Gå til innhold

hvem er president i Russland?

Egenskap

Anbefalte innlegg

Hvem er president i Russland? Hva er presidentens rolle og prioritet arbeidsoppgaver til å forvalte et land på 145  millioner mennesker?

Kan presidenten i landet få gjøre vonde ting? finnes det på noen måter punkter i kontrakt der presidenten kan bli fjernet og satt i fengsel eller henrettet?

Har virkelig dumaen i Russland godkjent presidenten i landet? og  har dem ingen makt til å få fjernet presidenten i landet? vil dem ha diktator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rotemor skrev (1 minutt siden):

Krig er gøy?? 🙄

jeg er sjokkert over norsk media som kan skrive positive ord om presidenten i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt feil av vestlige ledere og media og omtale Putin som president. Han bør ikke lenger erkjennes som president av vestlige ledere, og bør offisielt omtales som despot.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (8 timer siden):

jeg er sjokkert over norsk media som kan skrive positive ord om presidenten i landet. 

Jeg var trøtt da jeg leste innlegget ditt i natt. Med andre briller ser jeg hvor du vil😊

Hele verden burde referere til ham som diktator.

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sjokkert at norsk media og håndtering av personen som har lurt til seg makt i Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (På 18.12.2022 den 5.44):

Det er presse- og ytringsfrihet i Norge. Dette er én av mange ting slm skiller oss fra Russland.

kar90 skrev (På 18.12.2022 den 11.54):

Det er helt feil av vestlige ledere og media og omtale Putin som president. Han bør ikke lenger erkjennes som president av vestlige ledere, og bør offisielt omtales som despot.

Fordi han de facto ér president og dermed skal vurderes som en president som har alle nødvendige fullmakter for å starte en krig mot et demokratisk naboland. Dersom Putin ikke anerkjennes som president så tar vi ansvaret vekk fra de som plasserte ham i posisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Det er presse- og ytringsfrihet i Norge. Dette er én av mange ting slm skiller oss fra Russland.

Fordi han de facto ér president og dermed skal vurderes som en president som har alle nødvendige fullmakter for å starte en krig mot et demokratisk naboland. Dersom Putin ikke anerkjennes som president så tar vi ansvaret vekk fra de som plasserte ham i posisjonen.

regime plasserte han i posisjonen. En tyv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (På 19.12.2022 den 16.41):

Men han hadde ikke fullmakt til å starte krig mot et annet land. Det stred mot grunnloven og kan straffes med 30 års fengsel. Dette kan være en av årsakene til at det I Russland er forbudt å kalle krigen for "krig" og at de istedet sier "spesialoperasjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Men han hadde ikke fullmakt til å starte krig mot et annet land. Det stred mot grunnloven og kan straffes med 30 års fengsel.

Gidder du å fortelle dette til russerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Gidder du å fortelle dette til russerne?

Jeg tror russerne jeg kjenner vet dette, jeg har det iallfall fra russere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (4 timer siden):

Men han hadde ikke fullmakt til å starte krig mot et annet land. Det stred mot grunnloven og kan straffes med 30 års fengsel. Dette kan være en av årsakene til at det I Russland er forbudt å kalle krigen for "krig" og at de istedet sier "spesialoperasjon".

problemet er at ordet spesialoppdrag blir omtåket av falske holdninger, og det som alle ser og forstår på utsiden av Russland makter regimet å utnytte situasjonen til det maksimale, og det er ingen som har evne til å stoppe krigen. Det som skjer i Russland nå er at det er en manns ord som gjelder, en mann som ble født på 40-tallet og har drevet spion virksomhet og har fått en post i politikken som ingen forstår. Derfor er det viktig at befolkningen engasjerer seg i politikken for å unngå maktspill blant ikke sentrale personer får posisjoner til å føre et helt land ut av kurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/18/2022 at 5:38 AM, Egenskap said:

Hvem er president i Russland? Hva er presidentens rolle og prioritet arbeidsoppgaver til å forvalte et land på 145  millioner mennesker?

Kan presidenten i landet få gjøre vonde ting? finnes det på noen måter punkter i kontrakt der presidenten kan bli fjernet og satt i fengsel eller henrettet?

Har virkelig dumaen i Russland godkjent presidenten i landet? og  har dem ingen makt til å få fjernet presidenten i landet? vil dem ha diktator?

Alle disse tingene gjelder også da andre land, feks bytt ut Russland og XX millioner med USA og YY millioner, eller  Storbritannia og ZZ millioner, eller Tyskland og QQ millioner for å nevne noen. Alle land sliter med sin gallionsfigur, men der er skjelden't dem som faktisk styrer og tar alle beslutninger. De er pratmakeren foran som blir skutt i ryggen når ting går dårlig. 

Når du kan bytte personen i front og politikkens retning i det lange løp alltid går mot samme mål uavhengig av partiene de kommer fra, så er det ikke de som nødvendig styrer. Samme skjer jo i Norge, forskjellige statsministre og samme områder er neglesjert, ødelagt eller ned-prioritert over tid uavhengig av front personen.

Internpolitikken kan være svært bra for folket, selv om man har en utenrikspolitikk som sørger for krig. Dersom fokuset er på sitt eget folk, folket er over 50% fornøyd så kan man ikke "klage" per demokratiske "regler".

Bare å se på oss selv, vi svelger søpla som blir foret oss om høye strømpriser, når man fint kan rette det for oss selv ved å trekke oss ut av gitte internationale ting som skaper at strømselskapet tjener og folket lider for varmen. Vi kan jo dermed ikke klage selv om 70% har for høye regninger, for vi har jo akseptert det med vår internpolitikk. 

Du får det du velger, samme gjelder absolutt alle land. Om du som utenforstående ikke er enig i det, så er det fint for deg. Du har ikke noe å si på saken, du er ikke en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...