AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Mamma sa i hele oppveksten min at hun hadde barneforsikring på meg. Da jeg ble ufør som 25-åring i 2021 fikk jeg ingen utbetaling av forsikring. Nå lever jeg på minstesats enslig uføretrygd, 18.300 per måned etter skatt. NAV har sagt at jeg ikke er alvorlig syk til å kunne få ung ufør. Er det sånn at mamma fikk utbetalt denne forsikringa da jeg ble ufør i fjor? Vi har ingen kontakt, og jeg har ikke fått noe papir på barneforsikring eller uføreforsikring. Jeg har aldri vært i arbeidslivet og hadde ingen sparepenger fra oppveksten min. Dessverre har jeg ikke muligheten til å jobbe per dags dato. Jeg tenker at jeg aldri kommer inn på boligmarkedet. Anonymkode: 52089...920
Teyla Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Snakker kun av egen erfaring nå. Mine foreldre hadde barneforsikring på meg. Den utløper vanligvis når barnet ble 18 år, men de har sagt de velger å fortsatt ha og betale på den. Men, det gjelder kun ved skade eller død. Den typen forsikring som i allefall før var vanlig som barneforsikrign dekker ikke uførhet. Det kan derfor være sansynlig at din mor ikke valgte å beholde forsikringen da du bør myndig. Og det ville nok uansett ikke ha utbetalt noe om den fortsatt gjaldt. Forøvrig; velkommen i den bitre klubben som "ikke alvorlig nok" for ufør.❤️ Jeg kan bare dø hvis jeg ikke får riktig behandling, men alvorlig? Neh, du klarer deg med minstesats 🥴 1 1
Sofakona Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Du må ha egen ufør forsikring....det hjelper ikke med vanlig barne forsikring 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Du må ha egen ufør forsikring....det hjelper ikke med vanlig barne forsikring Jeg har prøvd å få uføreforsikring på mitt barn, men resten av barneforsikringen er jo bare svindyr og totalt uinteressant, men neida, det gikk ikke å ha kun ufør 🙄 Anonymkode: ff11e...70d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Det går vel ikke an å tegne uføreforsikring når jeg allerede er ufør? Jeg har aldri fått informasjon om sånt før. Anonymkode: 52089...920
Sofakona Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går vel ikke an å tegne uføreforsikring når jeg allerede er ufør? Jeg har aldri fått informasjon om sånt før. Anonymkode: 52089...920 Nei...det går ikke
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Fikk engangsutbetaling gjennom barneforsikringen da jeg fikk innvilget ufør. Det var ikke noe som gikk av seg selv. Selv om pappa sto som "eier" av forsikringen var det jeg selv som måtte både starte forsikringssaken og sende inn dokumentasjon. Jeg var for dårlig til å ordne med dette selv, så jeg gav han skriftlig fullmakt sånn at han kunne ordne det for meg. Men fullmakten måtte jeg jo signere og begges ID måtte legges ved, så han hadde ikke kunnet gjøre dette over hodet på meg. Dessuten var det et krav fra forsikringsselskapet at kontoen pengene skulle utbetales på sto i mitt navn. Moren din kan ikke ha fått utbetalt noen ting uten at du hadde vært nødt til å bli involvert på én eller annen måte. Anonymkode: b139c...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå