Gå til innhold

Pappan til barnet har noen tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn sammen på skolealder. 

Far reagerer på enkelte ting..

En bamse ble med hjem til barnet som far og hans familie hadde kjøpt på en dyrepark, og den har blitt liggende her fordi barnet vil ha den her hos meg. Far synes at den kunne blitt liggende hos han så barnet har noen bamser der også. 

så mener far at barnet sier at jeg har sagt at barnet bare få ha med seg klær, bamser og bøker som ikke betyr så mye for oss her hjemme, slik at det ikke blir borte der. 

Hvordan hadde dere tatt tak i disse tilbakemeldingene? Det er flere i samme "liga".

Anonymkode: 1d8c3...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En bamse ble med hjem til barnet som far og hans familie hadde kjøpt på en dyrepark, og den har blitt liggende her fordi barnet vil ha den her hos meg. Far synes at den kunne blitt liggende hos han så barnet har noen bamser der også. 

så mener far at barnet sier at jeg har sagt at barnet bare få ha med seg klær, bamser og bøker som ikke betyr så mye for oss her hjemme, slik at det ikke blir borte der. 

Hvordan hadde dere tatt tak i disse tilbakemeldingene? Det er flere i samme "liga".

Hvorfor reagerer du på dette? Enig med far ang bamsen 

Anonymkode: e90d4...0a0

• Liker 9
Skrevet

Enig med far ang bamsen.

Anonymkode: b2685...0ee

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke orket å forholde meg til det og bamsen er barnet sin, og blir der barnet vil ha bamsen.

Anonymkode: 950c7...9ee

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Barnets ting, barnet bestemmer

Anonymkode: 3b86b...50b

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er enig i at barnet bestemmer. Far er også enig men mener at jeg er veldig streng med ting som kommer fra oss. Derfor den setningen med at det ikke var så farlig med ting som blir med dit i tilfelle. Derfor må han være streng tilbake ellers tømmes alle lekene der borte, og han har også barn fra nytt forhold. 

Jeg holder meg til reglene men tenkte høre hva andre gjør. 

Skrevet

Barnets klær og leker må det selv få bestemme hvor skal være. Her var det sykelig, faren hadde lite samvær og krevde at alt han/hans familie kjøpte til barnet skulle være der, selv når barnet ville ha det med hjem/hit. Faren beholdt også mange leker som min familie hadde kjøpt og nektet å levere det tilbake/sende med barnet. 
Her tror jeg etterhvert barnet nærmest «ga opp», ble ikke glad lenger eller forholdt seg til det lille han fikk hos faren.. og innimellom kjøpte jeg dobbelt opp, så ikke barnet skulle bli lei seg. 
Fars tanke var nok at dette skulle motivere barnet til å være mer hos han, men det fungerte ikke.

Anonymkode: 15572...de0

• Liker 1
Skrevet

Huff altså, som noen driver. 

Jeg tenker som så om barnet vil ha med leker og klær til meg, som barnet bor mest av tiden hos, så må det være ok. Da får far bare kjøpe dobbelt opp, så barnet som bor fast hos far også kan ha leker, fordi om barnet vårt tar med noe hjem hit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Alt som kommer fra far og hans familie hører hjemme hos far. Hvis barnet ønsker å ha samme hos deg så må du skaffe det. Eller så må du lære barnet å godta at noen ganger har man ulike ting i ulike hjem. 

Reagerer i blant om det mangler uteklær for da antar far at jeg har tatt det. Så snakker jeg med barnehagen og de finner igjen klærne der. Det skjer gang på gang. 

Anonymkode: a9850...69d

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvor mye er barne hos dere da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er enig i at barnet bestemmer. Far er også enig men mener at jeg er veldig streng med ting som kommer fra oss. Derfor den setningen med at det ikke var så farlig med ting som blir med dit i tilfelle. Derfor må han være streng tilbake ellers tømmes alle lekene der borte, og han har også barn fra nytt forhold. 

Jeg holder meg til reglene men tenkte høre hva andre gjør. 

Hvis du er streng med ting du har kjøpt må han få lov til å være streng med ting han har kjøpt. 

Anonymkode: ecad4...348

• Liker 4
Skrevet
Hmmmmmm skrev (11 minutter siden):

Hvor mye er barne hos dere da?

60 hos meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

60 hos meg.

Ok. Jeg syns nok at hvis dere foreldre begge er av den ryddige typen, så kan barne bestemme selv hvor tingene skal være. Bamsen kan jo være med barnet frem og tilbake. 

Hvis far er en rotekopp som roter bort ting, så er det mye verre. Da ville jeg ikke sendt ting dit. Rett å slett fordi det blir for dyrt å erstatte alt. 

Er du streng på det du da? 

Skrevet

Synes  barnet må få bestemme hvor det vil ha tingene sine, men han eller hun bør jo også lære seg at det går bra å ikke ha favorittingene sine rundt seg til enhver tid.

Og begge parter bør jo kunne minne barnet på og hjelpe å pakke/ta med når barnet skal til den andre forelderen. Spørre om "vil du ikke ha med" blablabla? Det blir jo for dumt når voksne folk skal hevde at "denne skal være her, for den har jeg kjøpt". Med mindre det er en gjentakende problem at ting faktisk konstant blir ødelagt eller borte det andre stedet. 

Skrevet

Helt så synes jeg at dere skal sette dere ned sammen og tenke på hvordan barnet deres har det når dere kommuniserer slikt.

Jeg vet ikke hvordan dere løser dette men det er barnet som har verst i dette. Sånn til ettertanke til begge.

Anonymkode: 17765...b06

• Liker 3
Skrevet
Hmmmmmm skrev (10 minutter siden):

Ok. Jeg syns nok at hvis dere foreldre begge er av den ryddige typen, så kan barne bestemme selv hvor tingene skal være. Bamsen kan jo være med barnet frem og tilbake. 

Hvis far er en rotekopp som roter bort ting, så er det mye verre. Da ville jeg ikke sendt ting dit. Rett å slett fordi det blir for dyrt å erstatte alt. 

Er du streng på det du da? 

Barnet er mest hos oss. Og da må tinge e bli med hjem igjen eller blir det krise hos oss. Så jeg må være streng på det, mens far har ikke barnet så lenge om gangen så det blir annerledes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Barnet er mest hos oss. Og da må tinge e bli med hjem igjen eller blir det krise hos oss. Så jeg må være streng på det, mens far har ikke barnet så lenge om gangen så det blir annerledes. 

Så far hadde altså rett når han sier barnet har fortalt at du ikke kan sende med ting til far som er fine/bra, for da blir det borte osv. Kan jo ikke være sinna på far for noe barnet har fortalt, som tydeligvis også viser seg å være sannheten.

Og da skjønner jeg godt at han ønsker at den bamsen blir hos han, slik at barnet også har noen lekebamser der.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, her tar du feil.

Barnet er 40 % hos far, selvfølgelig blir det drama der også når ting ligger igjen hjemme hos deg.

Skal du være streng med ting fra deg/din familie, må du være like streng med ting fra far/fars familie.

Far har nok helt rett her - konsekvensen av det du selv forteller er at barnets ting hoper seg opp hos deg. Mens du på ingen måte er like fleksibel som far motsatt vei.

Holder du igjen ting hjemme, bør du virkelig legge flid i å sørge for at ting fra far/fars familie blir med tilbake.

Fleksibilitet kun den ene veien funker ikke.

Om regelen deres er at barnet bestemmer, så må barnet også få bestemme over ting fra deg/din familie.

Dette fremstår ærlig talt hyklersk. Dobbeltmoral?

Anonymkode: d7997...40e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eh nei det blir ikke annerledes 

Anonymkode: e90d4...0a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er jo helt absurd. Så det du sier er at ting barnet ditt har lyst til å ta med til sin far er ikke lov, men helt ok at barnet tar med ting fra far hjem til deg? Klarer du ikke å se at det virker veldig dobbelmoralskt? Om du ikke ser dette, vel da tror jrg ingen her inne kan hjelpe deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...