Embla Othea Skrevet 21. desember 2022 #21 Skrevet 21. desember 2022 Vi pleide å få den på formiddagen. Gjerne godteri, blader og smågaver.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #22 Skrevet 21. desember 2022 Her har det alltid vært julestrømpe på morgenen julaften. 🧦🎅🏻 Anonymkode: 12690...dce 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #23 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg ser på julesokken som en engelsk/amerikansk skikk, som er litt vanskelig å plassere "logisk" i vår tradisjon. Den hører jo med til julemorgentradisjonen deres, dvs 1. juledag for oss. Men vi har jo ikke noen gavetradisjon 1. juledag. Så kunne vi plassert den på julaftens morgen, men da "kolliderer"den jo med den 24. luken/pakken i adventskalenderen, og det er jo en skikk vi har, som ikke amerikanerne har. Min løsning er å fylle den med julegodter og kanskje et julehefte, på morgenen 1. juledag, som et bidrag til romsjulskos. Amerikanerne har jo en greie med smågaver, "stocking stuffers", i julestrømpen, men det føler jeg ikke passer for oss, i tillegg til 24 dager med kalendergaver. Anonymkode: e55bf...2af Da jeg var liten (80-tallet) var det smånissene som fylte strømpen. Vi satte ut grøt til dem på julaften, og så fylte de sokken min som takk etter at jeg hadde lagt meg. Jeg tror mamma var vant til det samme fra da hun var liten på 50-tallet. Jeg hadde ikke julestrømpe, jeg hang bare opp en vanlig sokk eller strømpebuksa mi før jeg la meg på julaften. Helst på en stol eller noe i nærheten av peisen, så smånissene kunne klatre ned gjennom pipa når den ble kald. Første juledag sto jeg opp tidlig og spiste julestrømpe og så på barnetv før resten av familien sto opp. Anonymkode: dd3a9...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #24 Skrevet 21. desember 2022 Æsj, spise mat som har vært i en strømpe🤢 Anonymkode: 49436...649
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #25 Skrevet 21. desember 2022 Da jeg vokste opp hang den en synlig plass da jeg sto opp på julaften. Den var fylt med godteri, mandarin, dvd og et juleblad/kryssordblad. Dette har jeg videreført til barnet mitt, selv om innholdet er litt annerledes. Mindre godteri (er ikke så glad i godteri), et juleblad eller bok som hun liker og eventuelt en liten ting (feks. julekopp, pysj, bamse) Anonymkode: d1b6e...1d0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #26 Skrevet 21. desember 2022 Da jeg var liten så hang den på soveromsdøren min om morgenen 1. juledag. Den var fylt med julekaker, klementin og sjokolade. Anonymkode: e1e60...474 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #27 Skrevet 22. desember 2022 Vi har ikke julestrømpe, men 'nissepakke' som tjener samme formål. Julaften morgen finner jentungen en gave fra nissen under treet, den er satt frem etter hun la seg. Den er typisk i en gavepose med nissemotiv. Oppi er det snop, noe å drive med (lego/spill/nobby) og ofte et nytt antrekk som passer med jul (alt fra julekjole da hun var liten til en T-skjorte med julemotiv). De årene hun har pakkekalender er det 'nissepakken' som er pakke nr 24 så det ikke blir dobbelt opp og ekstraarbeid på a' mor. Anonymkode: b1657...1e3 1
jodle Skrevet 22. desember 2022 #28 Skrevet 22. desember 2022 Her får ungene julestrømpe på julemorgen. Fyller den med godis de liker og et julehefte. Nå som jeg har tenåringer er mye av godiset byttet ut med flaxlodd, energidrikk og ansiktsmasker. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #29 Skrevet 22. desember 2022 jeg vet ikke for jeg fikk aldri julesokk da jeg var barn. Anonymkode: e5801...711
Vera Skrevet 22. desember 2022 #30 Skrevet 22. desember 2022 Her er det kun mannen som får julesokk - og julesokken får han alle dager i julen..førjuls, lillejulaften, julaften, 1.2 juledag, romjul..av og til strekker jeg julesokken til nyttår også. Barna får julestrømpe 1. juledag 1
AprilLudgate Skrevet 22. desember 2022 #31 Skrevet 22. desember 2022 Den blir gitt morgenen på julaften, og har juleblad og godteri. Alt godisen kan ikke konsumeres samme dag, da returnerer det 😅 I år blir det julehefte fra «Intet nytt fra Hjemmefronten» og Donald julebok.
AprilLudgate Skrevet 22. desember 2022 #32 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Æsj, spise mat som har vært i en strømpe🤢 Anonymkode: 49436...649 😆 Er ikke en brukt strømpe. Har egen til formålet som på ingen måte anbefales å benyttes som et plagg 😆 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #33 Skrevet 22. desember 2022 Henger på peisen, blir fylt i løpet av natten til julaften. Lesestoff og godterier. De spiser noe julaftens formiddag. Anonymkode: 57efe...5b7
Gjest supernova_87 Skrevet 22. desember 2022 #34 Skrevet 22. desember 2022 Som barn var det julesnop på julaften-morgen. Vi fikk selvsagt tilbud om den fantastiske frokosten, men tok det kanskje som litt lunsj etter snop til barne-tv. Som voksen er juleaften-morgen en deilig julefrokost. Har tradisjon om julesokk, men der er det litt forskjellig snop, kanskje et blad, og det tas frem når det passer seg i romjula. 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå