Gå til innhold

Livredd at ikke jeg skal få et beroligende som faktisk virker på meg før inngrep,noen som har tatt beroligende før inngrep i lokalbedøvelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😀skal inn om 3 uker på et lite inngrep de skal utføre i lokalbedøvelse,jeg prøvde å nekte siden jeg blir så redd,dårlig og kvalm.men ti ingen nytte.

Men fikk beskjed om å ta det med fastlegen,om å få beroligende før inngrep.

Jeg vet at jeg en gang tok sobril før et tannlege besøk,men virket ikke i det hele tatt ,fins det noe beroligende som slår deg litt sånn "never mind" ?

Jeg er rett og slett livredd,at jeg ikke skal bli beroliget,for gruer meg fælt til dette.

Anonymkode: 22822...480

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke være redd for det. Du forklarer fastlegen at Sobril ikke virket den gangen, så får du noe annet. Hvis du merker at du har fått for lite beroligende før inngrepet så gir du bare beskjed om det. Da får du enten mer beroligende der og da eller så får du time igjen en annen gang. Uansett ingen krise og ingen skal tvinge deg til noe du ikke vil.

Anonymkode: 242f5...54c

Skrevet

Jeg fikk Vival en gang før et slags inngrep og den fikk jeg en sånn whatever will be will be feeling av. Vet ikke hvordan sobril funker kontra vival da jeg sjelden tar noe sterkere enn paracet. Men har vært med flere brukere til legen og det har aldri vært et problem for de å få noe angstdempende til tannlegebesøk, fly osv. Så legg fram problemet så finner dere en løsning. :) 

Anonymkode: 131e3...388

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk Vival en gang før et slags inngrep og den fikk jeg en sånn whatever will be will be feeling av. Vet ikke hvordan sobril funker kontra vival da jeg sjelden tar noe sterkere enn paracet. Men har vært med flere brukere til legen og det har aldri vært et problem for de å få noe angstdempende til tannlegebesøk, fly osv. Så legg fram problemet så finner dere en løsning. :) 

Det er sånn virkning jeg vil ha,de skal fjerne et ganske stort stykke i hodebunnen, har gjort det en gang tidligere,og det var helt grusomt

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er sånn virkning jeg vil ha,de skal fjerne et ganske stort stykke i hodebunnen, har gjort det en gang tidligere,og det var helt grusomt

Ah, det høres ikke behagelig ut nei så skjønner godt du vil ha noe da og det blir nok ikke noe problem. Det er heller regelen enn unntaket når de roter rundt med hodet, da får man som regel noe uansett. :) Sikkert enda verre nå når du vet hva du går til så kan tenke meg at angstnivået er høyt nå, men ta en prat med legen så finne dere et godt alternativ, som sagt så gjorde vival underverker på meg når jeg måtte gjennom en "prosedyre" og oppi toppen som deg. :P 

Skrevet

Jeg fikk valium før en øyeoperasjon og merket ingen forskjell, så jeg skjønner bekymringen din. Ta det opp med legen, forklar erfaringen din fra sist.

Anonymkode: d7ab5...f89

Skrevet

Tror ikke de er vrange på sånt med mindre du har et pille/rusproblem. Jeg fikk en gang en grei dose valium på sykehuset før en MR, trengte ikke å si noe annet enn at jeg var redd. Ble ganske fjern av det, men effekten varte ikke lenger enn MR-en omtrent.

Samboeren min opererte ut noe skruer og greier i armen som han fikk satt inn etter et beinbrudd, og det ble gjort med kraftig lokalbedøvelse. Han fikk noe beroligende han også som han ble helt likegyldig av.

Anonymkode: ffb0a...8c0

Skrevet

Jeg fikk noe en gang, men aner ikke hva det het. Fikk beskjed på forhånd av fastlegen at jeg kunne be legen som utførte undersøkelsen om noe beroligende (gastroskopi). Jeg var så nervøs og redd at jeg aldri kom så langt, for han tilbød det før jeg fikk spurt 😂 

Men poenget var at det var en sprøyte, og jeg merket ingen virkning. Husker jeg spurte legen om han var sikker på at det virket, for jeg kjente ingenting.. Han bare smilte og sa «jada, bare vent et par minutter», så snakket vi om noe helt annet litt. Når jeg så spurte om vi skulle begynne snart, så sa han og sykepleieren «vi er allerede ferdige». Jeg fikk ikke med meg en ting, og husker null og nada mellom de to øyeblikkene 🤷‍♀️ så du kan få noe som funker ja 😅

Anonymkode: 1da7f...745

Skrevet

Hva er mest effektivt av stesolid ,sobril eller vival?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er mest effektivt av stesolid ,sobril eller vival?

Spør legen din, så vet du at svaret du får er riktig.

Anonymkode: 242f5...54c

Skrevet

Får bestandig beroligende via sprøyte i en veneflon ved små inngrep, eller gastroskopi / koloskopi.

Anonymkode: d7565...6a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Får bestandig beroligende via sprøyte i en veneflon ved små inngrep, eller gastroskopi / koloskopi.

Anonymkode: d7565...6a6

Skal gjøres på sykehus,de ville ikke gi sprøyte,måtte gå gjennom fastlegen,og ta noe beroligende før jeg kom til inngrep.rs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...