AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Skrevet 18. desember 2022 Som tittelen antyder; når du fikk diagnosen, kunne du gå rett på apoteket og hente ut medisin? Hvilken type fikk du først, og hvor fort hjalp det deg? Anonymkode: b0790...761
Maestro Skrevet 18. desember 2022 #2 Skrevet 18. desember 2022 Søkte først med HELFO. Da det var i orden så hentet jeg. Er 12 år siden. Adhd medisin er svin dyrt uten blå resept. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #3 Skrevet 18. desember 2022 Nei. Her har jeg fått diagnose, men ikke aktuelt med medisin fordi jeg har en spiseforstyrrelse i tillegg som kan være en farlig kombinasjon med evt bivirkninger av medisinen. Anonymkode: 749b5...63e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #4 Skrevet 18. desember 2022 Jeg ble utredet av psykiater, så psykiateren skrev ut ritalin (depot) med en gang. Etter relativt kort tid byttet jeg til aduvanz. Man må nemlig ha prøvd ritalin før man får aduvanz siden aduvanz er en veldig dyr medisin. Det var i hvert fall slik for noen få år siden. Anonymkode: 66aab...193
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Skrevet 18. desember 2022 Ble utredet hos privat nevropsykolog med refusjonsavtale, og psykologer kan jo ikke skrive ut resepter. Nevropsykologen skrev derfor i rapporten fra utredningen at han anbefalte utprøving av medisiner, og så fikk jeg resept av fastlegen. Hadde telefonkonsultasjon med fastlegen etter tre dager for å følge opp bivirkninger og etter syv dager for å øke dose, også hadde jeg en vanlig time etter to uker (en uke på økt dose) for å måle blodtrykket og diskutere om vi skulle øke dosen mer, bytte medisin eller fortsette der vi var. Dette var tidligere i høst. Anonymkode: 01203...7e4
_popcorn_ Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Ryddet for diskusjon om medisindosering. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Skrevet 22. desember 2022 Fikk utredning og diagnose hos nevropsykolog. Ble henvist videre til psykiater for medisinutprøving. Et par måneders ventetid på time, og etter noen samtaler med psykiater fikk jeg utskrevet medisin. Anonymkode: e61eb...56a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Skrevet 22. desember 2022 tok vel ca et halvt år med utredning før jeg. fikk starte med medisin. Begynte i januar og fikk starte i august. prøvde ut medisin i 6 mnd før jeg endte på aduvanz..tok lang tid her. Anonymkode: 61b06...b41
Gjest Hottentått Skrevet 22. desember 2022 #9 Skrevet 22. desember 2022 Fikk resept på Ritalin den dagen jeg fikk diagnosen. Gikk til privat psykiater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå