Gå til innhold

Egen julefeiring med sin far og hans nye kone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært skilt i mange år. Annenhver jul er barna hos meg. Vi har alltid gjort det slik at barna har fått med seg julegavene fra hans familie hit når barna har feiret jul hos meg. 

I år fikk jeg tilfeldigvis snus i det via min datter at de skulle arrangere en egen julaften før jul, før de kommer til meg, hvor gavene fra hans familie skal åpnes. Jeg er så sint! 

Det skal nevnes at far til barna sviktet meg og tre små barn (minste 2 år da) med å ha et forhold til kollega bak ryggen min. Og jeg føler veldig på at jeg har blitt frarøvet halve barndommen til mine egne barn. Nå skal de også ødelegge julaften for meg. 

Er dette vanlig å gjøre? 

Anonymkode: 7b8ad...26c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er både vanlig og fornuftig. La jula være for barna og sett dine egne behov til side. Forstår godt du er skuffet, men la faren ta av seg dette 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Mine tantebarn åpner pakker fra vår side sammen med oss, i år på lille julaften. Og pakker fra andre foreldrens familie sammen med de. Det er vel helt greit det? 

Edit: Det ene året hadde de feiring og åpning hos begge familier på julaften.. 😆

Endret av svartkatt
  • Liker 2
Skrevet

Akkurat dette ser jeg ikke problemer med. Barna får feire jul 2 ganger og pakker begge dagene. Vinn vinn for barna.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Slik har vi alltid gjort det… far lager egen jul til barna med gaver fra hans side og jeg lager egen jul til barna med gaver fra min side… 

Anonymkode: c917e...dab

• Liker 4
Skrevet

Så fint for barna med to julaftener, tenker jeg. 

Anonymkode: e020d...54a

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i alle dager ødelegger det julaften for deg at barna feirer noe med sin far?

Hvorfor skal det nevnes hva han gjorde i forbindelse med samlivsbrudd?

Få huet ut av egen bakende og kom deg over eksen.

Anonymkode: b6ef9...e07

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

La dette gå. Skjønner du er bitter og sur. Men at barna får to «juler» er vel bare kjekt for dem.

Gjør det samme neste år når det er hans tur til å ha dem julaften.

Ps. Forstår deg godt, for en bedriten fyr. Men nå er det slutt, prøv å gjøre det beste for barna. 

Anonymkode: 92a8e...de2

• Hjerte 1
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som er problemet?

Ekte julaften er den 24. uansett. Her feirer stebarna julaften2 andre juledag. De får gaver da, og har en liten feiring. Annen hvert år hos hver. De sier begge to at ekte julaften er på selve julaften uansett, og den andre feiringen er ikke det samme.

Skrevet

Ts her. 

Jeg mener at han valgte bort halvparten av julefeiringene med barna på det tidspunktet han valgte å være utro og svikte familien sin. Da kan han være såpass hensynsfull at han ikke tråkker ytterligere på oss. 

Hvorfor skal jeg hele tiden ta hensyn til barna når han konsekvent ikke gjør det og bare tenker på seg selv? Jeg har gått alle disse årene og prøvd å lette byrden for barna ved å sette dem først. Aldri et vondt ord, jeg har føyet meg for husfreden sin skyld, svelget kameler i store mengder for å tekkes ham. Hvis han må ofre noe som helst så blir det masse bråk! Så hvis alt går i hans favør (les: jeg ikke protesterer på de idiotiske påfunnene hans, f eks å flytte 1/2 time unna så jeg må kjøre dem), så er alt bra. Men hvis jeg gjør noe blir det helvete! 

• Hjerte 2
Skrevet

Kjære vene. Jeg skjønner at bruddet var vondt, men du har ikke noe med hvordan han lever livet nå. Lag din jul som du ønsker, slutt å bruke negativ energi på hva han gjør. Det går utelukkende ut over deg selv.

Anonymkode: b6ef9...e07

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her. 

Jeg mener at han valgte bort halvparten av julefeiringene med barna på det tidspunktet han valgte å være utro og svikte familien sin. Da kan han være såpass hensynsfull at han ikke tråkker ytterligere på oss. 

Hvorfor skal jeg hele tiden ta hensyn til barna når han konsekvent ikke gjør det og bare tenker på seg selv? Jeg har gått alle disse årene og prøvd å lette byrden for barna ved å sette dem først. Aldri et vondt ord, jeg har føyet meg for husfreden sin skyld, svelget kameler i store mengder for å tekkes ham. Hvis han må ofre noe som helst så blir det masse bråk! Så hvis alt går i hans favør (les: jeg ikke protesterer på de idiotiske påfunnene hans, f eks å flytte 1/2 time unna så jeg må kjøre dem), så er alt bra. Men hvis jeg gjør noe blir det helvete! 

Du er bitter, og sikkert med rette.

Men akkurat dette med julefeiringen burde du heve deg over. Det virker veldig barnslig å lage styr ut av dette. Hva oppnår du egentlig med det? Og hvordan ødelegger det din julefeiring? 

Anonymkode: 821bb...c3b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har vært skilt i mange år. Annenhver jul er barna hos meg. Vi har alltid gjort det slik at barna har fått med seg julegavene fra hans familie hit når barna har feiret jul hos meg. 

I år fikk jeg tilfeldigvis snus i det via min datter at de skulle arrangere en egen julaften før jul, før de kommer til meg, hvor gavene fra hans familie skal åpnes. Jeg er så sint! 

Det skal nevnes at far til barna sviktet meg og tre små barn (minste 2 år da) med å ha et forhold til kollega bak ryggen min. Og jeg føler veldig på at jeg har blitt frarøvet halve barndommen til mine egne barn. Nå skal de også ødelegge julaften for meg. 

Er dette vanlig å gjøre? 

Nei det er dritt oppførsel og ødelegger julaftens magi for ungene! Bare umodne foreldre arrangere «julaften»  før jul

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også skilt, men bare en julaften her, med alle gavene. Julaften er den 24 og jeg personlig ser ikke poenget med 2 julaftener ihvertfall. Sikkert ikke noe ungene hadde hatt noe i mot, men synes tradisjoner er fint å holde. Skulle selvfølgelig gjerne hatt barna hver eneste julaften og er det er også en sorg at jeg har blitt fratatt slike ting pga far ville skilles. Men jeg koser meg med ungene lille julaften før de hentes og de dagene av romjula jeg har dem og nyttårsaften, og vi treffer min familie da. Men akkurat julaften synes jeg skal holdes som en en spesiell dag og at ungene skal få pakke opp alle gavene da. Kjenner faktisk ingen som gir ungene to julaftener med to pakkeåpninger. 

Anonymkode: c93bf...915

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du er bitter, og sikkert med rette.

Men akkurat dette med julefeiringen burde du heve deg over. Det virker veldig barnslig å lage styr ut av dette. Hva oppnår du egentlig med det? Og hvordan ødelegger det din julefeiring? 

Anonymkode: 821bb...c3b

Ts her. Jeg lager overhodet ikke noe styr. Sier ingenting. Bare skriver anonymt her. Overfor ungene later jeg som ingenting. 

Det ødelegger jula her fordi jeg elsker å se ungene åpne gaver og når de allerede har tatt mesteparten så forsvinner magien dessverre 😪 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Jeg lager overhodet ikke noe styr. Sier ingenting. Bare skriver anonymt her. Overfor ungene later jeg som ingenting. 

Det ødelegger jula her fordi jeg elsker å se ungene åpne gaver og når de allerede har tatt mesteparten så forsvinner magien dessverre 😪 

Det stemmer ikke helt TS og dette vet du innerst inne om du tenker deg om.. 

Magien med julen får du akkurat som før, spiller ingen rolle om de åpnet noen gaver tidligere, lover❤️

Anonymkode: 8763e...8a7

• Liker 3
Skrevet

Vi gjør det slik som eksmannen din, ungene syns det er fint å åpne gavene to forskjellige dager. Da får man litt «julaften» med ungene hvert år med god mat og gaveåpning. 

Anonymkode: 76d13...53c

Skrevet
Kaneel skrev (25 minutter siden):

Nei det er dritt oppførsel og ødelegger julaftens magi for ungene! Bare umodne foreldre arrangere «julaften»  før jul

100 % enig- synes det er helt tragisk med alle de stusselige deltidsforeldren som absolutt skal vanne ut julen og ødelegge julemagien for barna med å lage flere julaftener for dem. Inflasjon i julefeiring, kun for å tekkes sine egne egoistiske behov.

Anonymkode: b7123...e94

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

100 % enig- synes det er helt tragisk med alle de stusselige deltidsforeldren som absolutt skal vanne ut julen og ødelegge julemagien for barna med å lage flere julaftener for dem. Inflasjon i julefeiring, kun for å tekkes sine egne egoistiske behov.

Anonymkode: b7123...e94

Signerer denne. To julaftener hvert år, snakk om å vanne ut den mest magiske dagen i året ... 

Anonymkode: c2fd0...e39

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi gjør det slik som eksmannen din, ungene syns det er fint å åpne gavene to forskjellige dager. Da får man litt «julaften» med ungene hvert år med god mat og gaveåpning. 

Anonymkode: 76d13...53c

Der har vi det, julaften to ganger er ikke for ungene sin skyld det er kun for den foreldren som ikke hsr ungene det året! Alt det gjør er å vanne ut julaften for ungene som er den oppvoksende genrasjon.. men jaja dere får gjøre som dere vil nordmenn! Jeg er muslim selv så gir faen. Ego foreldre som kjører julaften før jul

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...