AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Jeg hadde omgangssyke natt til tirsdag for snart to uker siden. Da kastet jeg opp hele natten, og så var det over. Det går på jobb (barnehage), med stadig nye tilfeller, så jeg er rimelig sikker på at det var det jeg fikk. Problemet mitt er at jeg fortsatt er småkvalm hele tiden. Jeg presser i meg mat, men det er ikke noe som frister eller smaker godt. Magen fungerer normalt igjen, og jeg har ikke noen andre symptomer. Det vil si, jeg slapp og veldig lei av kvalmen. Å spise lite og ofte har ikke hjulpet. Og å gå ut på restaurant i dag for å spise en av mine favorittmiddager, var heller ingen suksess, den bare vokste i munnen den og. Mild, magevennlig mat er lettere å få ned, men kurerer ikke kvalmen for godt. Andre på arbeidsplassen min beskriver at de hadde denne kvalmen en dag eller to etter at symptomene ellers ga seg, men det er ingen andre som har slitt med det så lenge. Er det noen som har noen tips til å hanskes med slik etter-omgangssyke-kvalme som ikke vil slippe? Anonymkode: 9193e...543
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Nå har jeg en spesiell immunsykdom som påvirker slikt da så jeg er kanskje ikke helt den rette å svare friske mennesker, men siden du ikke har fått andre svar så svarer jeg bare. Etter jeg har hatt omgangssyke får jeg problemer i månedsvis fordi floraen i tarmen blir forstyrret. Da er det viktig å tilføre gode bakterier (f.eks kjøpe en flaske kombucha på helsekost og drikke et halvt glass daglig eller probi-mage tabletter fra apoteket) og syrnede meieriprodukter som biola, og så må man bare spise selv om man er kvalm. Spis tørre knekkebrød, druer, potetgull, saltstenger etc. Jeg spiser mye frukt når jeg er kvalm, og pga min grunnsykdom er jeg gjerne kvalm i snitt et par ganger i uka. Anonymkode: 65670...d2d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå