Gå til innhold

Besøke noen med influensa med baby som har vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er uaktuelt. Baby (8 mnd) har vannkopper, og vil skulle besøke noen som dessverre fikk influensa. Altså, vi ønsker jo ikke at babyen skal få to virus. Dessuten øker virus 1 sjansen for komplikasjoner ved virus 2. Synes til og med at det bør respekteres at friske folk ikke vil komme akkurat når husstanden er rammet av influensa, da man jo sannsynligvis blir syke en uke av viruset. Nå er noen fornærmet og sure for at vi avlyste, siden de mente at det ikke gjorde noe at vi kom. Er vi urimelige her? Alle andre vi kjenner pleier å si i fra eller flytte avtaler på eget initiativ hvis de bare er forkjølet, liksom.  

Anonymkode: a9c97...0b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må være noen ekstremt spesielle mennesker, dere er overhodet ikke urimelige.

Anonymkode: 51ea1...b1a

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Når folk legger ut så spesifikke innlegg, så håper jeg alltid at de det gjelder ser det.

• Liker 2
Skrevet

Hvem orker besøk når de har influensa?

Når jeg har influensa så ligger jeg rett ut i mange dager og orker ingenting...

Anonymkode: 0af2a...c7d

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem orker besøk når de har influensa?

Når jeg har influensa så ligger jeg rett ut i mange dager og orker ingenting...

Anonymkode: 0af2a...c7d

Det er en myte at man alltid blir veldig dårlig av influensa. Sist vi hadde influensa i familien, var to av oss syke, med så milde symptomer at vi aldri ville tenkt at det var noe annet enn en todagersforkjølese med litt feber, om ikke vi hadde testa oss. (Vi ble testa ja, men ikke fordi vi var så dårlige. Jeg testa meg av smittevernhensyn (kontakt med sårbare grupper) og sønnen for å sannsynligjøre at feberen ikke skyldtes noe annet).

Anonymkode: 7f46e...80b

Skrevet

Altså hæ? Dere drar vel ikke på besøk når noen har vannkopper. 😅 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, PepsiMinus said:

Hvis alle man besøker er immune, så gjør vel ikke det noe?

• Liker 1
Skrevet
PepsiMinus skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? Vannkopp fest er fortsatt helt vanlig i hele landet. Dvs invitere alle ungene som ikke har hatt vannkopper slik at de får det. 

Voksne er uansett imune i 99 prosent av tilfellene 

Anonymkode: 1227f...9b8

Skrevet

Nei, det er helt logisk at man lar være å besøke smittsomt syke folk uten baby, med baby, og spesielt med syk baby. Helt merkelig ting å forvente at det er greit 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis alle man besøker er immune, så gjør vel ikke det noe?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor ikke? Vannkopp fest er fortsatt helt vanlig i hele landet. Dvs invitere alle ungene som ikke har hatt vannkopper slik at de får det. 

Tenker mer på baby enn på alle de andre. Nå vet jo ikke jeg dagsformen på lille som det er snakk om, men om noen skulle ha dratt med meg på besøk (6 år / 11 år med vannkopper), hadde jeg vært helt sinnsykt sliten. Er lov å holde seg i ro når man er syk også. 

Og så er det jo det at man vet jo aldri, man *kan* jo bli smittet selv om man allerede har hatt det. 

Skrevet
PepsiMinus skrev (6 minutter siden):

man *kan* jo bli smittet selv om man allerede har hatt det. 

Nei.

Anonymkode: ff19c...8c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

95%*

Anonymkode: 296dc...bc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei.

Joda, det kan man faktisk, selv om det er ytterst ytterst sjeldent. Hilsen ei som har hatt det to ganger selv. 🙂

Skrevet

Herregud, de folka er jo helt vekke.

Selvfølgelig smitter man ikke en 8mnd gammel baby med influensa med vilje! Små barn under 1 år tåler ikke influensa like bra som eldre barn. Hold dere hjemme er et fornuftig tiltak.

Anonymkode: 541ea...2a5

Skrevet

De virker veldig spesielle. Jeg hadde aldri dratt på besøk til noen med influensa, vannkopper eller ei. Hvorfor oppsøke smitte liksom 🙈

Anonymkode: aa2cc...58f

Skrevet

Hjelpes. Er vel ingen som frivillig vil ha influensa nå rett før jul. Og utsette en baby som allerede er syk for ett nytt virus frivillig er jo galskap. 

Anonymkode: f08a3...e76

• Liker 1
Skrevet
PepsiMinus skrev (9 timer siden):

Joda, det kan man faktisk, selv om det er ytterst ytterst sjeldent. Hilsen ei som har hatt det to ganger selv. 🙂

Slutt å spre feilinformasjon, det er slike som deg som holder liv i en løgn. For NEI, man kan ikke få det to ganger. Punktum.

Skrevet

Syke barn, spesielt babyer er jo gøy! Det beriker virkelig livet, då ja, la oss utsette oss for influensa! Hurra! 

Nei, vettu hva! Aldri i livet om jeg hadde dratt dit. 

Anonymkode: 296dc...bc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei.

Jo :)  dette fikk vi beskjed om av lege og HS når barnet mitt hadde vannkopper. Hvis man har et svakt utbrudd kan man få det igjen fordi kroppen ikke har produsert nok antistoffer.

Anonymkode: 92f1b...97d

Skrevet

Det går cirka 2 uker fra du er blitt smittet, til du blir syk. Hvis du har hatt vannkopper én gang, kan du ikke få det igjen. Du kan derimot få helvetesild senere i livet, fordi virus har ligget «sovende» i dine nerver. Hvis du har fått helvetesild, finnes vannkopp-virus i blemmene, slik som da du hadde vannkopper.

Det er jo ikke lurt og la barnet bli enda mer sykere.  Rart at voksne folk ikke kan bruke hodet. Har jo sett hvor syk enkelte barn blir av vannkopper. Barnet har det best hjemme. 

Anonymkode: 3df00...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...