Gå til innhold

Flau over mine foreldre som ikke kjøper julegave til min samboer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har vært sammen i tre år og har et barn sammen. Jeg har i disse årene fått flere flotte og dyre gaver av han sine foreldre til både jul og bursdag, og i år blir nok intet unntak. Men mine foreldre som har ganske god råd de også, gidder ikke kjøpe til min samboer. Mamma bruker ordene 'gidder ikke' ihvertfall, fordi hun mener det ikke trengs eller en vanlig å kjøpe til samboere av barn osv. Men vi feirer da jul sammen annenhvert år med mamma. I år skal vi dit igjen, og jeg vet at mamma ikke har kjøpt gave til min samboer fordi det har hun sagt, og pappa har heller ikke kjøpt. Min mormor kjøper en liten ting til han. Men jeg føler så på dette, når jeg spesielt får så mye av han sine foreldre. Kan jeg si noe til mine foreldre om at jeg nesten krever at de kjøper en liten ting til han, ihvertfall når vi feirer sammen? 

Anonymkode: cfdce...00b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde latt være å kjøpe gave til de dersom de ikke kjøper til han. 

Anonymkode: f7c98...bf5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Han er far til barnebarnet. En liten oppmerksomhet burde han da få, uansett, når dere feirer der og alle andre får gave. Det trenger ikke være dyrt,  men det er symbolsk.

Jeg hadde sagt det.

Anonymkode: 21d47...a5c

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at dere har barn sammen og feirer jul sammen er det rart at de ikke gir gave. Eventuelt kan de jo gi en gave til dere begge. Du kan jo uansett ikke tvinge noen til å gi gave hvis de ikke ønsker. Regner med de vet at du går fine gaver fra hans familie? 

Anonymkode: fc4ca...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Han er far til barnebarnet. En liten oppmerksomhet burde han da få, uansett, når dere feirer der og alle andre får gave. Det trenger ikke være dyrt,  men det er symbolsk.

Jeg hadde sagt det.

Anonymkode: 21d47...a5c

Ja ikkesant, fordi han er den eneste som ikke får gave av dem og han er jo faktisk far til barnebarnet dems. De har alltid vært smågjerrige, men hallo liksom. Jeg sa til begge to at det ikke trengte være noe dyrt eller stort, jeg foreslo en varm og fin lue, men nei! 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de god råd, så ja.

Fortell at du får fine gaver av hans foreldre.

Og at du selv kan dra å kjøpe gaven, pakke inn, og klistre på lapp fra dem.

Fortell litt voksent at det er synd du må oppdra såpass voksne mennesker.

Anonymkode: 66ba7...750

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg og samboeren min har vært sammen i tre år og har et barn sammen. Jeg har i disse årene fått flere flotte og dyre gaver av han sine foreldre til både jul og bursdag, og i år blir nok intet unntak. Men mine foreldre som har ganske god råd de også, gidder ikke kjøpe til min samboer. Mamma bruker ordene 'gidder ikke' ihvertfall, fordi hun mener det ikke trengs eller en vanlig å kjøpe til samboere av barn osv. Men vi feirer da jul sammen annenhvert år med mamma. I år skal vi dit igjen, og jeg vet at mamma ikke har kjøpt gave til min samboer fordi det har hun sagt, og pappa har heller ikke kjøpt. Min mormor kjøper en liten ting til han. Men jeg føler så på dette, når jeg spesielt får så mye av han sine foreldre. Kan jeg si noe til mine foreldre om at jeg nesten krever at de kjøper en liten ting til han, ihvertfall når vi feirer sammen? 

Er de eldre? Har kanskje ikke fått gave av sine svigerforeldre og opprettholder denne tradisjonen. Uansett ikke gaver som er det viktigste med julen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er de eldre? Har kanskje ikke fått gave av sine svigerforeldre og opprettholder denne tradisjonen. Uansett ikke gaver som er det viktigste med julen. 

Nei, mamma er 52 og pappa 60 år. Så de er jo ikke eldre på den måten. De har begge vært bortkjemt med gaver fra sine svigerforeldre og andre og forsåvidt. 

Julen er absolutt mer enn gaver, men når han er eneste som ikke får fra dem så føler jeg på det. Han tilbydde til og med å hjelpe mamma med julehandel av gaver fordi hun er syk med influensa og klaget på at hun hadde gaver å handle igjen. Og min samboer tilbydde seg å hjelpe siden han skulle til byen til uken, men gave selv får han ikke 😒 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har de god råd, så ja.

Fortell at du får fine gaver av hans foreldre.

Og at du selv kan dra å kjøpe gaven, pakke inn, og klistre på lapp fra dem.

Fortell litt voksent at det er synd du må oppdra såpass voksne mennesker.

Anonymkode: 66ba7...750

Jeg har sagt jeg kan hjelpe, men de mener at han ikke trenger gave. Når de har bestemt seg så er de så sta. Jeg vurderer nesten kjøpe en liten gave selv og skrive fra dem til han.   

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått gave av min svigermor jeg heller, hverken jul eller bursdag. Er sammen med sønnen hennes på sjette året, er gift og har barnebarn nr 2 på veg 🤪 synes det er så smålig at jeg bare blir flau på hennes vegne mer enn at jeg orker å ta meg så nær av det.

Skal sies at det er mye annet galt med den dama i tillegg da, så det med julegave er liksom bare et bilde på det.

Helt enig med deg i at det er latterlig av dine foreldre å overse samboeren din på den måten når han tross alt er far til barnebarnet OG feirer jul sammen med dem.

Anonymkode: 03088...b98

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, kan jeg kjøpe en liten ting og si det er fra foreldrene min eller er det helt teit? Jeg bare vil ikke at han skal bli skuffet 😥 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere, kan jeg kjøpe en liten ting og si det er fra foreldrene min eller er det helt teit? Jeg bare vil ikke at han skal bli skuffet 😥 

Ts 

Ikke dumt, da føler de seg sikkert teite og skjerper seg til neste år 😂 

Anonymkode: f7c98...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i mange år ikke fått gave fra mine svigerforeldre, mens fruen har fått fra mine foreldre. Hun har kjent litt på det du kjenner på, men det har ikke gjort meg noenting. Regner med at samboeren din ikke bryr seg så mye om det heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere ikke felles gave en gang? Par i mim omkrets får som oftest felles gave i stedet for hver sin. 

Anonymkode: dc31a...a51

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er det vanlig at man gir til paret sammen. Så alle mine søstre og broren min får gave fra foreldre våre sammen med samboer/ektefelle. Det syns jeg er det beste måten å gjelde det på. Da gjerne noe til huset, et gavekort på middag e.l. 

Høres kipt ut at samboeren din ikke får gave men moren din og faren din får vell kanskje heller ikke egen gave fra samboeren din? 

Si at du ønsker deg noe som kan våre til dere begge. F.eks gavekort på restaurant. Så får de legge mer penger i om de syns de har økonomi til det eller gi samme sum som de alltid har brukt på deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde truet med å ikke feire med de. De er idioter og frekke,han er far til ditt barn. Hva er galt med folk.

Anonymkode: 91e4e...0a0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt. Enten burde de gi en felles gave til dere to eller én til hver. Når de gir de bare gir til deg, gir de inntrykk av at han ikke er akseptert som en del av familien.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts 

Min får fin gave fra mine foreldre. Jeg får en liten symbolsk ting fra hans foreldre. Det handler ikke om økonomi her heller. 
Jeg foreslår at du snakker med han og dere sammen blir enige om å heve dere over det. Og at slik vil ikke dere gjøre. 

Men nei. Hadde ikke gjort som du foreslår over. 

Endret av Sensi
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde truet med å ikke feire med de. De er idioter og frekke,han er far til ditt barn. Hva er galt med folk.

Anonymkode: 91e4e...0a0

Helt enig! Evt sagt at da kan vi droppe gaver til alle voksne, ingen trenger vel noe uansett!

Anonymkode: 0112c...c61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...