Gå til innhold

Hva slags lenestol er dette? Kopi av Stressless?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en brukt skinnstol lenestol via Finn for noen dager siden. Var oppgitt at det var en Stressless.
Har funnet lignende stoler ved søk, men ikke med samme understell i tre. De andre har et "rundt" understell i "metall" (?). 

Vet noen hvilken stol dette er? Finner ingen stempel på den. Var såpass billig at det ikke betyr noe fra eller til for meg, men ble likevel nysgjerrig! Tror det var en del kopier av Ekornes sine stoler, kanskje dette er en av dem...?

555_198457424.jpg

Anonymkode: 8a6cf...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det understellet var fint!

Vet ikke om det er kopi, selve designen er jo veldig lik Stressless.

Veldig pent ivaretatt og, så voldsomt billig kopi blir jeg overrasket om det er. 

Anonymkode: cce64...58a

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh, det understellet var fint!

Vet ikke om det er kopi, selve designen er jo veldig lik Stressless.

Veldig pent ivaretatt og, så voldsomt billig kopi blir jeg overrasket om det er. 

Anonymkode: cce64...58a

Tenker det er en fin stol (for meg) uansett egentlig - akkurat hva jeg var ute etter! Selger sa det opprinnelig var en dyr stol, men spurte henne ikke noe mer. Prøvde å finne ut hva det er for noe for å finne mest mulig riktig skinnfarge - er enkelte smådeler på fotskammelen som er litt slitt. 

Skrevet

Er det ikke noe lapp, skrift eller trykk noe sted under stolen som viser hvilken produsent det er?

Anonymkode: f70a4...e40

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det ikke noe lapp, skrift eller trykk noe sted under stolen som viser hvilken produsent det er?

Anonymkode: f70a4...e40

Finner absolutt ingenting - har sjekket med lommelykt også..

Skrevet

Tror ikke det er stressless. Men mange kaller alle slike hvilestoler for stressless. Finnes flere ulike produsenter av slike, og de fins i alle prisklasser. 

To slike stoler med et lite bord mellom, det var vanlig i de fleste hjem. 

Anonymkode: e61de...176

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...