AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 I år skulle jeg liksom være tidlig ute med det meste. Men betennelse i skulder, så ny jobb og samboer og ungdommen som ble syke med korona har gjort at alt har gått tregt. De er akkurat begynt å bli friske igjen. Håper inderlig jeg ikke får korona og. Foreløpig er formen bra. Alt har måtte bli gjort av meg. Klesvask hoper seg opp. Huset skulle vært vasket. Snøvær har skapt ytterligere utfordringer. Har vel klart å kjøpt det meste av julegaver. Noen få mangler. Håper vi får pyntet juletreet i dag. Hadde tenkt å lage noe julepynt selv og lage julekaker… fikk såvidt begynt før sykdom rammet. 😅 Hvordan er din førjulstid? Er du klar for jul? 🎄 Anonymkode: 59f3f...8de
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Husk at det viktigste er å kose seg🎄❤️😊 Her pyntet vi første søndag i advent og skal handle inn julematen senere i dag. Bare kjernefamilien som feirer sammen, så det blir ikke noe stress. Anonymkode: 86dc8...63b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Ikke klart her, og nå fikk vi omgangssyke i hus også 😷 typisk! Anonymkode: 35eb3...e65
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Var heldigvis godt i gang i november. Men så traff sykdom. Så har justert ned kravene. Resten av gavene ble kjøpt på en (godt planlagt) handlerute der butikkene fikk pakke inn alt. (liker vanligvis å pakke selv). Alt av kaker og pålegg kjøpes inn i år. Det er en del pynt som ikke vil bli satt frem, det blir briketter og ikke juleduk. Kanskje jeg pusser sølvet, om ikke blir det vanlig bestikk. Tar ut en feriedag ekstra som egentlig ikke var planlagt. Og så bruker jeg listesystemet. Lagde akkurat en liste for hva som skal gjøres i dag, det er mye lettere å komme gjennom når man kan stryke ut etterhvert. Anonymkode: f9ab2...023
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk at det viktigste er å kose seg🎄❤️😊 Her pyntet vi første søndag i advent og skal handle inn julematen senere i dag. Bare kjernefamilien som feirer sammen, så det blir ikke noe stress. Anonymkode: 86dc8...63b Skal prøve å kose meg ♥️ Huset ble julepyntet når betennelsen i skulder begynte å gi seg. Men det ble litt sånn at jeg bare måtte få litt julestemning i huset, men huset ble ikke ordentlig vasket. Litt sånn halvhjertet. Så blir mennene i huset syke og de daglige tingene begynte å hope seg opp fordi jeg var på jobb, måtte handle alt mulig, gå tur med hunden osv. Kjenner jeg ikke klarer å kose meg skikkelig før jeg føler jeg har mer kontroll og huset ser rent og ryddig ut. Min mann vil ha ekte tre han, så derfor er det ikke blitt pyntet. Det står i kjeller nå, bare å sage av litt og få det opp og på plass i juletrefoten. Det kom jo så masse snø, så bilen får vi ikke kjørt opp. Så alt må bæres opp den laaange bratte bakken vår. Klarer ikke bære alt, så,det blir flere runder. Men nå er mannen bedre. Heldigvis! Ikke ble det brøytet i går, og nå regner det. Sikkert klink is ned nå… 😰 Anonymkode: 59f3f...8de
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Hadde prioritert å måke/strø innkjørsel før pynting av juletre og husvask. Hva om dere plutselig trenger ambulanse? Anonymkode: 16035...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Jeg er klar til jul, bortsett fra å bake. Men baker ikke mye. Har heller ikke kjempe høye krav til meg selv. Det lille av julegaver jeg kjøpte ble kjøpt på nett. Noe julepynt og borddekor ble kjøpt inn på tilbud her om dagen. Pinnekjøttet er kjøpt inn, men mangler tilbehør. Du må nok senke kravene litt. Sett på julemusikk å prøv å glem sykdom, gjør det du klarer. Bedre en ingenting Anonymkode: c114a...ac2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde prioritert å måke/strø innkjørsel før pynting av juletre og husvask. Hva om dere plutselig trenger ambulanse? Anonymkode: 16035...2aa Er enig med deg. Selve gangveien inn til huset er ikke så gale, men det bil veien opp som er problemet. Og den er veldig lang. Det er ikke kun vi som bor her, men sykdom og andre hendelser skapte problemer med brøyting. Og det er timesvis med jobb for hånd. Brøyting er nok ikke mulig når det er blitt is, men bør saltes. Og det blir nok gjort i løpet av formiddagen tenker jeg. Anonymkode: 59f3f...8de
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 Nei. Lar meg generelt lite stresse. Skal jobbe dagvakt på julaften, så skal ikke ha julefeiring hjemme. Det hjelper så klart på. Ellers så er jeg ett distre surrehuet, så glemmer ofte ting og kommer på det i siste liten. Da rekker jeg heller ikke stresse over det 😂 Anonymkode: 48bf8...a3f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #11 Skrevet 18. desember 2022 Er jeg klar for jul? 1. søndag i advent var jeg borte. Mannen glemte å ta fram adventsstjerne og -stake. Vi har bakt pepperkaker ca 1/3 av julegavene er kjøpt. Ingen av dukene vi har passer det nye spisebordet, så det må kjøpes ny duk, i tillegg til lys og servietter. vi må kjøpe juletre. jeg har masse jobb jeg skulle vært ferdig med før jul, men ungene ble syke da mannen reiste bort, så da fikk jeg ikke gjort noe, så da må det også på plass. Før det var jeg selv syk. Nå er mannen og minstebarnet syke. Pinnekjøttet til julaften er bestilt, ellers må mat planlegges og handles inn. Huset trenger rydding og vasking. Jeg tror jeg vet hvor mange som skal overnatte fra julaften og hvor i huset de skal sove. så, nei! Jeg er ikke klar for jul Anonymkode: 60fdc...c71
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Har aldri kjent på det før, men i år har det vært mye... Ny jobb, og stress der. Pressgjenget til å være med i FAU, og der har det plutselig vært masse møter og kav og armer og bein for vi MÅÅÅÅ jo ha juletrefest og nissefest og all slags faenskap.. Så er ungene blitt større, og det er juleverksteder, irriterende nok flere bursdager, og med unger i trassalderen og ingen som kan passe dem mens man handler er det ikke så lett å få handlet julegaver.. Anonymkode: 1b2fa...074
skrue Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 Jeg fører en logg for når ting gjøres. Har for flere år tilbake. I år er det litt forkjølelse på gang samt flere aktiviteter utenfor hjemmet (covid begrenser ikke det i år) så er ca én dag senere ute enn i fjor. Skal nok gå bra, men merker jeg skulle ønske den dagen ikke var der.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 Nei, er ikke medlem av julen så ikke noe stress. Bare ro og god mat Anonymkode: 97539...309
Mardina Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 Nei, ikke med julegaver i hvert fall 😁 De er jeg ferdig med. Nå må jeg bare håpe på fint vær over fjellet mot helgen. Da skal vi til Bergen, til min familie 😊 Ser bra ut foreløpig, men været kan jo fort snu i fjellet 🤔
Gjest Albbas Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 Ja... Ny jobb med mye overtid i desember pluss mye sykdom hjemme har gjort at jeg er mye senere ute enn vanlig. 🥵 Kan ikke tro at det er julaften på lørdag allerede?? Men det skal bli jul likevel. 😊 Prøver å stresse mannen min opp så han begynner på julevasken, men han lar seg søren ikke stresse. 😂 I dag var jeg hjemme med syke barn, det medfører mer stress på jobb, men fikk hvertfall roet ned med en julefilm i en rotete stue. Det var veldig koselig på tross av støv og rot. 😊
MarianneE Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Prøver å holde den følelsen unna. To-do lista har hengt på kjøleskapet i tre uker men jeg tror det bare er jeg som har sett den.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 Nei. Jeg handlet gaver i november og tidligere i desember, bakte i helga og har begynt å pakke bagen til jeg drar hjem til jul på lillejulaften. I kveld har jeg sett på julefilm, og i morgen drar jeg på kino etter jobb. Fred og ro inn mot juleferien. Anonymkode: beeea...64b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 Gaveshoppingen tok 3 timer på lørdag til 12 personer. Innom 3 steder. Har vasket litt i helgen, bakt litt og juletreet pyntes imorgen. Null stress i år. Har lister fra tidligere år, ikke alltid jeg følger den- byttet f.eks ikke gardiner i år eller hjemmelaget pakkekalender. Ikke handlet all mat enda for dagene vi er hjemme. Stress kommer av ambisjonsnivå. Jeg gjør ikke som min mor som strøk et ekstremt antall duker, puter og gardiner. Jeg har ingenting som må strykes. baker heller ikke 7 sorter- kun pepperkaker til ungene. Har satt frem masse julepynt derimot. Anonymkode: df6b0...ee3
Matas Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 Nei, jul blir det uansett, så det stresser jeg ikke med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå