Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2002 #1 Skrevet 25. oktober 2002 jaja så er det snart operasjon dagsverk igjen da.... tiden er inne hvor ungdommen gjør en innsats for å sende pengene videre til trengende mennesker. i år går visst od pengene til utdanning for ungdom i sierra leone... så hva synes dere andre om dette, og kommer dere til å gi noe dersom eventuelle ungdommer kommer til å spørre eller selge noe??
Majken Skrevet 25. oktober 2002 #2 Skrevet 25. oktober 2002 Jeg husker vi hadde OD på videregående. Vi samlet inn penger for utdanning av jenter i Afghanistan det første året, så var det for gatebarna i Brasil og det siste året var for et stammefolk i Amazonas.Jeg syns det var helt greit å bruke en skoledag i året på dette. De fleste bedrifter i lokalsamfunnet var villig til å ansette skoleelever for en dag, så det var ingen sak å finne seg noe å gjøre den dagen. Noen laget boller eller kake som de solgte og samlet inn mer denn de obligatoriske 250 kronene. En i klassen min satte seg til i kjøpesenteret med gitar og spilte og sang. Funka det også .
Henna Skrevet 25. oktober 2002 #3 Skrevet 25. oktober 2002 Hadde jeg hatt skulle jeg sikkert gitt, men som student og med barn har jeg mer enn nok med det for tiden. Uansett så synes jeg det det er en flott sjanse for skoleungdom til å klare å bidra også. Selv gjorde jeg det på den "enkle måten" når jeg gikk på videregående/ungdomskolen ved å vaske hjemme og få mamma til å betale...
Gjest Diva Skrevet 25. oktober 2002 #4 Skrevet 25. oktober 2002 Åh, husker det ja! Jeg pleide å selge boller og sjokoladekake et år, jobbe hjemme (fikk 150,- av fattern for å vaske heeeele leiligheten og vaske opp og gjøre ABSOLUTT ALT han kunne komme på! Siste gang jeg var hjemme den dagen i hvertfall.), og vaska lærernes biler et annet år. (de ble ALDRI fornøyde....) Det beste var nok å selge boller / kaker osv. Fikk sjelden tak i en jobb i et firma eller en butikk o.l. De var svært lite behjelpelige :evil: Kommer sikkert til å hjelpe til hvis jeg ser noen på OD-oppdrag. Husker selv hvor utrolig vanskelig det var å tjene nok penger Lykke til :-)
Gjest Virvel Skrevet 27. oktober 2002 #5 Skrevet 27. oktober 2002 ...og nå har de satt opp "minstelønn" fra 250 kr til 300 kr også... Da blir det garantert mye enklere. *sukk* Det inntrykket jeg har fått, er at folk stort sett er positive til å la skoleelever jobber hos dem på OD, men elevene blir ofte satt til å gjøre "drittjobber". Selv jobbet jeg på hotell en gang, og ble behandlet...ehm...ikke særlig pent...
Gjest Tristessa Skrevet 27. oktober 2002 #6 Skrevet 27. oktober 2002 Skal bruke av min egen lønn til å betale en fridag jeg. Vet det høres teit ut, men fy så deilig det skal bli med en dag fri!
Tralte Skrevet 27. oktober 2002 #7 Skrevet 27. oktober 2002 De kommer fra videregående og selger kakestykker for fem kroner stykket hos på skolen vår på OD-dagen. Jeg skal ha med en 20-kroning og kjøpe fire!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå