Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva fant deres samboer på i pappaperm?

Samboer kjenner ingen, så de er bare inne egentlig. Går noen turer.

Anonymkode: 9c8b5...67a

Skrevet

Åpen barnehage og babysvømming , han møtte mange fedre og de ble etterhvert en liten gjeng ☺️

Anonymkode: 4564c...e06

• Liker 2
Skrevet

Var koronatid, så det var jo ikke voldsomt mye å finne på. Men han trillet mye tur sammen med hunden.

Anonymkode: cfa9a...955

Skrevet

Må de absolutt finne på så mye? så lenge far er sammen med barnet og tar seg av det som må gjøres med barn og hjem så tenker jeg han styrer selv. 

Anonymkode: 8af65...047

• Liker 3
Skrevet

Kan de ikke gjøre det samme som oss mødre? Være våken halve natta, ta  vare på ungen, drikke kald kaffe og stresse med husarbeidet og nesten rekke en dusj i blant? 😅 (neida pg joda) 

Andre forslag:

Komme i kontakt med andre menn i permisjon

Besøke åpen barnehage

Babysvømming

Lære seg å bruke børetøy om han ikke kan det.

Babysang

Anonymkode: 02163...bd6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han gjorde akkurat det samme som jeg gjorde i mammaperm. Han hadde hendene fulle med å passe på baby (som måtte trilles i søvn hver bidige dupp) og forefallende husarbeid. Jeg kom hjem til nyvasket tøy og middag på bordet hver dag. 

De var vel ute på noe lekeplasser og i hagen når det var fint vær.

Jo, og så hadde han med baby da han reiste bort en uke for å rydde ut av sin fars dødsbo. 

Anonymkode: 5f8d8...fcf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva fant deres samboer på i pappaperm?

Samboer kjenner ingen, så de er bare inne egentlig. Går noen turer.

Anonymkode: 9c8b5...67a

Trilleturer, lekte på gulvet med baby, leste bok, hørte musikk og danset med barnet, fedregruppe, leke-avtaler med andre 

Anonymkode: 96ee9...dea

• Liker 1
Skrevet

Det samme som jeg gjorde siste halvdel av min permisjon (første halvdel gikk med til å få hodet over vann for min del): mate og stelle baby, babysang, trilleturer i byen og i marka, møte andre i permisjon (venner, kolleger og pappagruppe som helsestasjonen organiserte), babysvømming, babyomvisning på museer, handle mat, lage middag, vaske klær, gjøre div. ærend (f.eks. handle klær til babyen om hun trengte noe, eller få kjøpt barnesikringsutstyr). Ettersom far fikk permisjon med en mer mobil baby som skulle lære å spise fast føde, brukte han nok mer tid på mating og å bare la babyen få utfolde seg fysisk enn det jeg gjorde i siste halvdel av min permisjon.

Anonymkode: b4f9d...409

• Liker 1
Skrevet

Var en barselgruppe for pappaer egentlig i en annen bydel som vi skulle flytte til, så han var litt der - men den gang da var det få deltakere og få som arrangerte. Tror det var den eneste og første i Oslo.

Ellers gjorde de det samme som meg.

Ingen spesielle aktiviteter, poenget var jo mest å få tid sammen og ikke stresse rundt. 

Anonymkode: 41597...c3c

Skrevet

Fulgte rutinene, lekte på lekeplass og besøkte litt familie. Jeg hadde 2 timer ammefri så jeg jobbet bare 6 timer, så han var ikke så lenge alene.

Anonymkode: ad067...928

Skrevet

Han er mye hjemme med henne og sitter med henne på gulvet. Hun øver på å krabbe, sitte, stå og gå mens han passer på. Ser på henne leke med lekene sine. Leker litt med henne. 

Ser på TV, litt mer enn anbefalt.

Gir baby mat. (Jeg ammer også en del, har hjemmekontor i blant så jeg kan amme på dagtid og noen dager)

Triller lange turer når været ikke er helt forferdelig.

Vært på babysvømming.

Sover dupp med baby.

Han har møtt en annen far som og er i perm. De har vært litt hjemme hos ham eller oss, eller trillet turer.

Har møtt noen få av vennene sine på cafe eller hjemme hos dem for lunch (venner med kveldsjobb eller hjemmekontor) 

Åpen barnehage har de vært i noen få ganger. Er ingen i vår bydel dessverre så ingen som er veldig nærme.

Eneste "husarbeid" eller ærend de gjør er vel å handle mat iblant. jeg var flinkere til å gjøre ærender i min perm men jeg gjorde heller ikke husarbeid. 

Anonymkode: e0f68...7cd

Skrevet

Nå er han ferdig i pappa perm for lenge siden men han har gjort de samme tingene hele tiden (litt endringer i aktiviteter osv etterhvert som barnet vokser selvfølgelig). Men her er noe av det han gjør (vi bytter på hvem som gjør hva, litt etter hvordan han jobber). 

står opp med barnet de dagene han starter seint / har fri. Da ordner han frokost, skifter på hu, finner frem rene klær og pusser tennene hennes.

vasker gulvet , tar oppvasken, setter på klesvask osv. 

Leker med henne på gulvet, leser i bøker, går ut å leker , FaceTime med besteforeldre og oldeforeldre… 

Er med å handler , trilletur , går rundt i barnehager i området for å leke (i helgene), tar henne med for å hente post, måke sne (hun sitter i akebrettet). 

Leverer og henter i barnehagen

Lager middag. 

Tar kveldsstell, bader henne, legger henne. 

Skrevet

Fortsatte det mor hadde drevet med. Babysanggruppe og babysvømming med nummer 1 som jeg I ettertid angrer på etter alt ørestyret det førte til. Nummer to ble det derfor bare babysang. Ellers turer og daglig kos. De er jo gjerne blitt ganske mobile når det kommer til den tiden så det var mye oppdagelsesjakt inne og ute. Skal i gang igjen i mai og har ganske lave skuldre og ambisjoner rundt det. 

• Liker 1
Skrevet

Vi fant fort en god rutine med mat, turer og soving. Jeg hadde en løpetrille, og barnet sovnet veldig fint i løpetrillen og sov godt lenge etter at vi kom hjem. Når rutinen var etablert brukte jeg et par uker på å pusse opp kjøkkenet, noe som fungerte fint innenfor de allerede etablerte rutinene.

Mor reiste en del i jobb, så barn og jeg besøkte henne med tog  et par ganger for helgen i både Stockholm og Malmö

Jeg har hatt permisjon på vår og sommer, så det har vært mange deilig dager med mye utetid. 

En fin tid som jeg er glad jeg fikk oppleve.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. Var sur og satt på mobilen, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 6071b...bfe

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper for barnets del at han enten har skjerpa seg kraftig, eller at du har gått fra han… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper for barnets del at han enten har skjerpa seg kraftig, eller at du har gått fra han… 

Jeg har gått :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått :)

Bra for deg og barnet 😊 

• Liker 1
Skrevet

Han var bare inne og irriterte seg over at han ikke hadde fri når han hadde permisjon fra jobb. Han skiftet bleie og ga mat, og det var egentlig det.

Anonymkode: a33ec...a6f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Han var bare inne og irriterte seg over at han ikke hadde fri når han hadde permisjon fra jobb. Han skiftet bleie og ga mat, og det var egentlig det.

Anonymkode: a33ec...a6f

Litt sånn startet min også. Tok en prat med ham om at dette ikke var helt holdbart for barnets del og ikke bra for ham selv heller og ba ham få litt bedre holdning og jobbe mer for å finne på ting å gjøre så han kan få en bedre tid i perm. Og han skjerpet seg faktisk, så selv om de ser litt mer TV enn jeg ville gjort med en på 10 mnd og jeg synes han kunne hatt litt bedre humør noen dager (han sover på ingen måte mindre enn meg men klager mye mer på trøtthet) så gjør de nå mye mer heldigvis og jeg føler meg tryggere på at baby har det fint med pappa. 

Heldigvis hadde vi allerede babysvømming så det var en aktivitet iallfall. Og at han ble kjent med en far i perm som han kunne møte tror jeg var veldig bra for ham og baby.

Anonymkode: e0f68...7cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...