva vi gjorde. Kastet min etter bruk.

Men jeg kjøper svært lite brukt da, synes andre folks ting er utrolig ekle 😊

Anonymkode: 3fe02...3c4

Skrevet

Jeg synes ikke det er ekkelt. Hadde 2 pumper selv, en fra en venninne og en fra Finn. Ga begge videre også.

Det går evnt an å kjøpe nye sånne kopper, den biten som er rett mot brystvorten. Og det andre brukt.

Anonymkode: 4beda...208

• Liker 1
Skrevet

Ikke ekkelt i det hele tatt! Kjøpte min brukt på finn. Vasket og steriliserte delene før jeg tok den i bruk, vi selvsagt.

Anonymkode: 6808d...95f

Skrevet

Herregud, folk kaster seg over brystpumpene som er brukt av tusenvis av folk på barsel, men å kjøpe noe som er brukt an EN annen kvinne? Nei, der går grensa 🥳 Jeg kjøpte brukt med god samvittighet!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Brystpumpene på sjukehuset er brukt av tusenvis av kvinner liksom. Så lenge man sterilisere så går det heilt fint.

Anonymkode: 7c2fb...ae7

Skrevet

Rent hygienisk sett er det ikke noe problem å kjøpe brukt, den bør jo selvsagt steriliseres før du tar den i bruk uavhengig av om den er ny eller brukt. På sykehuset sender de med deg pumpeutstyr hvis du for eksempel skal donere melk, det utstyret er sikkert brukt av hundre andre før deg 😛 da jeg fikk barn ble jeg tilbudt å låne en pumpe av søskenbarnet mitt, og der og da stusset jeg litt på det og syntes det var litt ekkelt, men det er det jo slette ikke :) 

Anonymkode: cc986...1bd

Skrevet

"Mange forbrukerpumper har åpen forbindelse mellom motoren og melken, det betyr at melken kan suges inn i motoren (og det skjer faktisk ganske lett). Motoren klarer man ikke å rengjøre skikkelig slik at det vil bli bakterievekst inni den. Av den grunn anbefaler jeg ikke å kjøpe brukte pumper hvis det er det som kalles et ”åpent system”.

Det finnes forbrukerpumper pumper med lukket system, der kan ikke melk og motor komme i forbindelse med hverandre så det vil være et trygt valg om du skal kjøpe brukt. De vanligste pumpene på markedet er med åpne system. Det kan være vanskelig å vite om en pumpe er det ene eller det andre. Som en generell regel kan jeg si at dersom det ikke står noe om det på pakken så er det mest sannsynlig åpent sugesystem for de som har et lukket vet at det er en stor fordel og reklamerer for det. Ammehjelpen selger en pumpe med lukket sugesystem."

https://www.babyverden.no/blogg/5-ting-du-bor-tenke-pa-nar-du-skal-kjope-brystpumpe/

Jeg personlig ville ikke kjøpt brukt nei. Uansett om der er åpent eller lukket system..

Anonymkode: 26728...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...