Gå til innhold

Merker jeg begynner og bli så lei av hun ene moren til ene vennen til barnet mitt, hun reagerer på alt, hvordan takle dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er i gjengen til dette barnet, de er mye sammen på skolen ,men hjemme er er 2 barn hn leker mer med enn dette barnet, de er 9 stk i den gjengen.

en dag tok jeg med 2 av de nærmeste vennene ut og spise og på kino, dette mente denne moren var helt ufattelig dårlig gjort av meg, og ikke ble alle sammen, altså 9 stk, det hadde jeg ikke hatt råd til, de andre foreldrene reagerer ikke slik i det hele tatt, er liksom 3 og 3 som er nærmest med hverandre, så hn får være med på mye med de 2 hn er nærmest også.

Så nå i helga er vi på hytta og barnet har med hn ene vennen, hn spurte begge, men det andre barnet skulle på hytta på fjellet med sin familie, og da ringte også denne moren og var sint. Jeg vil jo helst ikke at barnet mitt skal kutte ut barnet pga moren holder på slik,men hva bør jeg gjøre? og snakke hjelper lite. barnet hennes er en del her,men aldri alene ,de er alltid 5-6 stk.

noen ideer?

Anonymkode: 2d76a...aee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med dette barnet til denne moren? Havner han som regel i midten mens de andre parer seg rundt, når det er sånne færre barn ting. Sånn at han føler seg utenfor? Eller er barnet godt inkludert og har sin egen "bestevenn"?

Anonymkode: 53d1d...301

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan er det med dette barnet til denne moren? Havner han som regel i midten mens de andre parer seg rundt, når det er sånne færre barn ting. Sånn at han føler seg utenfor? Eller er barnet godt inkludert og har sin egen "bestevenn"?

Hn er veldig godt inkludert med sine 2 bestevenner ja, vet de var i london sammen i sommer blant annet og hn har vert med på flere turer og til lekeland ,svev og slike ting, så hn er ikke utenfor

• Liker 1
Skrevet

Her må du nok bare sette denne moren på plass. Du trenger overhodet ikke invitere alle sammen. Kjære vene, det får da være måte på. 

Anonymkode: 88ba2...ea2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva har du svart henne til nå, da? Er hun sånn som gneldrer i vei uten å høre på svar?

Anonymkode: 14427...600

Skrevet

Du får minne henne på at hun ikke tok med ni stykker til London. Du må nok si at de er for mange til at hele gjengen kan være med på alt, og siden alle er med i hvert sitt trekløver så kommer dere til å fortsette å dele  opp i de mindre gruppene når det er hensiktsmessig, uten at det har noe med ekskludering å gjøre. Det har dere bestemt, og det må hun akseptere. 

Anonymkode: a715a...29a

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Takk for svar

Jeg har bare sagt at barnet ønsket disse 2 med

• Liker 1
Skrevet

Du svarer "jeg har dessverre ikke økonomi til å ta med hele gjengen på kino. Tenk så deilig det blir om noen år når de er gamle nok til å ordne slikt selv uten voksenstøtte, da blir det nok lettere at de bare tar bussen sammen og passer på hverandre. Enn så lenge så holder det lenge for meg å ha ansvaret for en to-tre stk. Vi skal forresten se den filmen på det klokkeslettet. Det er jo ingenting i veien for at dere drar på kino samtidig, så sees vi der. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du svarer "jeg har dessverre ikke økonomi til å ta med hele gjengen på kino. Tenk så deilig det blir om noen år når de er gamle nok til å ordne slikt selv uten voksenstøtte, da blir det nok lettere at de bare tar bussen sammen og passer på hverandre. Enn så lenge så holder det lenge for meg å ha ansvaret for en to-tre stk. Vi skal forresten se den filmen på det klokkeslettet. Det er jo ingenting i veien for at dere drar på kino samtidig, så sees vi der. 

den var ikke dum, tusen takk :)

• Liker 2
Skrevet

Du må jo svare at det kan ikke alltid være 9 barn, det må få variere hvor store gruppene er. Det er godt for barna å ha mindre grupper iblandt også. Så spør du om ikke hennes barn også iblandt tilbringer tid i mindre grupper? Hvis hun nekter, så spør om konkrete ting du vet av, som London. Så sier du at du syntes ikke det var rart at ikke ditt barn var med til London, det var naturlig. Og du kommer til å forsette med små og store grupper fremover, og det er kun nødvendig å ta opp dette imellom foreldre hvis noen barn alltid faller utenfor.

Du kan også foreslå at hun kan arrangere kinotur for 9 barn først. Du skal alltids betale billetten for ditt barn.

Anonymkode: 85846...b85

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Barnet mitt er i gjengen til dette barnet, de er mye sammen på skolen ,men hjemme er er 2 barn hn leker mer med enn dette barnet, de er 9 stk i den gjengen.

en dag tok jeg med 2 av de nærmeste vennene ut og spise og på kino, dette mente denne moren var helt ufattelig dårlig gjort av meg, og ikke ble alle sammen, altså 9 stk, det hadde jeg ikke hatt råd til, de andre foreldrene reagerer ikke slik i det hele tatt, er liksom 3 og 3 som er nærmest med hverandre, så hn får være med på mye med de 2 hn er nærmest også.

Så nå i helga er vi på hytta og barnet har med hn ene vennen, hn spurte begge, men det andre barnet skulle på hytta på fjellet med sin familie, og da ringte også denne moren og var sint. Jeg vil jo helst ikke at barnet mitt skal kutte ut barnet pga moren holder på slik,men hva bør jeg gjøre? og snakke hjelper lite. barnet hennes er en del her,men aldri alene ,de er alltid 5-6 stk.

noen ideer?

Høres ut som min eks venninne. Hun har opplevd mye dritt og har traumer. Alenemor, bor i Oslo..hun reagerte på mye rart og det handlet om at hun slet med psyken og var veldig sårbar pga traumer. Hun er vel redd for at datteren skal føle på utenforskap. 

Men du gjør ikke noe galt altså. Vil hun at alle 9 skal på kino kan hun arrangere det selv, ikke pålegge deg det. 

Anonymkode: e4a4d...e39

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette var et godt svar.

Denne mammaen overdriver, men husk at for noen er det ting som ligger bak som mobbing og egne issues. Men helt enig, alle kan ikke være med på alt bestandig. Man har hverken overskudd eller økonomi til å ha med ni stykker på kino eller på hytta.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold.

Mvh. Leselusa, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...