AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Jeg og min nåværende mann har vert gift snart 10 år nå (sammen snart 11 år ), jeg har et barn på 15 fra før , som ikke har kontakt med sin far/fars familien, han har 2 på snart 19 og 12 fra før, de er hos mor anhver helg og 1 til 3 ganger i uka, så har vi 3 felles på snart 5,3 og 1 år og nå skal vi feire julen sammen for 3 gang, og hver gang blir det krangling mellom meg og mannen. i år får hans 2 gant gensere av meg og min får 2 spill til ps5. Jeg kjøper i år ps5 til min han skal kjøpe en mobil til 19 åring og mac til 10åring våre felles får en gave hver til 100kr, da de får en hel hav av gaver av begge sider, men kjøpt noe både 5 og 3 åring ønsker, 1 åring er glad bare han får en ball. Men til problemet, han mener jeg gir min altfor mye til jul ,men som jeg prøver og forklare har hn ikke 2 sider med familie, faren var enebarn og foreldrene var død og han hadde lite kontakt med resten av familien sin,mens jeg har foreldrene mine og en bror på 20 som jeg ikke kan forvente bruker så mye penger på mine, hr sagt det er helt greit med 150 til alle 6, min familie kjøper også til hans barn ,så de får mye flere gaver enn min, enda min aldri har klagd på det. Likevel synes mannen det er kjempe urettferdig at hn får ps5, er ikke sånn at hn ikke skal dele med hans barn hvis de har lyst til og spille. så er jeg urimlig som kjøper en ps5 til min ? Anonymkode: b2463...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Mac til en 10åring?? Det reagerte jeg på. Hva skal en 10åring med en Mac?? Anonymkode: e048c...fdb 12 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og min nåværende mann har vert gift snart 10 år nå (sammen snart 11 år ), jeg har et barn på 15 fra før , som ikke har kontakt med sin far/fars familien, han har 2 på snart 19 og 12 fra før, de er hos mor anhver helg og 1 til 3 ganger i uka, så har vi 3 felles på snart 5,3 og 1 år og nå skal vi feire julen sammen for 3 gang, og hver gang blir det krangling mellom meg og mannen. i år får hans 2 gant gensere av meg og min får 2 spill til ps5. Jeg kjøper i år ps5 til min han skal kjøpe en mobil til 19 åring og mac til 10åring våre felles får en gave hver til 100kr, da de får en hel hav av gaver av begge sider, men kjøpt noe både 5 og 3 åring ønsker, 1 åring er glad bare han får en ball. Men til problemet, han mener jeg gir min altfor mye til jul ,men som jeg prøver og forklare har hn ikke 2 sider med familie, faren var enebarn og foreldrene var død og han hadde lite kontakt med resten av familien sin,mens jeg har foreldrene mine og en bror på 20 som jeg ikke kan forvente bruker så mye penger på mine, hr sagt det er helt greit med 150 til alle 6, min familie kjøper også til hans barn ,så de får mye flere gaver enn min, enda min aldri har klagd på det. Likevel synes mannen det er kjempe urettferdig at hn får ps5, er ikke sånn at hn ikke skal dele med hans barn hvis de har lyst til og spille. så er jeg urimlig som kjøper en ps5 til min ? Anonymkode: b2463...d5b Overholdet ikke urimelig, hva er greia.. han skal attpåtil kjøpe mobil og Mac til sine 🤷♀️ Anonymkode: 75140...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mac til en 10åring?? Det reagerte jeg på. Hva skal en 10åring med en Mac?? Anonymkode: e048c...fdb jeg blander meg ikke borti hva han kjøper til sine det er opp til han selv Anonymkode: b2463...d5b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overholdet ikke urimelig, hva er greia.. han skal attpåtil kjøpe mobil og Mac til sine 🤷♀️ Anonymkode: 75140...1d0 takk, nei synes han ikke skal reagerer så sterkt heller,men han sier han har delt med moren, så de får ikke dyrere gaver enn min Anonymkode: b2463...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg blander meg ikke borti hva han kjøper til sine det er opp til han selv Anonymkode: b2463...d5b Nettopp og han bør absolutt ikke blande seg. Han kjøper Mac til en 10åring OG det er deg han klager på. For en nisse! Anonymkode: e048c...fdb 9
Kattugla Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Hans får jo henholdsvis mobil og mac? Skjønner ikke hva han gnåler over og mener er "urettferdig"? 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp og han bør absolutt ikke blande seg. Han kjøper Mac til en 10åring OG det er deg han klager på. For en nisse! Anonymkode: e048c...fdb Nei er enig,men han er sikkelig furt nå Anonymkode: b2463...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei er enig,men han er sikkelig furt nå Anonymkode: b2463...d5b La ham bare furte Anonymkode: e048c...fdb 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Kattugla skrev (2 minutter siden): Hans får jo henholdsvis mobil og mac? Skjønner ikke hva han gnåler over og mener er "urettferdig"? han mener at jeg kjøper for dyre ting til han, og han betaler ikke så mye fordi han deler med moren til guttene Anonymkode: b2463...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): La ham bare furte Anonymkode: e048c...fdb Ja jeg skal la han gjøre det,men han ødelegger bare for alle, vi bruker og ha det koselig etter de minste er langt på lørdagskvelder og lager noe god mat og se film med de 3 største Anonymkode: b2463...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): han mener at jeg kjøper for dyre ting til han, og han betaler ikke så mye fordi han deler med moren til guttene Anonymkode: b2463...d5b Så han er sur fordi du ikke har noen å dele summen med? Han gir ingen mening🤷🏼♀️ Anonymkode: e048c...fdb 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): han mener at jeg kjøper for dyre ting til han, og han betaler ikke så mye fordi han deler med moren til guttene Anonymkode: b2463...d5b Da er han heldig som har noen å dele med.. Anonymkode: 75140...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så han er sur fordi du ikke har noen å dele summen med? Han gir ingen mening🤷🏼♀️ Anonymkode: e048c...fdb ja så han mener at jeg gir for dyre gaver da det går av vår felles penger Anonymkode: b2463...d5b 1
lillevill Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg og min nåværende mann har vert gift snart 10 år nå (sammen snart 11 år ), jeg har et barn på 15 fra før , som ikke har kontakt med sin far/fars familien, han har 2 på snart 19 og 12 fra før, de er hos mor anhver helg og 1 til 3 ganger i uka, så har vi 3 felles på snart 5,3 og 1 år og nå skal vi feire julen sammen for 3 gang, og hver gang blir det krangling mellom meg og mannen. i år får hans 2 gant gensere av meg og min får 2 spill til ps5. Jeg kjøper i år ps5 til min han skal kjøpe en mobil til 19 åring og mac til 10åring våre felles får en gave hver til 100kr, da de får en hel hav av gaver av begge sider, men kjøpt noe både 5 og 3 åring ønsker, 1 åring er glad bare han får en ball. Men til problemet, han mener jeg gir min altfor mye til jul ,men som jeg prøver og forklare har hn ikke 2 sider med familie, faren var enebarn og foreldrene var død og han hadde lite kontakt med resten av familien sin,mens jeg har foreldrene mine og en bror på 20 som jeg ikke kan forvente bruker så mye penger på mine, hr sagt det er helt greit med 150 til alle 6, min familie kjøper også til hans barn ,så de får mye flere gaver enn min, enda min aldri har klagd på det. Likevel synes mannen det er kjempe urettferdig at hn får ps5, er ikke sånn at hn ikke skal dele med hans barn hvis de har lyst til og spille. så er jeg urimlig som kjøper en ps5 til min ? Anonymkode: b2463...d5b telefon er i samme prisklasse som ps5. Den koster da 6-7000... en Mac er 20 000. Så hvordan er dette urettferdig? 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #16 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja så han mener at jeg gir for dyre gaver da det går av vår felles penger Anonymkode: b2463...d5b Mac er mye dyrere enn Ps5 Anonymkode: e048c...fdb 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #17 Skrevet 17. desember 2022 Av ren nysgjerrighet, hva gave mener han din sønn skulle fått? han oppfører seg ellers som et furtent barn som ikke får viljen sin … Anonymkode: dd17f...e0d 2
Daria Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 Dere har vært gift så lenge at hverken hans yngste eller din knapt husker noe annet og likevel kjøper dere ikke felles gaver, men skiller strengt på dine og mine og krangler om hvor mye dere skal bruke? Det naturlige her ville jo vært at dere sammen kjøpte gaver for omtrent det samme til alle de store, og at moren til hans kjøpte gaver på egen hånd. Hvis han er like smålig og skiller like mye ellers, kan jo ikke din føle seg helt som en del av kjernefamilien? 11
lillevill Skrevet 17. desember 2022 #19 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja så han mener at jeg gir for dyre gaver da det går av vår felles penger Anonymkode: b2463...d5b Åååja, så det går ut på at han føler at du bruker av hans penger i gaven til ditt barn. Vel de ti tusen han legger ut for til Mac går da også fra fellespotten? Han er ikke sur fordi det er "urettferdig" for hans barn men fordi han må bruke penger på gave til ditt barn, men glemmer at hans andel til hans barn kommer også fra felles pott. Gratulerer med valg av mann altså.. 😅 4 1
lillevill Skrevet 17. desember 2022 #20 Skrevet 17. desember 2022 Jeg lurer på hva han føler egentlig om deres familie jeg, når det gjør så vondt at hans penger går inn i gaven til ditt barn. Dere er da en familie. Eller synes han ikke at han burde gi en gave til ditt barn? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå