Gå til innhold

Ga jeg for lite i gave? barnebursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skulle egentlig i bursdag idag til to jenter i klassen. Hun ble dessverre syk igår, så hun fikk ikke dratt idag. Jeg hadde egentlig tenkt å gi 100 kroner hver i gave, men siden hun ikke dro så ble det ikke sånn. Jeg sendte melding til den ene moren som jeg hadde kontaktinfo til om at datteren min ikke kom pga sykdom, og at jeg ønsket å gi en liten gave likevel fra min datter, og sa at jeg vippset 50 kroner til hver. Svaret jeg fikk virket litt småsurt. Derfor lurer jeg på, var det dårlig av meg å bare gi 50 kroner til dem hver? Jeg synes jo det i utgangspunktet var hyggelig av meg å gi gave når mitt barn ikke kom, men kanskje summen var for liten? Barna går i en 6 klasse 🤷‍♀️ 

Anonymkode: e55bd...a1c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig å gi noe når barnet ikke kommer.

Anonymkode: e90a2...710

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke vanlig å gi noe når barnet ikke kommer.

Anonymkode: e90a2...710

Nei, jeg men jeg ønsket å være litt snill bare. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Datteren min skulle egentlig i bursdag idag til to jenter i klassen. Hun ble dessverre syk igår, så hun fikk ikke dratt idag. Jeg hadde egentlig tenkt å gi 100 kroner hver i gave, men siden hun ikke dro så ble det ikke sånn. Jeg sendte melding til den ene moren som jeg hadde kontaktinfo til om at datteren min ikke kom pga sykdom, og at jeg ønsket å gi en liten gave likevel fra min datter, og sa at jeg vippset 50 kroner til hver. Svaret jeg fikk virket litt småsurt. Derfor lurer jeg på, var det dårlig av meg å bare gi 50 kroner til dem hver? Jeg synes jo det i utgangspunktet var hyggelig av meg å gi gave når mitt barn ikke kom, men kanskje summen var for liten? Barna går i en 6 klasse 🤷‍♀️ 

Gir ikke gave dersom barnet mitt ikke går i besøket, med mindre det er et barn jeg er tante til eller en nær venns barn.. 50 kr synes jeg uansett er innafor i gave, mine barn får alt fra 50 til 100 av sine gjester i sine besøk. 

Anonymkode: 63e8f...014

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg men jeg ønsket å være litt snill bare. 

Det blir jo bare rart, kanskje hun syntes det ble ubehagelig. Som en slags almisse. Du burde bare latt være.

Anonymkode: 9ee1d...fb3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Vanskelig og si onkel ga 50 kroner i konfirmasjonsgave til min søster i 1998 

Skrevet

Synes det var generøst av deg ❤ Folk flest gir ikke om de ikke deltar (med mindre det er familie) :)

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du hu ble sur?50 er innafor 

Skrevet

Mange steder nå har de innfør vips 30 kr istefor gave 

Skrevet

Kan være flere avlyste? Og hun var stresset?

Anonymkode: e48d2...a98

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan være flere avlyste? Og hun var stresset?

Anonymkode: e48d2...a98

Det kan være, men hele klassen var invitert- nesten 30 stk 🤷‍♀️

Skrevet

Det er ikke vanlig å gi noe i det hele tatt om en ikke kommer. Så her har du ingenting å ha dårlig samvittighet over 🙂

Skrevet
Kaneel skrev (25 minutter siden):

Hvordan vet du hu ble sur?50 er innafor 

Jeg kan ikke si jeg vet, men meldingen jeg fikk tilbake ga meg det inntrykket. Så har jeg i noen timer nå lurt på om 50 kroner liksom var en for liten gave. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ikke si jeg vet, men meldingen jeg fikk tilbake ga meg det inntrykket. Så har jeg i noen timer nå lurt på om 50 kroner liksom var en for liten gave. 

Da vil jeg heller tro hu var lei seg for ungen din ikke kom kanskje hu tror dere ikke gadd og ikke syk og derfor vippset av dårlig samvittighet og at det er flere som er syke. 50 kr er forøvrig helt vanlig

• Liker 3
Skrevet

Hvordan svarte hun da?

Anonymkode: 888b8...b59

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun bare var stresset fordi det var rett før en bursdag med 30 unger. Det hadde i hvert fall jeg vært. Men om hun ble sur så er det hun som reagerer rart, de aller fleste ville satt pris på gaven! 

Skrevet

Jeg tror også hun bare var stresset. Når man står med siste forberedelser før en bursdag med 30 gjester, så har man nok å gjøre. Legg på noen egne unger som maser om noe samtidig. Da er ikke å sette seg ned å skrive hyggelig meldinger det man prioriterer. Og gaven du ga var hverken for lite eller for mye, men heller ikke nødvendig. Tipper hun har glemt det allerede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det blir jo bare rart, kanskje hun syntes det ble ubehagelig. Som en slags almisse. Du burde bare latt være.

Anonymkode: 9ee1d...fb3

Å Gud svar på spørsmålet 🙄

Anonymkode: f077c...3cd

Skrevet

Takk for svar dere, da skal jeg ikke føle på beløpet 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar dere, da skal jeg ikke føle på beløpet 😊

Du skal ha null dårlig samvittighet, nei. Samtidig - kan hende hun reagerte på beløpet, folk er rare, og jeg fikk i dag kjeft fordi jeg ikke ville bruke 500 kroner på en gave til venninnes barn.

Anonymkode: a6e9b...4ae

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...