Gå til innhold

Ufør, og ikke krav på noe ekstra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå går jeg snart å drar dyna over hodet. Er ufør, minsteufør, har utbetalt ca 19.500 i mnd. Bor med min mann og 2 barn. Jeg har ikke krav på noe ekstra. Ikke barnetillegg, ikke bostøtte, ikke får jeg noe på sosialen. Fordi jeg bor med mannen min. Vi deler huslån, mat, regninger og alt til barna. Jeg har ikke råd til dette lenger. Rentene flyr i været, det samme med matprisene og strømregningene. Aktivitetene til barna koster. Jeg klarer ikke å dele 50/50 lengre. Må jeg flytte fra mann og barn for å få bedre råd? 

Anonymkode: 5e57d...bc8

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo enda dårligere råd om du flytter. Da har du ingen å dele boligutgifter og slikt med. Hvorfor tror du at det blir bedre økonomisk for en uføretrygdet person å være singel alenemor? Det blir mye mye VERRE.

Anonymkode: 5109a...012

• Liker 33
  • Nyttig 9
Skrevet

Blir jo ikke bedre råd, da må du betale husleie og alt alene.  

Anonymkode: 46c8a...7b5

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Lever derre ikke sammen? Klarer dere alt med din og hans lønn ? Altså ikke dele 

• Liker 6
Skrevet

Dere må dele økonomien etter inntektsnivå, han kan ikke sitte med penger til overs mens du går tom hver mnd

Anonymkode: d1433...fdf

• Liker 40
  • Nyttig 7
Skrevet

Kutt ut aktivitetene til barna i denne tøffe perioden

Anonymkode: 75ffc...428

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå går jeg snart å drar dyna over hodet. Er ufør, minsteufør, har utbetalt ca 19.500 i mnd. Bor med min mann og 2 barn. Jeg har ikke krav på noe ekstra. Ikke barnetillegg, ikke bostøtte, ikke får jeg noe på sosialen. Fordi jeg bor med mannen min. Vi deler huslån, mat, regninger og alt til barna. Jeg har ikke råd til dette lenger. Rentene flyr i været, det samme med matprisene og strømregningene. Aktivitetene til barna koster. Jeg klarer ikke å dele 50/50 lengre. Må jeg flytte fra mann og barn for å få bedre råd? 

Jeg tjener det samme som deg og jeg har aldri betalt halvparten av alt. Tjener mannen din mere enn deg? Det gjør min mann og han betaler mye mere enn meg. Vi har ikke felles økonomi. 

Anonymkode: bb654...a47

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Min mann har utbetalt ca 32-33.000.

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann har utbetalt ca 32-33.000.

ts

Hvorfor har dere ikke samle inntekt? Hvorfor deler dere på ting?

• Liker 7
Skrevet

Finner jeg meg f.eks en hybel til 6-7000 her, og jeg ville brukt minimalt med penger på mat, strømutgifter ville gått ned med bare en liten hybel og vaskemaskin og div som blir mindre brukt, dermed billigere strøm. Mobilregningen ville blitt som før. Jeg ville kanskje da ha krav på bostøtte og fått hjelp på sosialen. 

ts

Skrevet

Finner jeg meg f.eks en hybel til 6-7000 her, og jeg ville brukt minimalt med penger på mat, strømutgifter ville gått ned med bare en liten hybel og vaskemaskin og div som blir mindre brukt, dermed billigere strøm. Mobilregningen ville blitt som før. Jeg ville kanskje da ha krav på bostøtte og fått hjelp på sosialen. 

ts

Svært lite sannsynlig.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Unnskyld meg...du må tulle ...du bor med en mann som tjener bra...dere har 2 barn sammen oh du tenker tanken på flytte ut pga din lønn???

Bryr ikke mannen din om deg ???

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har ikke delt 50/50 før. Men forholdet vårt er ikke tipp topp, og under krangler nevner bestandig mannen min at han betaler mer enn meg. Så da har jeg gjort noe med det, slik at han ikke skal ha det å klage på. 

Jeg kutter ikke ut aktiviteter til barna. Aldri. Da lar jeg heller vær å spise. 

• Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Skal du ikke ha samvær?

Anonymkode: 31eea...8c2

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har ikke delt 50/50 før. Men forholdet vårt er ikke tipp topp, og under krangler nevner bestandig mannen min at han betaler mer enn meg. Så da har jeg gjort noe med det, slik at han ikke skal ha det å klage på. 

Jeg kutter ikke ut aktiviteter til barna. Aldri. Da lar jeg heller vær å spise. 

Skill dere da ..da må han iallefall betale barnebidrag og du får støtte i tilegg for barn.... og 2700 i barnetrygd 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 18.10):

ts

Nei. Du ville ikke fått sosialhjelp. Da skal man ha 0kr på kontoen og ikke eie noe.

Endret av Silva Pluvialis
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Forutsatt at du har en normalt oppegående mann:

Jeg er mann og ville satt pris på tilbakemelding fra kona hvis jeg hadde oppført meg gnient; virker som din mann trenger en prat om hvordan du har det?

Har man et felles prosjekt med familie og barn er det viktig at alle trives og alt deles på (etter min mening).

Anonymkode: 87a7d...f26

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da lar jeg heller vær å spise. 

For det hjelper barna om mor går i bakken av matmangel? 

Dere må dele etter evne. Han tjener mer enn deg, og skal bidra mere. 

Du må ta kampen der den må taes, ikke være/oppføre deg som et offer.

Gro baller, kvinne. Rett opp brystkassa. 

Anonymkode: d7933...378

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
PetterKanin skrev (5 minutter siden):

Svært lite sannsynlig.

Hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...