Gå til innhold

Hva tjener du som fulltidsstudent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går et krevende studie, og har valgt å ikke jobbe i deltidsjobb ved siden av, kun i ferier.

Er nå 24 år, og har "bare" klart å spare 350 000 i egenkapital på denne måten. Har tre år igjen av studiet, og lurer på om det hadde lønnet seg for meg å jobbe for eksempel 1 x i uka. Med dagens boligpriser skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få klart å spare nok til egenkapital.. 😢

Hva tjener du som er fulltidsstudent ved siden av? Hva er årslønnen brutto der du jobber? Jeg jobber som assistent på sykehjem, noe som ikke er greit betalt i forhold til arbeidsbelastning.. men siden jeg kun jobber i ferier, er det den eneste muligheten jeg har...

Anonymkode: d245e...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjener ca 150 000kr i året. Har 20% fast stilling, men mulighet for ekstravakter i ferier. Jobber gjerne 80% påske/sommer osv. 

Anonymkode: a4941...9af

Skrevet

Har studert i snart 5 år og det har variert hvor mye jeg har tjent. Mellom 150-200 000 (mem under inntektsgrensa) de siste 4 årene og litt under 100 000 i år pga graviditet. Jobbet i butikk, som lærervikar og vitenskapelig assistent. Er 25 nå og har spart opp ca 700 000 siden jeg startet å jobbe som 16 åring, kun deltidsjobbing.

Anonymkode: 54e51...f55

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tjener ca 150 000kr i året. Har 20% fast stilling, men mulighet for ekstravakter i ferier. Jobber gjerne 80% påske/sommer osv. 

Anonymkode: a4941...9af

Takk for svar! Vi tjener ca. det samme, men jeg får ikke spart så mye pga. jeg ikke klarer meg med kun lånet jeg får fra lånekassen..

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har studert i snart 5 år og det har variert hvor mye jeg har tjent. Mellom 150-200 000 (mem under inntektsgrensa) de siste 4 årene og litt under 100 000 i år pga graviditet. Jobbet i butikk, som lærervikar og vitenskapelig assistent. Er 25 nå og har spart opp ca 700 000 siden jeg startet å jobbe som 16 åring, kun deltidsjobbing.

Anonymkode: 54e51...f55

Det er godt gjort!

Skrevet

I år har jeg tjent 396 000, pleier å ligge rundt 400 000. Slitsomt, men nedprioriterer alt av sosiale greier og fokuserer på å spare og gjennomføre studie. Over inntektsgrensa men tjener jo uansett på det, + jobber i helsevesenet og siden 2020 har jo inntektsgrensa fra lånekassen endra seg for helsepersonell.

Anonymkode: 66143...f3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I år har jeg tjent 396 000, pleier å ligge rundt 400 000. Slitsomt, men nedprioriterer alt av sosiale greier og fokuserer på å spare og gjennomføre studie. Over inntektsgrensa men tjener jo uansett på det, + jobber i helsevesenet og siden 2020 har jo inntektsgrensa fra lånekassen endra seg for helsepersonell.

Er dette i tillegg til (ubetalt?) obligatorisk praksis? 🤯 og fulltidsstudier? Du har jo fulltidsjobb og fulltidsstudier!

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er dette i tillegg til (ubetalt?) obligatorisk praksis? 🤯 og fulltidsstudier? Du har jo fulltidsjobb og fulltidsstudier!

Ja, hatt noen mnd med praksis i år. Jobber natt alle ferier og natt alle helligdagersperioder jeg kan. Jobber som regel aften hver torsdag og fredag og aften ca hver helg. Har hatt 5 frihelger i år. Dvs at jeg har jo "fri" hver ettermiddag man-ons, det er jo mer "fri" enn en alenemor i fulltidjobb har. Er slitsomt da, men det går. Hadde ikke klart dette i en annen jobb enn helsevesenet da, kun der det er såpass behov for vikarer som gjør at jeg kan jobbe såpass mange helger, og får derfor også ulempetillegg osv.

Vil heller spare penger og jobbe nå når jeg har overskudd til det, enn å feste hver helg/være soial. Nå skal det også sies at jeg absolutt ikke klarer toppkarakterer pga jobbmengde da, men har C snitt.

Skrevet

Jobber fulltid og studentent fulltid. 

Studie er kjent for å være krevende men er en fagkrets jeg har arbeidet mange år innen tidligere så dra greit nytte av det. 

Jobb, valgte en "rolig" statlig stilling nå mens jeg er student også. Brutto ligger på rundt 550-600 000. Veldig greit med flex,studiedager og generelt høyt nivå av tilrettelegging. Kunne helt klart hatt høyere lønn i privat men av erfaring brenner jeg lyset i begge ender da så tenker lønnen er helt ok pr nå.

Anonymkode: 5d592...ca7

Skrevet

Jobber 100% ved siden av fulltidsstudie (master). Tjener 578000, brutto uten overtid og tillegg 

Anonymkode: dc6b0...2c2

Skrevet

Tjener ca. 200K i året. 

Anonymkode: e710a...e2f

Skrevet

Har jobbet 1-2 dager i uken igjennom hele studietiden (6 årsstudie) + ferier . Går det siste året nå og måtte ta permisjon fra jobb fordi jeg trenger helgene til skole også. Har en inntekt på ca 100k i året, men bruker en del av det på å levekostnader. Er 29 år nå og har 550k på konto. Får en vond klump i magen hver gang jeg tenker på bolig. Sykt å tenke på at jeg skal flytte ut av kollektivet neste år, men at jeg ikke vil få mer plass og sikkert må leie en to-roms til jeg blir 40+... bare for å få råd til å kjøpe en ny to-roms. Føler jeg må begynne å tenke på barn også snart, og da vil det jo bli enda vanskeligere å spare. Blir jeg singel er det jo helt krise. Å flytte ut på landet hadde vært aktuelt, men er enebarn å må hjelpe foreldrene mine mye ettersom de begynner å bli gamle og syke. 

Anonymkode: b864e...ced

Skrevet

Under Bachelor tjente jeg ca 300 000. Jobbet mye helger, ettermiddager og ferier. Mange helligdager. er helsefagarbeider i bunn og jobbet innen helsevesen. Nå går jeg på master og har fått jobb som er relevant til studie. Fått 100% jobb men med mye tilrettelegging. Fri i eksmensperioder og jobber når jeg vil bare jobben blir gjort. Har 600 000kr brutto i den jobben, og jobbe bittelitt ekstra innen helsevesen enda. Masteren er samlingsbasert, så det er også en av grunner hvorfor jeg kan gjøre det på denne måten. Gleder meg til jeg "bare" kan jobbe. 

Anonymkode: ff331...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...