Gå til innhold

Hvor fort får man diabetes i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde svangerskaps diabetes 2 siste svangerskap.

Er i uke 5 nå, lurer på hvor tidlig man kan få det?

Anonymkode: 0c074...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det så fort jeg ble gravid med nummer 2.  var en av de første tegnene på graviditeten at mitt fastende blodsukker steg. (Hadde måleapparatet fra første graviditet og pleide å måle fastende) 

Anonymkode: 59169...6e8

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk det så fort jeg ble gravid med nummer 2.  var en av de første tegnene på graviditeten at mitt fastende blodsukker steg. (Hadde måleapparatet fra første graviditet og pleide å måle fastende) 

Burde finne den fram og måle igjen..

Tisser og tørst veldig ofte ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Gjør det. Viktig å ta tak om blodsukkeret er på feil kurs. Eller så øker risikoen.  Jeg fikk oppfølging allerede fra uke 8. 

Skrevet

Man kan få det når som helst i svangerskapet. Alle som er gravide har økt insulinbehov og det behovet øker gradvis gjennom hele svangerskapet. Friske gravide vil ikke merke noe, kroppen ordner det selv. Andre vil få svangerskapsdiabetes og det viser at kroppen ikke takler det økte insulinbehovet og det er stor sjanse for at man senere i livet utvikler diabetes type 2. Alle som har hatt svangerskapsdiabetes burde derfor ta det som en stor varsellampe og gjøre alt de kan for å unngå diabetes. 

Anonymkode: 76736...355

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan få det når som helst i svangerskapet. Alle som er gravide har økt insulinbehov og det behovet øker gradvis gjennom hele svangerskapet. Friske gravide vil ikke merke noe, kroppen ordner det selv. Andre vil få svangerskapsdiabetes og det viser at kroppen ikke takler det økte insulinbehovet og det er stor sjanse for at man senere i livet utvikler diabetes type 2. Alle som har hatt svangerskapsdiabetes burde derfor ta det som en stor varsellampe og gjøre alt de kan for å unngå diabetes. 

Anonymkode: 76736...355

Spurte her om når man får symptomer på diabetes bla. 

Tror nok veldig mange er ganske klar over det du sier og fått mye opplysninger om det når det er først oppdaget sv.dia. 

Du kunne fint unngått å ha en hel foredrag og være passiv aggressiv ved å si dette med varselslampen.

Diabetes kan skje de sunneste også er der arvelig. 😏

Vet ikke helt hva du vil oppnå med det du har sagt her men du ville bare få sagt ditt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal ikke si at du ikke har sv.diabes. Men de fleste er mer tørst i svangerskapet, og tisse mye/ofte er et tegn på svangerskap også. Jeg starta å tisse hele tiden og mye før testen var positiv, og fortsatte slik igjennom hele. Dette fordi slimhinnene er glattere, og en holder på mindre væske. Men en bør absolutt sjekke opp om en har dia eller ikke.

Anonymkode: 2099c...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...