Gå til innhold

Er så deppa. Orker ikke julen alikevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er deprimert , men har bestemt meg for å kjøre på med full jul uansett.  Har pyntet ute og inne , vasket og ryddet i hele dag fordi jeg skulle få gjester til kvelds. Så hadde jeg selvfølgelig ikke vasket bak tvbenken og der var det fullt av hybelkaniner. Måtte trekke den fram for å hente noe da gjestene så bak. Kom med en skikkelig frekk kommentar og jeg følte at alt jeg hadde gjort den dagen var bortkastet. Det var ikke noe skryt om hvor fint pyntet det var eller noe , bare negativt om det bak der. I tillegg stresset de med å dra hjem , selv om de ikke har vært på besøk på flere år. Skjer det noe med folk når de passerer 70 ? Jeg føler mine foreldre har forandret seg. De er liksom ikke slik de var før. Endret personlighet på en måte , særlig min mor.  Jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å være med dem på julaften. Mer lyst å være alene. De er så sure på hverandre også. Føler ikke det er noe givende lengre. Har ingen barn selv. Heller ikke mann. Har ikke vært noe heldig på den fronten.

Har søsken men latterlig lite kontakt. Har ikke vært på besøk på flere år . ( bor bare 30 min unna ) Jeg kjøper alltid dyre gaver til barna som jeg knapt kjenner . Føler famiilien er så falsk. 

Drømmer om å finne mannen som står ved min side ved tykt og tynt , men vet at det ikke skjer . Er straks 40 og føler også på denne krisa. 

Har ingen å prate med . bare psyk sykepleier. Alt for sjeldent. Jeg har et enormt behov for å prate, men aner ikke hvor jeg skal finne noen å snakke med . Det finnes jo så mange hjelpetelefoner. Kan man ringe dit å prate i timesvis ? 

er lei . 

Anonymkode: 7de27...27f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket du greit engelsk? I så fall kan du søke opp en gratis coachingtjeneste som heter Heartfelt Presence. De har flere coacher hver dag og det er fritt fram å bli med. Man trenger ikke prate heller om man bare vil lytte. 

Anonymkode: 14e55...1f5

Skrevet

Korleis går det med medisineringa då? 

Skrevet

Det var leit at du ikke fikk noe komplimenter eller ros for at du hadde pyntet, vasket og ryddet. Dårlig gjort av foreldrene dine å bare pirke på det negative. Jeg synes i alle fall at det er kjempegodt gjort å gjøre alt dette når du har depresjon. Det er knallbra jobbet! Så deilig det blir å ha det pyntet å fint hjemme hos deg i julen. Jeg synes du skal være stolt.

Folk endrer seg nok litt med alderen, ja. Jeg opplever det slik at man blir mer en ekstremversjon av seg selv. Noen kan bli mer runde i kantene, mens andre blir skarpere...

Det er helt greit om du vil være alene på julaften. Velg det som er best for deg selv og gjør det med god samvittighet. ❤️

Anonymkode: 14dbb...3aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...