Gå til innhold

Barnslig drittkasting mot eldre menn som kan tenke seg en yngre kvinne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser en god del av disse trådene der alle disse "modne og voksne" kvinnene briljerer når det "krangles" i tråder som handler om aldersforskjell. Kan noen bare helt kortfattet forklare hva som skal være så øyneåpnende med å påpeke at eldre menn har ekle baller, løs hud og rynker? Mens disse kvinnene angriper yngre kvinner for å ikke ha den mentale ballast som kreves for å håndtere en likeverdig, seksuell interaksjon? Er de "modne" kvinnene bekymret for at ikke de unge kvinnene har nådd det mentale apestadiet til mange av de "voksne " kvinnene her inne? Kanskje de har passert sandkassestadiet deres? Bare en tanke, altså. 

Anonymkode: c392d...c7b

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leser en god del av disse trådene der alle disse "modne og voksne" kvinnene briljerer når det "krangles" i tråder som handler om aldersforskjell. Kan noen bare helt kortfattet forklare hva som skal være så øyneåpnende med å påpeke at eldre menn har ekle baller, løs hud og rynker? Mens disse kvinnene angriper yngre kvinner for å ikke ha den mentale ballast som kreves for å håndtere en likeverdig, seksuell interaksjon? Er de "modne" kvinnene bekymret for at ikke de unge kvinnene har nådd det mentale apestadiet til mange av de "voksne " kvinnene her inne? Kanskje de har passert sandkassestadiet deres? Bare en tanke, altså. 

Anonymkode: c392d...c7b

Vel, det er barnslig å ville ha et forhold til ei på 20 når du er 50. Man er mentalt helt på forskjellige stadier, på helt forskjellige steder i livet osv. Det er bevist ved omfattende forskning at menneskehjernen ikke er ferdig utviklet til man er 25. Det er ikke noe de modne kvinnene finner på. Altså, disse eldre mennene kan gjerne strebe etter å ha en tenåringskjæreste, men de kan ikke hindre det at vi synes det er hysterisk morsomt. 

Anonymkode: 32fab...c19

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Hvorfor tror du mange av disse gamle damene sitter her? Fordi de er enslige. Og selv de som ikke er det liker ikke tanken på at de har forfalt og at kanskje mannen egentlig kunne tenkt seg yngre. 

Så da gjør de den mest brukte strategien blant kvinner som ønsker å få slutt på noe, shaming. Drittslenging. Det er en helt forklarlig og forståelig instinktiv respons.

Ganske komisk når eldre kvinner angriper yngre for å ligge kognitivt bak, når de kognitive evnene begynner å dale etter fylte 26. Men det er det de må si til seg selv for å leve med seg selv. "Jeg er kanskje gammel og grå men jeg er smart sterk og moden kvinne, det er mye viktigere!!!" Sånn er det. Det er en svært følelsesladet sak for dem, så den logiske biten av hjernen skrus av. Når du opplever dette burde du ikke svare med samme emosjonelle tankegang. Se for deg at du er en forsker som observerer og undersøker oppførselen til aper i en zoo.

Endret av mannemannen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

På måten du formulerer deg om eldre kvinner, føler jeg dere er i akkurat samme båt, du er dem, de er deg 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Hvis du trenger kvinneguidens bifall for å gå etter yngre kvinner så er du kanskje ikke så trygg på det du driver med.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg synes er barnslig, er å hige etter allmenn aksept for å begjære noen som er like gamle som barnebarna sine. Drøm som du vil inni ditt eget hode, men ikke forvent at samfunnet skal synes at det er et normalt og sunt forhold hvis det settes ut i livet.

Jeg er "eldre" selv, og synes det er helt greit med rynker og hengeballer, jeg synes at menn på min alder er flotte likevel. Men det synes definitivt ikke min datterdatter på 18.

Anonymkode: 5943d...6c0

• Liker 25
  • Nyttig 8
Skrevet
mannemannen skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tror du mange av disse gamle damene sitter her? Fordi de er enslige. Og selv de som ikke er det liker ikke tanken på at de har forfalt og at kanskje mannen egentlig kunne tenkt seg yngre. 

Så da gjør de den mest brukte strategien blant kvinner som ønsker å få slutt på noe, shaming. Drittslenging. Det er en helt forklarlig og forståelig instinktiv respons.

Ganske komisk når eldre kvinner angriper yngre for å ligge kognitivt bak, når de kognitive evnene begynner å dale etter fylte 26. Men det er det de må si til seg selv for å leve med seg selv. "Jeg er kanskje gammel og grå men jeg er smart sterk og moden kvinne, det er mye viktigere!!!" Sånn er det. Det er en svært følelsesladet sak for dem, så den logiske biten av hjernen skrus av. Når du opplever dette burde du ikke svare med samme emosjonelle tankegang. Se for deg at du er en forsker som observerer og undersøker oppførselen til aper i en zoo.

Det er nok veldig komplisert. Man liker ikke å bli eldre, aldring og miste dna'et sitt litt etter litt til man ikke lenger ligner seg selv er ikke gøy. En slags rar blanding av sjalusi og omsorg kanskje? Mer eller mindre ut ifra individene.

De eldre mennene er ikke alltid noe for de yngre heller da, det spørs jo veldig og er individuelt 🤔 så noen ganger er det nok ren bekymring for hva de yngre må oppleve fra disse mennene(Om de har en uheldig personlighet) Ikke at man vil ha en mann kun fordi han er ung heller, kan fortsatt være en ugrei kar da også. Kjærlighet, kjemi, sex og alt det kan være kompliserte saker.

Åsså husker man vel hvordan man var da man var yngre, kan ikke si med hånden på hjertet at jeg var spesielt klok som 20, er ikke det nå som 28 heller, men det er meg å min for evig fjerne hjerne. 

• Liker 1
Skrevet
mannemannen skrev (13 minutter siden):

Ei kvinne på 35-40 er verken gammel eller grå. Og selvfølgelig er det mye viktigere å være smart, sterk og moden enn vakker og ung. Utseendet vil ALLTID falme. Lener du deg utelukkende på utseendet her i livet, vil det vare i 10 år før du har "gått ut på dato", og må ta i bruk helt andre kvaliteter. Som du kanskje ikke har, fordi du har blitt vant å flyte på utseendet ditt uten å måtte utvikle deg som menneske. Det er ingenting følelsesladet. Hvis min egen mann på et eller annet tidspunkt ønsker å bytte meg ut med en yngre versjon - be my guest. Da satt ikke kjærligheten for meg så dypt i utgangspunktet. 

Nå har jeg vært så heldig at jeg ble født med et ganske så stygt ansikt. Derfor måtte jeg helt fra barnsben utvikle andre kvaliteter som spiller stor rolle når man bikker over den "magiske" tredveårsgrensen, og ikke lenger kan få goder bare fordi man er ung og pen. Jeg har aldri blitt valgt av menn på grunn av utseendet, og fallhøyden i 30-årene var derfor ikke-eksiterende, sammenlignet med damer som har vært unge og pene, for så å plutselig begynne å dra på årene og miste fordeler som pent, ungt utseende gir. Jeg har derfor også kun ekte venner, og jeg er sikker på at menn velger meg for annet enn å være ung og pen. 

Du må også se deg selv i speilet og spørre deg selv - hvorfor sitter DU her? Du er mann, du mener at du er vellykket og har stor markedsverdi. Du sitter her dag ut og dag inn med ett eneste formål - å fortelle alle kvinner som ikke er 20 år gamle fotomodeller at de er verdiløse. En sterk, moden og suksessrik mann vil aldri ha en trang til å fornedre kvinner. En slik mann er opptatt av sin karriere, familie, barn, vennerelasjoner og selvutvikling. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Åsså husker man vel hvordan man var da man var yngre, kan ikke si med hånden på hjertet at jeg var spesielt klok som 20, er ikke det nå som 28 heller, men det er meg å min for evig fjerne hjerne. 

Hvor mange damer på KG tror du evner å komme med den konklusjonen? Du reflekterer som Plato skrev at Sokrates sa; " I know that I know nothing"

Skrevet
mannemannen skrev (Akkurat nå):

Hvor mange damer på KG tror du evner å komme med den konklusjonen? Du reflekterer som Plato skrev at Sokrates sa; " I know that I know nothing"

Jeg vet ikke hva det betyr lol unnskyld

Skrevet (endret)
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hva det betyr lol unnskyld

Platon var en gresk filosof. Han skrev om hva filosofen Sokrates sa og gjorde.

Sokrates sa i følge Platon: Det eneste jeg vet er at jeg ikke vet. Han viser her at han er ydmyk, og innrømmer at han vet lite.

Endret av mannemannen
Skrevet
mannemannen skrev (1 minutt siden):

Jeg vet også at det er mange ting jeg ikke vet. Det Sokrates angivelig har sagt, gir mye mening - når man er veldig ignorant og ikke ser ut over sin egen navle, vet man jo ikke hvor mye kunnskap som finnes der ute. Begynner man å grave dypere, utvikles intellektuelt og få lysten til å lære og utforske, vil man oppdage hvor mye upløyd mark som fortsatt finnes. 

Jeg vet at jeg er mye klokere nå enn da jeg var 20. Særlig fordi jeg fikk mitt første barn som 21-åring, og mitt siste som 31-åring. Mine kunnskaper og holdninger til foreldrerollen er vidt forskjellige. Jeg er også mye mindre bastant, reflekterer mer og får til mer enn det jeg gjorde før

• Liker 4
Skrevet

Platon var en gresk filosof. Han skrev om hva filosofen Sokrates sa og gjorde.

Sokrates sa i følge Platon: Det eneste jeg vet er at jeg ikke vet. Han viser her at han er ydmyk, og innrømmer at han vet lite.

Vet hvem de er ja, sånn litt 😅 Takk for at du er snill og forklarer istede for å si, herregud dumme nek eller noe 😂

Åja, det finnes vel av dem her inne også, men mange som er ute etter blod ja, ikke at jeg selv, ikke også har dradd fram kniven til tider 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet også at det er mange ting jeg ikke vet. Det Sokrates angivelig har sagt, gir mye mening - når man er veldig ignorant og ikke ser ut over sin egen navle, vet man jo ikke hvor mye kunnskap som finnes der ute. Begynner man å grave dypere, utvikles intellektuelt og få lysten til å lære og utforske, vil man oppdage hvor mye upløyd mark som fortsatt finnes. 

Jeg vet at jeg er mye klokere nå enn da jeg var 20. Særlig fordi jeg fikk mitt første barn som 21-åring, og mitt siste som 31-åring. Mine kunnskaper og holdninger til foreldrerollen er vidt forskjellige. Jeg er også mye mindre bastant, reflekterer mer og får til mer enn det jeg gjorde før

Så du og 28 åringen er enig. Så bra.

Ja det ville vært litt rart om du ikke ble bedre med barna dine etter å ha brukt mer tid med barna dine.

Når det kommer til de kognitive evnene jeg snakket om, så går det stort sett på intelligens. Visdom har det med å øke med alder. Personlig synes jeg intelligente mennesker er mer gøy enn vise.

Skrevet
mannemannen skrev (1 minutt siden):

Så du og 28 åringen er enig. Så bra.

Ja det ville vært litt rart om du ikke ble bedre med barna dine etter å ha brukt mer tid med barna dine.

Når det kommer til de kognitive evnene jeg snakket om, så går det stort sett på intelligens. Visdom har det med å øke med alder. Personlig synes jeg intelligente mennesker er mer gøy enn vise.

Jeg ble altså ikke MINDRE intelligent av å ta høyere utdanning eller få mer livserfaring. Derfor er jeg litt usikker på hva du vil frem til - intelligente unge kvinner blir ikke dummere bare fordi de bikker 30. Men de blir gjerne klokere og får andre interesser.

• Liker 4
Skrevet

De vil beskytte "markedet" sitt, på samme måte som alle. 

Jo mer konkurranse fra kvinner som er yngre, vakrere og mer feminine, jo vanskeligere blir det for en 35 åring å selge inn ideen om at hun er det beste en mann hun har lyst på kan få. 

På samme måte som Rema1000 ønsker at kundene deres holder seg unna Kiwi og at Kiwi holder seg unna kundene til Rema1000.

Hvis hun er 35 og vil ha en mann på 35, så har hun opplagt et insentiv til å gjøre alt hun kan for å hindre at menn på 35 blir fristet av yngre kvinner for det er en sammenligning som på de fleste ting ikke går i hennes favør. Hun vil overbevise ham om at kvinner på 28 er dårligere på alle måter, og at de uansett ikke er interessert i ham. Med mindre konkurranse blir det lettere for henne.

Og hun vil av samme grunn prøve å overbevise kvinner på 28 om det samme, for jo flere av dem som slenger seg inn i manesjen så og si, jo hardere blir kampen om de beste mennene i kategorien hun selv vil ha. 

Det er egeninteresse, og den emosjonelle reaksjonen som kommer av angsten for at mannen hun vil ha kan få en vakrere og overall bedre kvinne en henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble altså ikke MINDRE intelligent av å ta høyere utdanning eller få mer livserfaring. Derfor er jeg litt usikker på hva du vil frem til - intelligente unge kvinner blir ikke dummere bare fordi de bikker 30. Men de blir gjerne klokere og får andre interesser.

Jo, de kognitive evnene begynner å dale etter 26. Dette påvirker intelligens. Det er selvfølgelig ikke spesielt merkbart med det første, og man kan erstatte noe av intelligensen med erfaring og visdom.

Det jeg vil frem til er at det blir feil å si at den mentale evnen til noen på 40 er bedre enn noen i tjueårene. Og visdom og erfaring er mindre viktig for min del. Ofte sitter man dessuten på allerede fastsatte meninger som de tror er "visdom", men de er villedet. 40 åringer er på mange tema mer sikker på ting de burde være usikker på. Mens tjueåringer innser at de har begrenset med livserfaring sitter 40 åringene på livserfaring de har tolket feil. F.eks har de 2 dårlige opplevelsene de har hatt med menn påvirket deres generelle oppfatning av menn og hva de vil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kipling skrev (1 minutt siden):

De vil beskytte "markedet" sitt, på samme måte som alle. 

Jo mer konkurranse fra kvinner som er yngre, vakrere og mer feminine, jo vanskeligere blir det for en 35 åring å selge inn ideen om at hun er det beste en mann hun har lyst på kan få. 

På samme måte som Rema1000 ønsker at kundene deres holder seg unna Kiwi og at Kiwi holder seg unna kundene til Rema1000.

Hvis hun er 35 og vil ha en mann på 35, så har hun opplagt et insentiv til å gjøre alt hun kan for å hindre at menn på 35 blir fristet av yngre kvinner for det er en sammenligning som på de fleste ting ikke går i hennes favør. Hun vil overbevise ham om at kvinner på 28 er dårligere på alle måter, og at de uansett ikke er interessert i ham. Med mindre konkurranse blir det lettere for henne.

Og hun vil av samme grunn prøve å overbevise kvinner på 28 om det samme, for jo flere av dem som slenger seg inn i manesjen så og si, jo hardere blir kampen om de beste mennene i kategorien hun selv vil ha. 

Det er egeninteresse, og den emosjonelle reaksjonen som kommer av angsten for at mannen hun vil ha kan få en vakrere og overall bedre kvinne en henne. 

Jeg vil råde deg å gå ut i den virkelige verden, i stedet for å sanke erfaringer utelukkende fra nett. Se deg om i din egen omgangskrets - hvor mange 35 år gamle menn er sammen med 25 år gamle jenter? Svært få. Statistikken fra SSB viser at de fleste par er jevnaldrende. Svært få forhold har så stor aldersforskjell som 7-10 år, sammenlignet med forhold mellom jevnaldrende +/- et par år. Jeg har jobbet på et kontor der vi førte matrikkelen for tre kommuner, og mye av det var huskjøp, ofte hus kjøpt av et samboerpar eller ektepar. De fleste søkere hadde max 5 år aldersforskjell mellom seg. Noen ganger var kvinnen eldre, noen ganger mannen. 

Jeg forstår heller ikke hva kjærlighet har med konkurranse å gjøre. Hvis jeg er forelsket i en mann, så er det ikke fordi jeg har vunnet en konkurranse. Jeg har utviklet følelser for ham. Han kan enten gjengjelde disse følelsene, eller avvise meg. Begge deler er helt greit, sånn er livet. Kjærlighet er ingen casting, der den peneste og "best kvalifiserte" går av med seieren. Kjærlighet handler om kjemi, felles tilhørighet, fysisk tiltrekning, timing, verdier, foreldrenes forholdsmønster, fortidens erfaringer mv. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jo, de kognitive evnene begynner å dale etter 26. Dette påvirker intelligens. Det er selvfølgelig ikke spesielt merkbart med det første, og man kan erstatte noe av intelligensen med erfaring og visdom.

Det jeg vil frem til er at det blir feil å si at den mentale evnen til noen på 40 er bedre enn noen i tjueårene. Og visdom og erfaring er mindre viktig for min del. Ofte sitter man dessuten på allerede fastsatte meninger som de tror er "visdom", men de er villedet. 40 åringer er på mange tema mer sikker på ting de burde være usikker på. Mens tjueåringer innser at de har begrenset med livserfaring sitter 40 åringene på livserfaring de har tolket feil. F.eks har de 2 dårlige opplevelsene de har hatt med menn påvirket deres generelle oppfatning av menn og hva de vil.

Jeg har nettopp bestått del 1 av autorisasjonsprøve i oversettelse. Denne prøven har strykprosent på over 80 prosent. Jeg strøk selv for ti år siden, og syntes at prøven var svært vanskelig. Denne gangen gikk det lekende lett, og jeg bestod. Da jeg prøvde første gangen, fikk jeg beskjed om at jeg var "litt vel ung", da gjennomsnittsalderen på dem som består prøven lå på rundt 40 år. Blant annet fordi man hadde større evne til refleksjon, bedre begrepsforståelse, større vokabular osv. Jeg har enda ikke fylt 40, men nærmer meg. 

Mange verdensmestere i sjakk ble verdensmestere i ganske så voksen alder. Flere av dem beholdt mestertittelen langt inn i 50- og 60-årene. Sjakk er en idrett som krever genihjerne, raske kognitive reaksjoner og ferskt blikk. 

Mange nobelprisvinnere innen kjemi, fysikk, litteratur, matematikk fikk nobelprisen i voksen alder. Jeg kjenner ikke til mange UNGE nobelprisvinnere. På annen side kjenner jeg heller ikke til modne rosablokkere, modne deltakere i Paradise Hotel osv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn går for yngre kvinner som regel ikke motsatt. 5-10 år forskjell ganske vanlig tror jeg 

Anonymkode: 01bee...ae4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...