AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Jentungen er 14 og hun tror hun er 30. På slutten av året nå å det er bare 3 år til hun er voksen, og de er i opposisjon. Dere med snart voksne barn, hvordan takler dere hverdagen? Jeg har egentlig en snill 14 åring, meeen jeg aner ikke hva hun driver med når jeg ikke er tilstede, hun sier hun oppfører seg, men jeg kan ikke vite. Jeg ønsker å stole på henne og hun har ikke gitt meg grunn til å ikke gjøre det. Som jeg har sagt til henne, hun må passe småsøsken når jeg jobber kveld og natt. Da stoler jeg på henne, så jeg må kunne stole på henne når hun er ute med venner, men viser hun meg at jeg ikke kan stole på henne når hun er ute med venner, da blir det konsekvenser. Det er hardt miljø hvor vi bor, og det er ofte avisoppslag om ungdommer hvor vi bor, jeg får ofte høre fra min datter hva som er skjedd før det kommer i avisen, og hun har alltid vært tilstede når det er avisoppslag, jeg har aldri blitt kontaktet av politiet, selv om de har tatt hennes navn og adresse når det oppstår episoder. Jeg er såklart bekymret for henne, for det er lett å havne i ufør, men det virker som hun har hode på rett plass (delvis). Jeg ønsker heller ikke å hindre henne i utviklingen mot selvstendighet, selv om hun har fått endel nye regler å leve etter, hun får bla ikke være i sentrum etter at kjøpesenteret er stengt, da det ikke er noe for snart 15 årige jenter å gjøre. Hun mener jeg er for streng, men har snakket med andre foreldre og vi er enig i fellesskap om felles regler for alle jentene, (gjør det lettere for oss også), ellers jobber jeg mye for at hun skal holde på interessene for hest og dyrehold, med å skaffe henne jobber rundt om kring, så hun ikke har behov for å springe til sentrum. Uff 14 åringer er virkelig en hodebry Anonymkode: bb587...f8f
Raven.Writingdesk Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 (endret) Du sier hun er alltid tilstede når det oppstår episoder som fører til avisoppslag. Hva slags venner har hun? Hvilke typer er de? Og hva slags hobby og aktiviteter liker hun? At dere krangler om hun skal være i sentrum etter kjøpesentrene er lukka synes jeg også er er rødt flagg. Hva har hun i sentrum å gjøre i det hele tatt om hun ikke er der en og annen gang for å kjøpe noe? Sentrum er ikke et sted for 14 åringer å «henge». Endret 18. desember 2022 av Full Ugle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå