Gå til innhold

Flau over mine foreldre som ikke kjøper julegave til min samboer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig spesielt. Vi kjøper selvsagt gave til alle vi feirer med. Selv om ikke gave er det viktigste. At alle sitter og pakker opp gaver, mens en person ikke får, syns jeg virker veldig lite inkluderende. Og kleint. 

Anonymkode: 65b92...d11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg si noe til mine foreldre om at jeg nesten krever at de kjøper en liten ting til han, ihvertfall når vi feirer sammen? 

Selvsagt kan du "si noe", men som en voksen person (går jeg ut ifra)  - hadde det ikke vært mye enklere å bare la være å kjøpe gave til dem enn å "kreve" eller å lage drama ut av ingenting? Jeg mener om dere bare kjøper gaver for å få noe tilbake, lizm? :klo: 

Jeg er sikker på at de blir kjempeglad om de ikke får noen gave, og sånn sett så vinner jo alle. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere, kan jeg kjøpe en liten ting og si det er fra foreldrene min eller er det helt teit? Jeg bare vil ikke at han skal bli skuffet 😥 

Ts 

Anonymkode: cfdce...00b

Forstår deg godt! Veldig sårt hvordan han blir ekskludert. Fortell han det, men på en måte så han skjønner at det er dem som er problemet, ikke han, han vil nok forstå 💜 om du har mulighet kan du jo gi han en ekstra liten ting som plaster på såret 😊 fortelles det høyt hvem gavene er fra? Hva om han eventuelt sier takk for gaven til dem, åsså sier de at de ikke ga noen, det kan bli veldig pinlig, men igjen, hele situasjonen er jo allerede det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er de eldre? Har kanskje ikke fått gave av sine svigerforeldre og opprettholder denne tradisjonen. Uansett ikke gaver som er det viktigste med julen. 

Anonymkode: fc4ca...e23

Det sier ikke ts heller!

Anonymkode: 503c0...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjøper han til dem? Eller skriver dere bare begge på lappen på gaven fra deg? 

Uansett. I min familie er det vanlig med fellesgaver akkurat til jul. Ikke individuelle gaver til par. 

Anonymkode: 513e8...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må dine foreldre helt selv bestemme og du får bare akseptere det. 

Anonymkode: 0243f...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og samboeren min har vært sammen i tre år og har et barn sammen. Jeg har i disse årene fått flere flotte og dyre gaver av han sine foreldre til både jul og bursdag, og i år blir nok intet unntak. Men mine foreldre som har ganske god råd de også, gidder ikke kjøpe til min samboer. Mamma bruker ordene 'gidder ikke' ihvertfall, fordi hun mener det ikke trengs eller en vanlig å kjøpe til samboere av barn osv. Men vi feirer da jul sammen annenhvert år med mamma. I år skal vi dit igjen, og jeg vet at mamma ikke har kjøpt gave til min samboer fordi det har hun sagt, og pappa har heller ikke kjøpt. Min mormor kjøper en liten ting til han. Men jeg føler så på dette, når jeg spesielt får så mye av han sine foreldre. Kan jeg si noe til mine foreldre om at jeg nesten krever at de kjøper en liten ting til han, ihvertfall når vi feirer sammen? 

her gjør ikke mine det heller og jeg får ikke av svigerforeldrene, hvem bryr seg

Anonymkode: 6e12b...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i den situasjonen, hadde jeg fortalt samboer og svigerforeldre at dette er flaut!! 

Jeg hadde ikke lagt energi i å forandre på tingene, men jeg hadde vært åpen om at dette er utenfor egen kontroll, og at du ikke liker det. 

Anonymkode: cc0d6...155

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt til dem at du synes det er utrolig pinlig at de ekskluderer han all den tid dere har vært sammen i flere år og har et barn sammen? Er ikke de flaue? Hva med å be om at de gir dere en felles gave i stedet? 

Anonymkode: e937a...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig merkelig. Siden jeg og samboer ble sammen for 12 år siden, så har vi fått felles gave fra begge sett foreldre. 

Så jeg foreslår at du ønsker deg noe dere kan ha felles hvis de spør. 

Anonymkode: 71daf...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann får fra mine foreldre hvert år. Jeg har aldri fått fra hans foreldre. Jeg blir ikke såret av det, jeg synes bare de er snåle. Julegaver er ikke så viktig for meg. Men ikke faen om jeg gidder å hjelpe mannen å kjøpe gave til dem 😄

Anonymkode: 22ea0...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flaut av dine foreldre. Her er det en selvfølge at jeg får av svigers og at mine foreldre gir til mannen min. 

Anonymkode: 22fef...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja ikkesant, fordi han er den eneste som ikke får gave av dem og han er jo faktisk far til barnebarnet dems. De har alltid vært smågjerrige, men hallo liksom. Jeg sa til begge to at det ikke trengte være noe dyrt eller stort, jeg foreslo en varm og fin lue, men nei! 

Ts 

De er utrolig kjipe da..mine eks svigers ga meg alltid noe juggel de raska med seg på tilbud. Det var aldri gjennomtenkt. Men jeg fikk da noe, og de var generelt kjipe folk. Tror jeg hadde kutta ut julefeiring med dem. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt noe fra deg Og dem, i tillegg til gaven du gir. Feks fra deg, dem og barnet deres til din mann. Noe skikkelig morro han vil kose seg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk somregel alltid felles gave både fra mine foreldre og svigerforeldre 

Anonymkode: 571f7...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg kjørt sånn symbolsk julegave til dem fremover, sånn «kjøp en geit og støtt UNICEF» eller lignende. 

Om de reagerer så sier du bare at du ikke «gidder» legge mye sjel i en gave til dem da det tydelig ikke er noe de selv legger noe vekt på.

Anonymkode: 00d1f...0d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns foreldrene dine er smålig. Men menneskeheten er uten håp så ingenting som forundrer meg lenger. Du får si at det er normal høfflighet å gi gave til dem en feirer jul med. Hvis ikke så feirer dere ikke jul med dem hadde jeg sagt. 

Anonymkode: cd195...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...