Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi en tråd om den verste julegaven,men hva med den du husker spesielt+

Jeg kan huske mine barndomsjuler. Da var det alltid nye nattkjoler. Vi fikk alltid to. En fra mor-mor og en fra tante. Det var stas å ha på seg ny kjole. De kjøpte alltid slike gode varme.

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Den julegaven jeg husker kanskje aller best, var når jeg ønsket meg veldig nye slalomstøvler. Jeg hadde vært inne i skapene til mamma og funnet ut at jeg mest sannsynlig kom til å få det. Og det gjorde jeg. Men ikke nok med det; når jeg hadde pakket ut støvlene sa foreldrene min at jeg måtte bli med ut en tur, og gjett hva som stod der, jo helt nye ski, bindinger og staver også!! Jeg ble så UTROLIG glad!!! For jeg hadde ikke turt å ønske meg så mye.

Ellers har jeg fått masse fine presanger til jul!!

Skrevet

Jeg fikk en rosa flodhestbamse, ganske stor. Som hadde glidlås på magen - og i magen lå de fire søte flodhestbabykosedyr. Den ble jeg veldig glad for :)

Skrevet

Husker spesiellt 3 julegaver :

1 : en dukke jeg hadde ønsket meg leeeeenge, men ikke turte å håpe på for vi hadde ikke så godt økonomi......

2 : En liten kjelke med røde meier. Den har jeg hatt mye morro med.

3 : Perlehalsbånd og armbånd jeg fik av min mann, som jeg brukte i bryllupet våres.

:nissekonekyss:

Skrevet

Kaninen min! Jeg hadde så lyst på en kanin, men samboeren min mente at vi ikke kunne få det.

På julaften, etter alle pakken, tok han meg med på soverommet til søstera og der satt den lille, søte, grå, nydelige hermelinen min! Jeg ble så glad!!

Skrevet (endret)

Jeg har fått mange fine gaver oppigjennom. Selvom moren og faren min aldri har hatt god råd ahr jeg fått så gjennomtenkte og flotte gaver både av dem og av andre.

Et av minnene fra barndommen er dog da jeg fikk mitt første kamera, et billig, stillegående kompaktkamera, med automatisk blitz. Med andre ord: ingen innstillinger i det hele tatt. det er få kamera jeg har tatt så gode bilder med som jeg gjorde med det!

Også husker jeg på en barbiedukke jeg fikk, jeg husker ikke av hvem. Men den hadde nydelig rosa kjole, med selvlysende stjerner. Jeg var i himmelen :) (det var da min eneste ekte Barbie, hadde foruten den to billige Cindy-dukker)

Men kanskje aller best husker jeg den julen jeg fikk ridekurs av farmor og farfar. Familien hadde ikke råd til å la meg gå, men farfar visste hva det betydde for meg, så når mor og far ikke kunne sponse gjorde han det! (og nei, det var ikke av dagens dyre ridekurs typer)

Føler det er så mange flere ting jeg kunne nevnt her, men det var jo muligens ikke slik at jeg skulle nevne alt jeg har fått oppigjennom?? ;)

Endret av Linselus
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har fått enormt mange fine julegaver opp gjennom tiden.

Den jeg husker best som jeg ble enormt glad for da jeg var liten var et stort plastikk-esel fra Syden som jeg kunne sitte på.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Det jeg husker aller best er julen da jeg var 12 år. Fram til da hadde jeg, søsteren min og foreldrene felles soverom. En stor del av 2.etasje var stengt av pga at rommene trengte oppussing. På julaften fikk jeg og søsteren min en pakke med en lapp der det sto at vi skulle gå opp i 2.etasjen. Og da vi kom opp dit var hele stedet pusset opp og delt inn i tre rom. Et rom til hver av oss og en felles stue bare til oss to. Ferdig møblert. Det var en virkelig fin gave. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de klarte å pusse opp uten at vi ante noe som helst.

Skrevet

Min aller morsomste julegave er den jeg fikk av julenissen første jula jeg feiret med samboerens familie. Minstebroren hans var fortsatt så liten at nissen kom på døra etter middagstid. Og i tro med tradisjonen hadde mor i huset "husket å minne julenissen på at de hadde vært snille" så han kom med smågaver til alle barna, min samboer og meg inkludert :) Men i førjulsstresset hadde svigermor tenkt på at hun måtte huske å gi nissen gaver til fire "barn", istedet for de vanlige tre, siden jeg skulle komme. Dette hadde hun tenkt mye på tror jeg, for når nissen kom hadde han dobbelt så mye med til meg som til de andre. Svigermor hadde glemt at hun allerede hadde ordnet med gaver til meg. Skulle sett ansiktet til minstemann, hehe, jeg var jo ikke "ånkli barn" engang... Aldri fått så mye sjokolade til jul hverken før eller senere jeg.

Skrevet

Hadde akkurat flyttet på hybel og hadde arvet et gammelt bitte lite svart/hvitt tv vi hadde hatt på hytta. Så kom julaften og jeg fikk en eske. Der var det en lapp hvor det sto at et nytt tjuetommers fargetv sto å venta på meg hjemme.

Gjett om jeg ble overrasket og glad. Beste gaven noen gang :hoppe:

Skrevet

Jeg har fått mange fine gaver gjennom årene

men en av dem jeg husker best og ble mest glad for da jeg fikk den var

faktisk et bilde jeg fikk av mormor.

Av jesus og alle barna.

Dette ble jeg vedlig takknemlig for.

ikke at jeg egentlig kan skjønne at jeg ble glad for det..

finnes jo ikke kristen

men jeg synes i allefall at det var meget vakkert da

(trur jeg var 6 år eller noe)

og er nok den gaven jeg husker jeg ble mest glad for

Skrevet

Jeg ønsker meg saccosekk til jul ett år. Siste gaven som skulle pakkes opp var fra mamma og pappa og jeg satt fremdeles og ventet på saccosekken. Skjønte jo at den ikke lå under treet men da jeg åpnet gaven så lå det en marius-genser oppi der. Husker jeg ble såååå skuffa men det jeg hadde gått glipp av i farten var en rebus. Genseren var jo bare min gamle, og rebusen førte meg og broren min til badstua i kjelleren og der lå det jammen meg en saccosekk til oss hver. Min var rosa og kjempefin og jeg ble såååå glad. :ler:

Skrevet

Ett år fikk jeg et smykke av foreldrene mine. Pappa hadde sprettet opp en valnøtt, lagt smykket inni, og limt det sammen igjen (og pusset skjøten), deretter ble valnøtten lagt ned i posen igjen. Jeg måtte riste til jeg fant riktig nøtt. Slikt er morsomt når du er liten, men ikke som voksen.

Skrevet

Har fått vanvittig mye fine gaver gjennom årene, men den jeg husker aller best er "Labbetuss", en enorm hund (kosedyr altså) som jeg fikk når jeg var fire (utrolig at jeg husker det egentlig.. :forvirret: ). Var den største pakken jeg noengang hadde sett, og han var så fin! :sjarmor: Han "bor" fremdeles i sengen min, selv om sambo har henvist han til fotsenden. :ler:

Skrevet

Den "enorme" babydukken jeg fikk da jeg var 3, husker jeg godt at jeg fikk...naar jeg ser den naa er den jo ikke saa stor, kanskje paa str. med en 6 mnd gammel baby!

Husker ogsaa at jeg fikk spark av mormor et aar. Det var stas.

Og kjelke til dukkene mine.

Har faatt masse fint opp gjennom aarene, men det er ikke alt jeg husker...

Skrevet

Jeg fikk også en labbetuss-hund - en DIGER labbetuss - da jeg var 4-5 :) Å, jeg elsket den hunden. Desverre fikk jeg det for meg at jeg skulle bli dyrefrisør - for det så jeg på tv - når jeg ble stor..... :grine:

Den beste gaven jeg kan huske var når jeg fikk en stoor lastebil hos mamma og pappa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...